دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 10:45

داوری: بانوان قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی هستند

داوری: بانوان قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی هستند
دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بانوان قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی هستند و جایگاهی که قرآن برای آنان در نظر گرفته جایگاهی بسیار استراتژیک است.
کد خبر : 933160

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسیب داوری مشاور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش نقش بانوان در تقریب و تعامل که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد با اشاره به جایگاه بانوان از دیدگاه قرآن، اظهار کرد: قوه عاقله ملت مسلمان و اسلامی بانوان هستند، جایگاهی که قرآن برای بانوان در نظر گرفته جایگاهی بسیار استراتژیک بوده و مأموریت بانوان مکرمه از دیدگاه اسلام مأموریت استراتژیک، تأثیرگذار و تمدن‌ساز است.

وی افزود: تمدن‌سازی یعنی پرورش نسل قرآنی و نبوی برای احیای سنت قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) و این موضوع وظیفه اصلی و ذاتی برای بانوان مکرمه است.  بانوان باعث شدند که شجره طیبه اسلام با این شدت و حدت پیشروی و پیشتازی کند به طوری که امروز در اتحادیه اروپا وزرای خارجه، وزرای کشور و وزرای امنیت آنها در جلسات اخیر اعلام کردند که اگر اسلام با این شیوه و روش حرکت کند تا سال ۲۰۳۰ دین اول اتحادیه اروپا دین اسلام خواهد بود. 

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) درباره جایگاه بانوان در جهان اسلام، گفت: اسلام و قرآن در‌های کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد، این فتح الفتوح مرهون حمایت‌های بی‌شائبه و تمدن‌ساز بانوان مکرمه و مسلمان بوده به همین دلیل است که دشمن این عنصر و رکن اصلی اسلام را نشانه گرفته تا بتواند آن را به انحراف بکشاند و آنان را از مأموریت اصلی‌شان که فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی است دور کند.

داوری با بیان اینکه زنان، بانوان، مادران و همسران در واقع مربیان فرهنگ‌ساز هستند که این نقش بسیار کلیدی و مهم است، گفت: بانوان نقش رهبران فرهنگی جامعه را بر عهده داشته و نقش تربیتی و جامعه‌سازی دارند.

وی بیان کرد: اکنون در جنگ شناختی و معرفتی هستیم، جنگ شناختی و معرفتی جنگ ترکیبی تمام‌عیار بوده و تمامیت اسلام و قرآن را نشانه گرفته، برای مقابله با این جنگ ترکیبی حفظ وقار، کرامت و جایگاه بانوان اقدام عملیاتی و کارآمد است؛ صیانت از اسلام مرهون صیانت از بانوان بوده؛ زیرا نقش بانوان نقش هویت‌ساز است و تعالی و پیشرفت جامعه ارتباط مستقیم با بانوان دارد به همین دلیل بانوان جامعه کنشگران فعال جامعه هستند.

دبیر کارگروه تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: موضوع وحدت اسلامی در کشور موضوع جاری و ساری بوده و برگزاری این جلسات برای تقویت تأمین و تعمیق و برای حفظ و ارتقای این وحدت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب