دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 10:24
رئیس دانشگاه آزاد البرز:

مانعی برای خلاقیت و نوآوری در دانشگاه آزاد وجود ندارد/ حمایت‌ از خلق ایده استادان

مانعی برای خلاقیت و نوآوری در دانشگاه آزاد وجود ندارد  حمایت‌ از خلق ایده استادان
رئیس دانشگاه آزاد البرز گفت: از ویژگی‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی این است که به منابع دولتی وابستگی نداریم و این امر مانعی برای خلاقیت و نوآوری نیست، حمایت‌های لازم و منابع موجود برای خلق ایده و تبدیل به ثروت مهیا و آماده است.
کد خبر : 931108

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در یازدهمین جلسه هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: قبل از انقلاب ۶ برنامه توسعه مصوب شده بود که پنج برنامه اجرایی شد. بعد از انقلاب هفت برنامه توسعه مصوب داریم که ۶ برنامه اجرایی و در آغاز برنامه هفتم هستیم که در حوزه آموزش عالی، مسائل فناوری و نوآوری راهبرد‌های بسیار خوبی بیان شده، سال اول تشکیل دولت، برنامه اول توسعه هم سال اول آن است. کسی به سراغ ما نخواهد آمد و خودمان باید کاری کنیم که به سراغمان بیایند.

وی تأکید کرد: دانشگاه باید در هر استان و کشور محور توسعه و سازندگی باشد و مسیری مشخص کند که سازمان‌ها و ارگان‌ها از علم و فناوری که محصول و خدمات دانشگاه بوده استفاده کنند، کمتر این اتفاق و بهره‌مندی از سوی سازمان‌ها در استان و شهر شکل می‌گیرد این نیازمند و مستلزم این است که دانشگاه باید به‌عنوان لشگر فعال اقدام کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی طرح آمایش متناسب‌سازی رشد و سند تحول و تعالی (اقدام عملیاتی راهبردی پنج ساله ۱۴۰۵-۱۴۰۰) داریم و در این راستا باید مأموریت‌گرا عمل کنیم. تمرکززدایی منحصر به واحد نباشد و با ایجاد مراکز و مجتمع‌های آموزشی در برخی از شهرستان‌های تابعه استان که فاقد مرکز و مجتمع آموزشی هستند این موضوع تقسیم شود.

کلانتری با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: دانشجو باید متناسب با بوم و سرزمین آموزش ببیند؛ چراکه توان و ظرفیت هر منطقه متفاوت است در مبحث سرفصل‌های درسی می‌توانیم با توجه به شرایط بوم و منطقه و شرایط محیطی ۳۰ درصد از سرفصل‌های دروس را تغییر دهیم، سرفصل و سیلابس درس‌ها با مناطق و استان‌های دیگر باید فرق داشته باشد و دروس کارآفرینی در همه رشته‌ها گنجانده شود.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی این است که وابستگی به منابع دولتی نداریم این امر مانعی برای خلاقیت و نوآوری نیست، اگر استادان قدرت استفاده و طرح اقتصادی دارند حمایت‌های لازم و منابع موجود برای خلق ایده و تبدیل به ثروت مهیا و آماده بوده؛ استادان و رؤسای دانشکده‌ها تلاش، خلاقیت، ابتکار و نوآوری داشته باشند؛ استادان کیفیت آموزش را در دانشگاه بالا برده و از لحاظ علمی و پژوهشی ارتقا یابند این موضوع همه ابعاد حکمرانی را در برمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز توضیح داد: دانشگاه باید به سمت خلق ارزش برود و جامعه باید بداند که مسیر باارزش دانشگاه، علم و فناوری است. افرادی که به جایی رسیده‌اند (آر لحظ علمی و پژوهشی) از مسیر علم و فناوری و ارتقا دانش بوده در این جایگاه و در این مسئولیت باید مسیر امید را برای دانشجویان فراهم آوریم و امید و علاقه را در محیط و جامعه دانشگاهی بالا ببریم.

فاطمه برناکی رئیس دانشکده بین‌الملل واحد کرج نیز به ارائه گزارشی از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و هیئت همراه در کشور اندونزی در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی و آگاهی بخشی درباره جایگاه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی به دیگر دانشگاه‌های حاضر در رویداد جذب دانشجویان در اندونزی در شهر‌های مدان، جاکارتا و سورابایا و انعقاد هفت تفاهم‌نامه همکاری مشترک و برگزاری جلسات ملاقات و مذاکرات با سایر دانشگاه‌های این کشور با هدف برقراری ارتباط با استادان و دانشجویان این دانشگاه‌ها و شبکه‌سازی در راستای معرفی هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی و نیز تعاملات علمی و پژوهشی پرداخت.

به گزارش آنا، در پایان جلسه با اعطای لوح و هدیه از تلاش کیارش رضایی رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج قدردانی و فرزانه زرافشان به‌عنوان سرپرست جدید مرکز رشد این واحد دانشگاهی معرفی و پورابراهیم به‌عنوان سرپرست جدید دانشکده مدیریت و حسابداری واحد کرج منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب