دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 12:04
معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت عنوان کرد:

فقدان برنامه عملیاتی در نظام برنامه‌ریزی کشور

معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با اشاره به فقدان برنامه عملیاتی در نظام برنامه‌ریزی کشور گفت: متاسفانه برنامه‌های تدوین شده در سندها تبدیل به اقدام و عمل نمی‌شود و این ناشی از نبود نظام پایش و نظارت در کشور است.
کد خبر : 93397

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، طاهر موهبتی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در نشست خبری پیرامون برنامه‌های عملیاتی این معاونت اظهار کرد: براساس تاکیدات مقام‌ معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی باید برای همه قوانین پیوست سلامت در نظر گرفته شود. بر همین اساس به بهانه برنامه ششم از همه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی خواستیم برنامه عملیاتی و عملی تنظیم کرده و به همه دانشگاه‌ها شیوه‌نامه ابلاغ کردیم. همچنین به دانشگاه اعلام کردیم تا برنامه‌های عملیاتی خود را برای سال 95 ارائه کنیم.


وی افزود: امسال 880 برنامه در حوزه سلامت اجرا خواهد شد و مهم‌ترین پروژه‌های ما با محوریت اقتصاد مقاومتی است که با نشان‌دار کردن این برنامه‌ها درصدد پایش نحوه انجام آن هستیم.


موهبتی یادآور شد: یکی از اشکالات جدی ما در حوزه برنامه‌ریزی این است که هدف و چشم‌انداز را به خوبی طراحی و تدوین می‌کنیم، اما همیشه در اجرای سندها با تاخیر مواجه هستیم، به طوری‌که اهداف مکتوب تبدیل به اقدام و عمل نمی‌شود. همچنین یکی دیگر از مشکلات ما در حوزه برنامه‌ریزی زمان‌بر بودن اجرای این برنامه‌هاست و با توجه به اینکه میانگین حضور مدیران در آن مجموعه کوتاه است، برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شود. همچنین نبود نظام پایش یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته