دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1403 - 12:00
نگاه فناوری هفته؛

از پاتک دانش‌بنیانی به انواع سرطان تا ساخت سیستم حمل و نقل هوشمند

از پاتک دانش‌بنیانی به انواع سرطان تا ساخت سیستم حمل و نقل هوشمند
خلاصه‌‌ای از رویدادها، موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری پژوهشگران، محققان و دانشگاهیان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و اخبار تولیدی با محور علم و فناوری طی هفته گذشته را در این گزارش می‌خوانید.
کد خبر : 932123

به گزارش خبرگزاری آنا، روزهای جمعه هر هفته خلاصه‌ای از رویداد‌ها، موفقیت‌ها، برنامه‌ها و دستاورد‌های علمی و فناورانه دانشگاهیان، پژوهشگران، محققان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همراه با گفت‌وگو با فناوران و محققان با محور علم و فناوری در طول یک هفته را با عنوان «نگاه فناوری هفته» در این گزارش می‌خوانید.

در این گزارش به عنوان نخستین شماره، گفت‌وگو، رویداد، دستاوردهای علمی و فناوری و موفقیت‌های مربوط به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دو هفته گذشته را خواهیم خواند.(گزارش کامل هر رویداد و خبر در لینک مربوط قابل مشاهده است)

عبدالباقی قادرزاده مدیر مرکز رشد و مسئول راه‌اندازی سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره این سرا سخن گفت و بیان کرد: علاوه بر تفاهم‌نامه‌های امضاشده با ادارات و سازمان‌های استان کردستان، تفاهم‌نامه همکاری و استقرار واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان آلفادنت و دسیمال شرکت سقزسازی سیوان کردستان به امضا رسیده است. با دو شتاب‌دهنده استان برای حمایت از واحد‌ها و هسته‌های فناور هم تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

قادرزاده با بیان اینکه اکنون حدود ۱۵ هسته و واحد فناور در سرای نوآوری گردشگری و صنایع دستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مستقر هستند، درباره برنامه‌های پیش روی سرا توضیح داد: مهم‌ترین هدف حال حاضر در سرای نوآوری، هدایت شرکت‌ها و واحد‌های مستقر به سمت دانش‌بنیان شدن و اخذ گرید‌های دانش‌بنیان است. (مشروح گفت‌وگو)

صالح امین یاوری عضو هیئت علمی و رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران (سنگا) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس هم درباره راه‌اندازی این سرا توضیحاتی داد و به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: قرار است رویداد ایده‌آرا گردشگری بانوان با عنوان صبا در سه محور صنایع دستی بومگردی و آموزش گردشگری در پاییز، رویداد «دمو دی» در زمینه گردشگری در زمستان امسال و سومین رویداد استارت‌آپ ویکند نوآوری در مهندسی، اسفند ۱۴۰۳ برگزار شوند.

امین یاوری از انعقاد قرارداد با هسته‌ها و واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های گردشگری خبر داد و گفت: اکنون دو شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ واحد فناور و ۱۰ هسته فناور در سرای نوآوری و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس مستقر هستند و در حال مذاکره با دو واحد فناور و سه هسته فناور برای انعقاد قرارداد نیز هستیم.

رئیس سرای نوآوری گردشگری ایران عنوان کرد که طرح ساخت ۱۰۰ ویلای ۴۰ متری با پرینتر سه‌بعدی دروازه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش بوده که در حال انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار است.(مشروح گفت‌وگو)

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب موفق به تولید دارویی به نام دوتاسکن (DotaScan) شده که ماده‌ای حاجب مبتنی بر گادولینیوم است و برای استفاده تشخیصی داخل وریدی در طول بررسی‌های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) طراحی شده و این به تجسم نواحی دارای اختلال در سد خونی مغزی یا عروق غیرطبیعی در بیماری‌های جمجمه، مغزی، نخاعی و شریان‌های غیر کرونری در بزرگسالان و کودکان کمک می‌کند.(مشروح گفت‌وگو)

صادق رسولی رئیس سرای نوآوری توسعه قطعه‌سازی و نوسازی صنعتی دانشگاه آزاد تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: پروژه طراحی، ساخت و راه‌اندازی سیستم هوشمند نقلیه خودران هدایت‌پذیر (AGV) با هدف به‌روزرسانی خط مونتاژ تراکتور با سیستم حمل و نقل هوشمند و اتوماتیک در این سرا اجرا شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: فعالیت‌های عمده سرای نوآوری توسعه قطعه‌سازی و نوسازی صنعتی غیر از جذب شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌ها و واحد‌های فناور، مراکز تحقیق و توسعه و برگزاری دوره‌های تخصصی، شامل دو پروژه بسیار مهم است که یکی از آنها پروژه ملی طراحی و ایجاد سامانه «سکوی ست» (تولید، تضمین و تأمین) به آدرس اینترنتی ۳ t.iau.ir است.

وی با بیان اینکه پروژه دوم، پروژه طراحی، ساخت و راه‌اندازی سیستم هوشمند نقلیه خودران هدایت‌پذیر (AGV) است، افزود: قراردادی بزرگ به مبلغ تقریبی ۷۷۰ میلیارد ریال بین شرکت تراکتورسازی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز منعقد شده و هدف از آن به‌روزرسانی خط مونتاژ تراکتور با سیستم حمل و نقل هوشمند و اتوماتیک است.(مشروح گفت‌وگوهمراه با فیلم)

مصطفی محسن اللواتی مدیر خدمات اجتماعی و مشارکت دانشگاه صحار عمان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود آمادگی کشورش را برای همکاری‌های همه‌جانبه با این دانشگاه درراستای تعمیق روابط علمی و اقتصادی اعلام کرد.

به گزارش آنا، مسعود عرب‌عامری مخترع شاهرودی و دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برای سومین سال پیاپی در مسابقات اختراعات سوئیس شایسته دریافت مدال طلا در طراحی پیشران‌های سوپر سانیک تشخیص داده شد. عرب‌عامری با اختراع موتور «هیدروجت یونی امدادرسان»، امدادرسانی در خارج از جوّ زمین و داخل آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر کرد.

زید احمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در نشستی خبری اظهار کرد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه تاکنون بیش از ۳۶۸ مقاله علمی و پژوهشی ISI و بیش از ۴۷۹ مقاله در همایش‌های معتبر ملی و مجلات معتبر چاپ کرده‌اند، علاوه بر آن در بیش از ۲۷۱ طرح تحقیقاتی درون‌دانشگاهی و ۱۱ طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی (ازجمله عقد قرارداد با یونسکو) و ... مشارکت داشته‌اند.

کتاب «الکترود‌های یون گزین در پتانسیومتری» تألیف لیلا حاجی آقابابایی عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری از سوی انتشارات علمی و دانشگاهی چاپ شد.

یک شرکت دانش‌بنیان به تکنولوژی ذخیره‌سازی ۹۶ تست انواع کلید برق در حافظه داخلی و انتقال آن به کامپیوتر دست پیدا کرده که قابلیت چاپ نتایج تست‌های انجام شده از طریق پرینتر داخلی، اندازه‌گیری و نمونه‌برداری از جریان بویین و موتور را دارد.

بهناز مرادی غیاث‌آبادی عضو هیئت‌مدیره این شرکت دانش‌بنیان که سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به‌عنوان مخترع برتر و فناور برتر انتخاب شده، درباره شرکت متبوعش توضیح داد: این شرکت دانش‌بنیان با هدف تحقیق، توسعه، طراحی و ساخت محصولات در صنعت برق، الکترونیک و کامپیوتر کار خود را آغازکرده است و «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR ۱۰» هم در بازه اندازه‌گیری نسبت تبدیل بین یک تا ۴۵ هزار است و بین یک تا ۲۵۰ ولت قابلیت تنظیم دارد.(مشروح گفت‌وگو)

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه‌های سلامت‌محور شده که قادر به تشخیص و درمان انواع بیماری‌هاست و با روش غیرتهاجمی و تراپی‌های الکترومغناطیسی بیماری‌ها را بهبود می‌بخشد.

مرضیه اسحاقیان مدیرعامل این شرکت که دانش‌آموخته دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد است، اظهار کرد: این شرکت در حیطه سلامت کل‌نگر و تکنولوژی ساخت دستگاه‌های پیشرفته با تکیه بر دانش‌های «مغناطیس سلولی»، «بیورزونانس» و «اپی‌ژنتیک» فعالیت و مجموعه کاملی از خدمات ارتقای سلامت در زمینه‌های سلامت روانی و جسمی را در مراکز زیرمجموعه خود ارائه می‌کند و تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در مجموعه‌های ارتقای سلامت این شرکت از خدمات بالینی استفاده کرده‌اند.(مشروح گفت‌وگو)

محمدامین پیربنیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: رضا بنایی جهرمی دانشجوی رشته پزشکی عمومی واحد کازرون به مرحله نهایی شانزدهمین المپیاد علمی پزشکی راه یافت.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: دانشگاه آزاد کرج براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد است ۱۵ مرکز تحقیقاتی ایجاد کند که 8 مرکز تحقیقات راه‌اندازی و 7 مرکز دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور از واحد فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا به‌عنوان برترین تعاونی کشور تجلیل کرد.

به گزارش آنا، ارغوان نامداری دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان سهمیه کارشناسی‌ارشد گرایش داخلی جراحی دانشگاه تهران را کسب کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی و یک شرکت صنعتی در منطقه آزاد انزلی تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و آموزشی امضا کردند.

علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که به هر دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داده شده در منطقه خود درراستای آمایش فناوری اقدام کند؛ به عنوان مثال خوزستان در حوزه گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع یک مأموریت ویژه دارند تا متناسب با آن رشته‌های تحصیلی را تنظیم کنند و با صنعت و حوزه‌های کشاورزی ارتباط داشته باشند.

سروری مجد متذکر شد: در عرصه فناوری‌ها هم با آمایشی که در سطح استان‌ها صورت گرفته، ظرفیت‌های هر استان شناسایی و متناسب با آن هم رشته‌های تحصیلی مهندسی شده و جابه‌جایی‌ها صورت گرفته است.

یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب برای کمک به خودکفایی صنعت کشور به طراحی، مهندسی معکوس، تولید و تعمیرات انواع برد‌های الکترونیکی و تجهیزات الکترومکانیکی اقدام کرده که علاوه بر جلوگیری از واردات تجهیزات صنعتی، کشور را از برد‌های الکترونیکی و تجهیزات الکترومکانیکی بی‌نیاز می‌کند.

این شرکت فناور موفق شده ۱۵ پروژه مختلف کشور طراحی کرده و ۴۵ پروژه مهندسی معکوس انجام دهد، بازطراحی و برنامه‌نویسی دستگاه‌های بیهوشی، ونتیلاتور، لیزر دایود و انواع برد‌ها و تجهیزات الکترومکانیکی برای کارفرمایان از پروژه‌هایی است که این شرکت فناور انجام داده است.(مشروح گفت‌وگو)

حسین کلانتری خلیل‌آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در حکمی فرزانه زرافشان را به‌عنوان سرپرست مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج منصوب کرد.

مسئولیت کمیته علمی و پژوهشی و کمیته استادان و دانشجویان اجلاسیه ۵۵۰ شهید شهرستان ممسنی به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شد.

یک شرکت دانش‌بنیان به تکنولوژی‌ای دست یافته که قادر است از بیماری و آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و بلوط‌ها جلوگیری کند، بدون اینکه آسیب چندانی به درختان و بیشه‌ها وارد سازد.

شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با هدف تحقیق، توسعه، طراحی و ساخت محصولات در صنعت برق، الکترونیک و کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کرده و محصولاتی که تولید می‌کند، مبتنی بر فناوری‌های روز است.

این شرکت دانش‌بنیان دارای محصولات متعدد صنعتی و کشاورزی است، به‌عنوان مثال دستگاه تست مقاومت عایقی مدل IRT ۱۰ یک محصول فناور صنعتی است که در صنعت برق (قدرت) کاربرد دارد و قادر است آنالیز کاملی از کیفیت عایق‌های تجهیزات برق انجام دهد.(مشروح گفت‌وگو)

یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی آریاناکاپ ۱۴۰۳ با همکاری و حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فنی و حرفه‌ای استان و کشور و آموزش پرورش استان یزد، دانش‌آموزان و خانواده آنان برگزار شد. مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان است.

محمدرضا داداشی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا بیان کرد: گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولیدی و کارآفرینی در دانشگاه‌های استان گلستان بوده و با مساحت حدود ۸ هزار مترمربع سعی در اجرای چرخه تولید و تکمیل سبد کالای گیاهان زینتی شده که در این مسیر کارآفرینی و اشتغال آفرینی زیادی برای افراد و دانشجویان مرتبط با این رشته صورت گرفته است.(مشروح گفت‌وگو)

نخستین مرحله از بیست‌ودومین مسابقات ملی بتن با حضور حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهر قدس، ملارد و صفادشت و علیرضا عموعابدینی مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در کارخانه بتن آماده سنگ‌شکن غرب برگزار شد.

گواهینامه آزمایشگاه معتمد خاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان آذربایجان شرقی صادر شد.

فرشید کیانفر دکتری تخصصی مهندسی شیمی و مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاورد‌های این شرکت اظهار کرد: نانوذرات اضافه شده به غشا در سیستم تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب قابل حمل با نانوذرات جدید، نانوذرات برای حذف شن و ماسه و گوگرد از نفت، نانوذرات همراه با اسیدآمینه مفید در غشا تصفیه آب، تولید بنزین از متانول و سنتز نانوذرات در پلیمر باتری لیتیومی ازجمله دستاورد‌های این شرکت هستند.(مشروح گفت‌وگو)

پژمان فاضلی، معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از کسب عنوان برتر توسط مدرسه عالی مهارت این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: مدرسه عالی مهارت تربیت‌معلم ابتدایی واحد شهرکرد با برگزاری ۱۵ دوره موفق از سال ۱۴۰۱ تا امروز به‌عنوان مدرسه برتر شناخته و معرفی شد.(مشروح گفت‌وگو)

عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز گفت: ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان نیازمند ارتقا، توسعه تجهیزات شبکه‌ای و هم‌افزایی هستند که این امر در شبکه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه در حال شکل‌گیری است.

ستاره پارساکیان دانشجوی دانشگاه آزاد در مسابقات جهانی اختراعات سوئیس طلایی شد؛ اختراع این دانشجو می‌تواند به بالابردن کیفیت خواب افراد بزرگسال کمک کند تا در آغاز روزی پرانرژی و شاداب، نقش پررنگی داشته باشد.(مشروح گفت‌وگو)

کلیات ساخت گلخانه پنج هکتاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با رعایت ضوابط و مقررات به شیوه هلندی و یا ایتالیایی مورد موافقت اعضای در جلسه هیئت عاملی سرای نوآوری محصولات کشاورزی ارگانیک قرار گرفت.

پیش‌رویداد فناورانه گیاهان دارویی به همت سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سرای نوآوری گیاهان دارویی این دانشگاه و فعالیت مشترک کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اصفهان با کسب عناوین برتر در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور افتخارآفرینی کردند.

کتاب «طراحی آموزشی» در راستای دروس تخصصی رشته آموزش و پرورش ابتدایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به چاپ رسید.

یک مسئول دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقام نخست ملی هفتمین اشکواره ملی عکس حسینی و مقام نخست اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را کسب کرد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در حل مشکلات شهری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت فنی، تحقیقاتی و اجرایی استادان و دانشجویان در حل مشکلات شهری، یکی از دغدغه‌ها و اهداف شهرداری بوده و نیاز است از توان فنی و اجتماعی دانشگاه در حل مشکلات و موضوعاتی که شهرداری با آن درگیر است، استفاده شود.

عموعابدینی مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت نیروی جوان دانشجو و ایده‌های نوآورانه دانشجویان عنوان کرد: در بازار کار با صاحبان صنایع بتن و مشاغل وابسته در منطقه مذاکراتی انجام شده وسعی داریم بسیاری از واحد‌های کسب‌وکار برای جذب نیروی مهارتی دانشجو در قالب طرح پویش آماده کنیم.(مشروح گفت‌وگو)

حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از پردیس توسعه فناوری‌های راهبردی فولاد مبارکه مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر بازدید کرد.

محققان دانشگاه آزاد اسلامی در یک شرکت فناور دانش‌بنیان موفق به ساخت استراتژیک‌ترین مواد اولیه صنایع تیشوسازی شدند.

علی حیدری‌مقدم، مؤسس و عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان در مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا افزود: این شرکت یکی از شرکت‌های زایشی دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از اعضای هیئت علمی و دانش‌آموختگان واحد دزفول بوده و در زمینه تولید ماده رهاساز (رلیز) مورد استفاده در صنایع تیشوسازی فعالیت می‌کند.(مشروح گفت‌وگوهمراه با فیلم)

رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاه، یکی از شاخه‌های مجموعه مهندسی کشاورزی بوده که بین رشته‌های گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد و هدف آن به‌کارگرفتن اصول علم زراعت و ژنتیک در تولید مواد غذایی است.

به‌منظور شناخت بهتر و معرفی این رشته با محمد میرزایی‌حیدری دانش‌آموخته رشته کود‌های بیولوژیک از کشور انگلستان و دانشیار گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی و عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفتگو کرده‌ایم.(مشروح گفت‌وگو)

رضا عبداللهی دانشجوی رشته علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب مدال برنز قهرمانی ووشو آسیا شد.

طاهره چالدره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از برگزاری کنگره ملی بنیاد‌های نظری روان‌درمانی‌های نوین در این واحد دانشگاهی خبر داد.(مشروح گفت‌وگو)

فرشید خیری معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از ارتقای سطح علمی مرکز رشد فناوری سلامت این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: این مرکز یکی از مراکز موفق در تولید محصولات متعدد حوزه علوم پزشکی است.(مشروح گفت‌وگو)

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم از دریافت مجوز آزمایشگاه همکار و مرجع دامپزشکی مجموعه آزمایشگاهی این دانشگاه از سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.(مشروح گفت‌وگو)

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با هدف تحقیق، توسعه، طراحی و ساخت محصولات در صنعت برق، الکترونیک و کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کرده و محصولاتی که تولید می‌کند، مبتنی بر فناوری‌های روز است.

این شرکت دانش‌بنیان موفق شد تست‌های مخصوص کلید‌های کنتاکتوری را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و به تکنولوژی کلید‌های بدون مکانیزم فرمان دست یابد.(مشروح گفت‌وگو)

مقاله علمی دانشجوی رشته ارشد میکروبیولوژِی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در کنگره علمی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران پذیرش شد.

مقاله علمی نگین شادمانپور دانشجوی کارشناسی ارشد میکروبیولوژی واحد گچساران با عنوان اثرات ضد باکتریایی ترکیب دارویی ونکومایسین در بیست و سومین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در میان هزاران مقاله پذیرش و در معرض دید عموم قرار گرفت.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و یک شرکت صنعتی و معدنی با هدف راه‌اندازی زیست‌بوم نوآوری و فناوری با حضور مسئولان به امضا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب