دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۹۴ میلیارد هزینه دارو کودکان مبتلا به سرطان در محک / دارو‌های جدید وارد فارماکوپه شوند

۹۴ میلیارد هزینه دارو کودکان مبتلا به سرطان در محک   دارو‌های جدید وارد فارماکوپه شوند
مدیرعامل محک با اشار به بهبود کیفیت دارو‌های جدید سرطان کودکان خواستار ورود این دارو‌ها به لیست فارماکوپه ایران برای پوشش بیمه‌ای آنها شد.
کد خبر : 932332

به گزارش خبرنگار گروه سلامت آنا، آراسب احمدیان مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک در نشست ماه اطلاع رسانی سرطان کودک اظهار کرد: ۳۳ سال از تاسیس محک می‌گذرد و در این سال‌ها علی‌رغم توسعه‌ای که داشته‌ایم تمرکز خود را بر سرطان کودکان داشته‌ایم.

وی افزود: امروز یک بیمارستان و یک مرکز تحقیقات داریم، همزمان با تعدادی بیمارستان در شهرستان‌های مختلف همکاری داریم.

احمدیان ادامه داد: منابع ما را کمک‌های مردمی تشکیل داده و به هیچ عنوان از منابع دولتی استفاده نکرده‌ایم.

او یادآور شد: ۴۱ بیمارستان دولتی در کشور از خدمات محک استفاده می‌کنند. ضمت اینکه هیچ کودک مبتلا به سرطانی در بیمارستان محک بابت خدمات درمانی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

احمدیان گفت: ۱۰۰ تخت در بیمارستان محک وجود دارد که ۲۰ درصد کودکان در محک و ۸۰ درصد نیز در ۴۱ بیمارستان دیگر درمان می‌شوند. ما در بیمارستان محک درمان رایگان انجام می‌دهیم و در سایر بیمارستان‌ها هزینه بیماران را پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل محک با بیان اینکه دارو‌ها در حال بهبود هستند، گفت: بهبود این دارو‌ها خبر خوبی است، اما خبر بد این است که دارو‌ها بسیار گران هستند. بسیاری از این دارو‌ها به صورت تک نسخه‌ای وارد شده و در فارماکوپه ایران وجود ندارند. ما وزارت سازمان غذا و دارو می‌خواهیم با توجه به اینکه این دارو‌ها توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شوند و اثرگذار هستند، وارد فارماکوپه کرده تا بیمه‌ها نیز بتوانند آنها را تحت پوشش قرار دهند.

وی یاداور شد: امروز ۳ موسسه خیریه در آذربایجان غربی، اصفهان و خرسان به همراه محک شبکه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان را تشکیل می‌دهند.

احمدیان در پاسخ به آنا در رابطه هزینه‌هایی دارویی برای کودکان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ما ۹۴ میلیارد تومان برای دارو بیماران هزینه کردیم.

او همچنین در رابطه مرکز تحقیقات محک نیز گفت: ما در محک به دلیل پرونده‌ها اطلاعات بسیار زیادی داریم و تلاش داریم با مطالعاتی که با تمرکز بر این اطلاعات شکل می‌گیرد گام‌های مهمی در در درمان بیماران و بهبود زندگی انان پس از درمان برداریم.

وی یادآور شد: تا پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۹۸ هزار پرونده در محک ثبت شده، که ۴۲ درصد به درمان قطعی رسیده‌اند.

او همچنین در رابطه وضعیت سرطان در میان کودکان گفت: بر اساس آمار‌های سازمان جهانی بهداشت تعداد کیس‌های جدید کودکان مبتلا به سرطان ۳۲ در هزار است. ما چند سال اشت که روزانه بین ۵ تا ۶ پرونده داریم که یک روند ثابتی است.

او یادآور شد: تا به امروز برای خرید تجهیزات پزشکی نیز از ارز ترجیحی برخوردار بوده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محک سرطان دارو
ارسال نظر
قالیشویی ادیب