دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1403 - 16:24
در دانشگاه آزاد هرمزگان؛

ساخت خوابگاه نوروز با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو به‌زودی آغاز می‌شود

ساخت خوابگاه نوروز با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو به‌زودی آغاز می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اعلام خبر ساخت خوابگاه دانشجویی نوروز با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو گفت: مشکلات پیش روی زمین مورد مناقشه به نفع دانشگاه پایان گرفته و به‌زودی ساخت این مجموعه خوابگاهی آغاز می‌شود.
کد خبر : 934360

به گزارش خبرنگار آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در نشست کمیسیون دانشجویی شهرستان بندرعباس که با حضور حسن فلاحتی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندرعباس، نماینده نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و سایر معاونان و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های مختلف شهر بندرعباس به همت و میزبانی حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد با تبریک عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق ۲ از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم منحوس صهیونیستی، در خونخواهی و انتقام خون‌های پاک شهدای سرافزار جبهه مقاومت اسلامی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی استان هرمزگان با ۳۱ هزار دانشجو حدود ۵۵ درصد دانشجویان استان هرمزگان را به خود اختصاص داده و توانسته خدمات قابل توجهی در روند توسعه استان هرمزگان ارائه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه این دانشگاه توانسته با بیش از ۱۴۰ هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل بومی و ماندگار ۷۵ درصد بدنه کارکنان، مدیران سازمان‌ها و ادارات استان را به خود اختصاص دهد و خدمات تأثیرگذاری را در این چهار دهه در توسعه استان هرمزگان پیاده‌سازی کند، افزود: اوایل انقلاب اسلامی به‌دلیل نبود دانشگاه در هرمزگان بسیاری از نیرو‌های این استان مهاجر بودند و با روی کارآمدن دانشگاه، تربیت نیرو‌های کارآمد بومی و ماندگار تثبیت شد.

ساخت خوابگاه نوروز دانشگاه آزاد هرمزگان با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو به زودی آغاز می‌شود

رنجبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته نقش‌آفرینی خوبی را در حوزه‌های مختلف داشته باشد، ادامه داد: با افزایش رشته‌ها مطابق با نیاز استان هرمزگان و آمایش سرزمین و منطقه توسعه یافته و بسیاری از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان برندسازی شده که می‌توان به رشته علوم پزشکی قشم اشاره کرد و هرسال فارغ‌التحصیلان این رشته با کسب عناوین برتر کشوری و پذیرش در آزمون‌های دستیاری و تخصصی، از سایر دانشگاه‌های به‌نام پیشی بگیرند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو در حوزه‌های خوابگاهی، تغذیه، ایاب و ذهاب بین شهری بیان کرد: اکنون بیش از دو هزار دانشجوی متقاضی خوابگاهی در بندرعباس بوده که امکان پوشش دادن همه‌ آنان ممکن نیست و این مسئله موجب آمد و رفت دانشجو در شهر‌های همجوار و روستا‌های اطراف می‌شود که خود می‌تواند خطرآفرین و چالش‌زا باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در ادامه به موضوع تغذیه در دانشگاه آزاد پرداخت و بیان کرد: این دانشگاه بودجه دولتی ندارد و سهمیه‌ای هم دریافت نمی‌کند، بنابراین مجبور است غذا را به نرخ تمام شده به دانشجو عرضه کند و این مسئله با توجه به تعداد غذا و کارکنان این حوزه خود به خود موجب متضرر شدن دانشگاه از نظر مالی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از اتمام چالش‌های پیش رو درباره زمین نوروز برای ساخت مجموعه خوابگاهی ۵۰۰ نفره خبر داد و تبیین کرد: با عبور از مشکلات و چالش‌های پیش روی این زمین، ساخت مجموعه خوابگاهی به‌زودی آغاز می‌شود و در این راستا افزایش رشته‌های حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی توسعه خواهد داشت.

این نشست با گزارشی از طرف نمایندگان دانشجویی دانشگاه‌های بندرعباس ادامه یافت و با جمع‌بندی و پاسخ به چالش‌های پیش رو و در نظر گرفتن حداکثر توان برای امنیت، آرامش و سلامتی حوزه‌های خوابگاهی و دانشگاهی توسط حسن فلاحتی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندرعباس و بازدید از اماکن خوابگاهی، سلف سرویس و کتابخانه‌ها و سایر امکانات دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب