دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1403 - 11:00
معاون ورزش بانوان استان البرز مطرح کرد؛

در طرح های ملی ارتقا سلامت، تمامی بانوان می توانند شرکت کنند

در طرح های ملی ارتقا سلامت، تمامی بانوان می توانند شرکت کنند
معاون ورزش بانوان استان البرز گفت: در طرح های ملی ارتقا سلامت، تمامی بانوان در سنی 18 تا بالای 60 سال می توانند شرکت کنند و آموزش ببینند.
کد خبر : 930459

زهرا بیات در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط طرح های ملی برای ارتقا سلامتی بانوان در استان البرز اظهار کرد: برای عملی کردن ارتقا سطح سلامت افراد جامعه و بانوان، در برنامه توسعه ششم دلت به این موارد پرداخته شده است و بودجه برای آن در نظر گرفته شده است. چند طرح ملی برنامه ریزی شده که طرح ملی بانو توانا، پایش و ارتقا تندرستی و داعا از آن طرح های ملی هستند. 

وی درباره طرح ملی پایش و ارتقا تندرستی در استان البرز تصریح کرد: این طرح با شعار خانواده قوی، ورزش قوی و ایران قوی در نظر گرفته شده است. قرار است از 1363 خانم  را تا پایان سال آزمون هایی بگیریم تا سطح سلامتی آنها را مشخص کنیم. در یک فرم به نام اطلاعات فردی و پایش بالینی، شاخص های سنجش آمادگی جسمانی را که اندازه گیری کردیم در آن وارد می کنیم. جامعه هدف ما در این طرح مربوط می شود به دانشجویان، شاغلین دستگاه های اجرایی و آحاد مردم بین سنین 18 تا 60 هستند. 40 درصد مروبط به کارکنان، 50 درصد آحاد مردم از جمله خانه دار ها وهمگی اصناف و 10 درصد نیز مربوط به سالمندان و افراد بالای 60 سال است.

معاون ورزش بانوان استان درپاسخ به این سوال که آموزش ها و آگاه سازی چگونه صورت می گیرد گفت: در نخستین گام قبل از آموزش، یک پایش جسمانی انجام می دهیم تا مشخص شود در چه شرایطی هستند. بعد از آن، توسط مربیانی که آموزش دیده اند، کارگاه های آموزشی برگزار می کنند و یک برنامه بدنی مستمر و منظم را آموزش می دهند. این برنامه ها از بیماری های مختلفی که در پایش مشخص شده است، پیشگیری می کند و خیلی از آنها را کنترل می کند. شاید در برخی ورزش ها جوانان به آموزش نیاز نداشته باشند اما این مورد برای سالمندان صدق نمی کند و آنها باید آموزش ببینند. 

بیات در خصوص طرح ملی بانو توانا تأکید کرد: این طرح به افراد سالمند و 60 سال به بالا تعلق دارد. افرادی که شرکت می کنند، ورزش در آب را در بیشتر استخر ها به شکل رایگان دارند. مادران ما وقتی به این طرح ها می پیوندند، باید سلامت آنها را تضمین کنیم و آموزش ببینند. بعد از این موارد به راحتی می توانند خانوده خود را راهنمایی کنند. اگر مادری مریض باشد نمی تواند خانواده خود را در فعالیت های بدنی خانوادگی همراهی کند. 

وی در پاسخ به این سوال که تمرکز استان البرز بر روی کدام طرح ها است گفت: تمرکز استان البرز بر روی طرح پایش و بانو توانا است که در راستای سبک زندگی فعال و سالم هستند. در اولین مرحله به سمت خانواده ها رفته ایم و مهم ترین عضو خانواده که مادر است تا سبک زندگی خود و خانواده را تصحیح کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته