دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1403 - 17:45

عراقچی: روابط ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس باید وارد مرحله جدیدی از همکاری شود

عراقچی: روابط ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس باید وارد مرحله جدیدی از همکاری شود
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌ فارس بر ارتقا روابط با شورای همکاری خلیج‌فارس و اعضای آن تاکید کرد و گفت: روابط میان ایران و شورای همکاری باید وارد مرحله جدیدی از درک متقابل و همکاری شود.
کد خبر : 930093

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌ فارس طی تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت و درخصوص راه‌های همکاری و ارتقای روابط میان جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری خلیج‌ فارس گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

دبیرکل شورای همکاری (خلیج فارس) با تاکید بر اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ارتقای صلح و ثبات در منطقه، خاطرنشان کرد: اعضای شورای همکاری خلیج فارس علاقه‌مند به مشورت و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در خصوص چالش‌های بزرگ منطقه هستند.  

وزیر امورخارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از تبریک دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است روابط دوستانه و برادرانه خود با شورای همکاری خلیج فارس و اعضای آن را ارتقا بخشیده و بر این اعتقاد است که روابط میان ایران و شورای همکاری باید وارد مرحله جدیدی از درک متقابل و همکاری شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری آنا،‌ اولویت یافتن روابط با کشورهای همسایه در3سال اخیر، زمینه ساز ارتقا و احیای روابط با برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شد؛‌ بازگشت سفرای کویت و امارات به سفارتخانه‌هایشان در تهران،‌ احیای روابط با عربستان سعودی و بحرین و روابط دو جانبه و دوستانه با قطر و عمان دوره جدیدی را برای ایران و شورای همکاری خلیج فارس فراهم کرد.  اهمیت این دوره جدید روابط ایران و کشورهای شورای همکار خلیج فارس را سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز(جمعه 9 شهریور) در گفتگوی تلفنی با دبیر این شورا بیان کرد.

علاوه بر ارتقا روابط در زمینه‌های نظامی سیاسی اقتصادی،‌افزایش همکاری ها با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس چند سالی است که به صورت جدی در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار گرفته است؛ علیرضا کوهکن مشاور دیپلماسی علمی وزیر امور خارجه پیشین در گفتگویی، حوزه علم و فناوری را ذیل همان سیاست کلی دولت که بخشی از آن نگاه به همسایگان هست یعنی «ارتباط علمی و فناوری با همسایگان» را از اولویت‌ها دانسته بود .

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌به لطف نگاه بلندی که مقام معظم رهبری به حوزه علم و فناوری دارند، در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته‌ایم و چندین سال به لحاظ درصدی، «بالاترین سرعت رشد علمی در جهان» را تجربه کردیم؛‌ ایران در حوزه علم و فناوری ظرفیت و توانمندی خوبی را دارد، باید از این شرایط استفاده کرد و گسترش همکاری‌ها در این حوزه را با کشورهای دیگر مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته