دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 11:17

جدایی سه عضو هیات مدیره استقلال قطعی شد/ دو سال بعد؛ نقطه سر خط

وزیر ورزش برای پایان دادن به مشکلات اعضای هیات مدیره استقلال که در ماه‌های اخیر اختلافات زیادی با یکدیگر داشتند تصمیم گرفت تا تغییراتی را در نفرات هیات مدیره ایجاد کند.
کد خبر : 93006

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در مورد ایجاد تغییرات احتمالی در هیات مدیره باشگاه استقلال شنیده می‌ شد و این حدس و گمانه‌زنی‌ها شب گذشته با صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان به واقعیت تبدیل شد. بنا بر گفته وزیر ورزش تغییرات در هیات مدیره استقلال قطعی است و قرار است تا چند روز آینده نفرات جدیدی در هیات مدیره این باشگاه شروع به فعالیت کنند.


اما سوال اصلی اینجاست که چه دلایلی باعث شد تا وزارت ورزش به فکر ایجاد تغییرات در هیات مدیره استقلال باشد؟


هیات مدیره‌ فعلی استقلال در اردیبهشت ماه 93 با تصمیم وزیر ورزش در ابتدای کار با ترکیب بهرام افشارزاده، منصور پورحیدری، مسعود معینی، رضا نثاری، مقداد نجف‌نژاد،‌ رضا صادق‌پور، سید سعید رضا سیف افجه‌ای، صاحب پناهی و سید پندار توفیقی شروع به کار کرد و افشارزاده که سال قبل به جای علی فتح الله زاده به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شد برای دومین سال پیاپی با نظر هیات مدیره و وزارت ورزش موفق شد این کرسی را حفظ کند، اما رفته رفته چند عضو از هیات مدیره جدا شدند.


صادق‌پور، سیف افجه ای، صاحب پناهی و توفیقی نفراتی بودند که از جمع اعضای هیات مدیره استقلال جدا شدند و شاهرخ سبک دست، کرد نوری و شهاب جهانیان به عنوان اعضای جدید کارشان را در باشگاه استقلال آغاز کردند.


حضور سبک دست در استقلال به عنوان عضو اقتصادی هیات مدیره، خیال سایر اعضای را برای تامین منابع مالی راحت کرد اما واقعیت امر چیز دیگری بود و این عضو هیات مدیره نتوانست با جذب اسپانسر مشکلات مالی باشگاه را حل کند و این مشکلات زمینه ساز بروز حواشی در بین بازیکنان شد و حتی کار را به اعتصاب کشاند و در برهه زمانی از نیم فصل دوم بازیکنان استقلال اعلام کردند که در صورت پرداخت نشدن قراردادهایشان در تمرینات حاضر نمی‌شوند.


مشکلات و اختلافات میان اعضای هیات مدیره در روزهای اول شروع به کارشان هم بارز بود و در انتخاب سرمربی لیگ پانزدهم این اختلافات خودش را نشان داد و در این بین مسعود معینی با عنوان عضو فنی هیات مدیره موافق حضور مظلومی در تیم بود در حالی که سایر نفرات مخالف این تصمیم بودند و خواهان ابقای امیر قلعه نویی یا حضور یک مربی خارجی روی نیمکت آبی‌پوشان بودند.


این اختلافات در کل فصل پانزدهم به قوت خودش باقی ماند و حتی باعث شد تا نفرات اجرایی باشگاه مانند نظری جویباری هم با این هیات مدیره به مشکل بربخورند و در نهایت از باشگاه استعفا دهند.


استقلال که لیگ پانزدهم را خوب شروع کرده بود و برای هفته‌ها صدر جدول را در اختیار داشت اما به گفته پرویز مظلومی سرمربی آبی‌ها در لیگ پانزدهم در آنجایی که باید اعضای هیات مدیره از تیم حمایت می‌کردند نتوانستند این کار را به درستی انجام دهند و نتیجه این عدم‌ حمایت‌ها منجر به این شد که استقلال هم لیگ برتر را از دست داد و هم جام قهرمانی جام حذفی را .


بعد از این اتفاق اعضای هیات مدیره استقلال که طی هفته‌ها و روزهای گذشته عملا کار خاصی را برای موفقیت آبی‌ها انجان نداده بودند به فکر تغییرات در راس کادر فنی تیم افتادند که البته این موضوع هم حواشی زیادی به همراه داشت به طوری که مقداد نجف‌نژاد رئیس هیات مدیره و مسعود معینی حسابی از خجالت هم در آمدند به طوری که رئیس هیات مدیره استقلال از دیگر عضو هیات مدیره استقلال شکایت کرد.


امروز که سرمربی آبی‌ها به علیرضا منصوریان سپرده شده‌ است و تا حدود زیادی شاکله تیم برای لیگ شانزدهم مشخص شده‌ وزیر ورزش که منتظر زمان مناسب برای تغییرات در بین اعضای هیات مدیره استقلال بود اینبار نه در خفا بلکه به صورت علنی اعلام کرد که این کار هر چه زودتر خواهد افتاد تا وقفه ای در اداره امور باشگاه استقلال نیفتد.


نام نویسی بهرام افشارزاده در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر جدایی او از باشگاه استقلال را بروز داد گرچه این خبر از سوی خودش تکذیب شد اما از وزارت ورزش خبر می‌رسد که کرد نوری، نجف نژاد و سبک دست نفراتی هستند که باید از هیات مدیره کنار بروند و احتمال حضور نفراتی مانند مهدی پرهام و منصور قنبرزاده در هیات مدیره این باشگاه می‌رود.


مهدی پرهام مالک پیشین نساجی مازندران که سابقه حضور در هیات مدیره استقلال را دارد. او همان فردی است که در اردیبهشت سال 93 در جلسه امیر رضا خادم معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان که مسئول انتخاب اعضای هیات مدیراه استقلال و پرسپولیس در آن زمان بود پیشنهاد داد حاضر است 30 میلیارد تومان برای یک‌ فصل به استقلال پول بدهد به شرطی که افراد مورد نظرش در هیات مدیره استقلال حضور داشته باشند. در مورد منصور قنبرزاده هم که خبر‌های مختلفی وجود دارد. از اینکه وزارت ورزش اصرار دارد که وی در هیات مدیره استقلال یا سازمان لیگ حضور داشته باشد و با توجه به مخالفت تاج با خواسته وزارت، او یکی از گزینه های حضور در هرم مدیریتی استقلال شده است.


حالا باید منتظر بود و دید که وزیر ورزش زیر حکم چه افرادی را برای حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال امضا می‌کند، حضوری که شاید چند ماه بیشتر دوام نداشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته