دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم روز کشتی مطرح شد؛

دنیامالی: قول می‌دهم در ورزش ایران تحول ایجاد کنیم/دبیر: به مربیان کشتی پِخ می کنیم قهر می کنند+فیلم

کد خبر : 929510
05 شهريور 1403 - 13:36
وزیر ورزش و جوانان گفت: این قول را می دهم در المپیک لس آنجلس با استفاده از همه ظرفیت ها، در تاریخ المپیک در همه رشته ها بدرخشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم روز کشتی «پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان غلامرضا تختی» صبح امروز با حضور دکتر دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان، جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و قهرمانان کشتی و ورزش ایران برگزار شد. در این مراسم تمامی کشتی گیرانی که موفق به کسب مدال در المپیک شدند حضور داشتند و تنها غایب این مراسم سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، محسن کاوه بود و پژمان درستکار جانشین او در این مراسم حاضر بود. حضور عباس جدیدی که از رقبای انتخاباتی علیرضا دبیر بود و شکایتی را پس از انتخابات از وی کرده بود از نکات جالب این مراسم بود. 

حضور مدال آوران کشتی فرنگی و آزاد را در فیلم مشاهده کنید:

حضور احمد دنیامالی وزیر ورزش در مراسم روز کشتی و تجلیل از مدال آوران المپیکی را در فیلم مشاهده کنید:

باید در همه مراحل زندگی پهلوانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم
 
منصور برزگر در خصوص روز ملی کشتی و تجلیل از مدال‌آوران المپیک اظهار کرد: تشکر می‌کنم از فدراسیون کشتی که این مراسم را تشکیل داد و امروز شاهد تجلیل از مدال‌آوران خواهیم بود. امروز از کتاب من رونمایی خواهد شد. این اتفاق تنها به خاطر بنده نیست بلکه ایجاد انگیزه خواهد شد برای قهرمانان امروز که بدانند برای رسیدن به قله های افتخار باید سختی‌های زیادی کشید. ما در کشتی باید به دنبال واژه پهلوانی باشیم. باید بدانیم که جهان پهلوان تختی چطور بعد از گذشت سال‌ها هنوز نام و یادش در دل همه مردم زنده است. پهلوانی سنت و مرام همه ما ایرانی‌ها است و باید در همه مراحل زندگی پهلوانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

به مربیان کشتی پخ می کنیم قهر می کنند

در ادامه، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ضمن خیر مقدم مهمانان و وزیر ورزش و جوانان، درباره تجربیات وزیر ورزش گفت: استاد ما در کار عمرانی احمد دنیامالی است. برج میلاد، اتوبان های تهران، تونل توحید و خیلی موارد دیگر. 8سال معاون و 4 سال رئیس کمیسیون عمران بود. فردای روزی که بنده رئیس فدراسیون شدم، 5 صبح با دنیامالی صبحانه خوردیم. در آن زمان دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی بود. در تاریخ قایقرانی ما به دو مدال طلای آسیایی گرفتیم که در دوران ریاست او بوده است. برنامه داشت که مدال المپیک نیز کسب کند. در آن به من گفت باید یک طرح جامع بنویسیم. ما طرح توسعه داریم که تا تاریخ 2028 نوشته شده است که هیچ فدراسیونی ندارد.

وی افزود: روز اول کار بنده بعد از صحبت با دنیامالی، خواستم که برای بنده برنامه فدراسیون را بیاورند و آنها نیز برنامه تاریخ مسابقات را آوردند. همه چیز مشخص است و در این فدراسیون ما کیلیویی کار نمی کنیم. طبق برنامه جلو می رویم و طبیعتا ازیکسری برنامه ها عقب هستیم اما می دانیم کجا می روییم. اگر می خواهیم در بحث فنی موفق شویم نمی توانیم به زیرساخت توجه نکنیم و کار اقتصادی و فرهنگی و عمرانی را نبینیم.

دبیر در خصوص واکنش به صحبت های خود مبنی بر مشکلات جراحی کتف ایران اظهار کرد: یکسری مشکلات اساسی داریم که وقتی می گوییم ناراحت می شوند. یکی من یکی نیز همینجا حضور دارد و نشسته است. مشکل داریم پس باید بگوییم. چرا ناراحت می شوید؟ کشتی ما خیلی می تواند جلو برود. برزگر و جدیدی باید طلای المپیک می گرفتند ولی نشد. علی حیدری و امیر خادم می توانستند. باید چرایی که نتوانستند را بیابیم. اولین حضور رسمی دنیامالی در کشتی بود که این حضور را به فال نیک می گیریم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد:  به مربیان کشتی پخ می کنیم قهر می کنند! جای من بودند چه می شد؟ این همه فحاشی در فضای مجازی به من شد باید ول می کردم و می رفتم؟ برای هتل خارج از دهکده المپیک 7 ماه به من فحاشی کردند اما من پای حرف خود ماندم چراکه اعتقاد داشتم کار درستی است. اگر اعتقاد دارید کار برای خدا است باید برای کار کردن التماس کنید نه قهر. با من کار کردن سخت است. رنگرز ایستاد و نتیجه نیز گرفت.

برای اطلاع کامل از صحبت های رئیس فدراسیون کشتی فیلم ها را مشاهده کنید:

غیر از آمریکا، کوبایی ها هم برای ما در المپیک لس آنجلس رقیب خواهند بود
 

 احمد دنیامالی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی در رقابت‌های المپیک گفت: افتخار دارم در اولین جلسه در خدمت خانواده کشتی هستم. امروز روز مهمی برای ورزش کشور است. من خودم کشتی را با بزرگان این رشته که اکنون در سالن هستند شناختم و در دوره‌ای نیز در کشتی شاگردی کردم.

او درخصوص اهمیت و جایگاه کشتی ایران در دنیا گفت: من ۱۵ سال در فدراسیون جهانی عضو هیات رییسه بودم و می‌دانم که کشتی ایران در جهان چه اعتباری دارد و حتی مال ایران است. ما چهار سال دیگر در المپیک هستیم و کشتی می‌تواند تاریخی نتیجه بگیرد. هر چند که آمریکا صاحب کشتی است و البته میزبان.

دنیامالی درباره عملکرد علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی گفت: من سابقه طولانی دوستی با دبیر دارم و او را خوب می‌شناسم. او صراحت لهجه دارد و شاید خیلی را برنجاند اما مشخص می‌شود حرف درستی می‌زند. علیرضا دبیر برای کار وقت می‌گذارد و به دنبال اول شدن در مدیریت است و این مجموعه نیز نمونه کار او است. در شورای شهر نیز اینگونه بود. در شورای شهر یک نفر گفت من به این نتیجه رسیدم دبیر و دنیا مالی اگر بخواهند طرحی مصوب شود؛ می‌شود و اگر نخواهند نمی‌شود. او وقتی کاری را شروع می‌کند می‌خواهد اول باشد. این روحیه را باید در ورزش تعمیم دهیم. اگر این مجموعه را نگاه کنیم می‌بینیم از هر نظر تکمیل است. ما باید از نرم افزار و هوش مصنوعی در ورزش استفاده کنیم. کشتی هم باید پیشتاز باشد و نسخه برای دنیا بنویسد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برای ایجاد تحول در این وزارت‌خانه حضور یافته است، اظهار کرد: چند دولت به من پیشنهاد دادند و نپذیرفتم و اگر الان اینجا هستم به خاطر عزیزی بود که نتوانستم پاسخ منفی بدهم. من برای تحول آمدم و رقابت را دوست دارم و برای اعتلای کشورم تلاش می‌کنم. تلاش خواهیم کرد تا در المپیک ۲۰۲۸ بهترین نتیجه بگیریم.

دنیامالی با تاکید به این مساله که نباید امید ورزش کشور در المپیک به چند رشته ورزشی محدود شود، گفت: کشتی و تکواندو در المپیک نتیجه خوب گرفتند اما این درست نیست تمام امید ما به چند رشته باشد. یکی برنامه‌های ما تکریم جایگاه پیشکسوتان است و تلاش خواهم کرد تا شرایط بهتری برای آنان فراهم کنند. امیدوارم پیشکسوتان ما را از تذکر بی‌نیاز نکنند. باید تغییر نسل بدهیم و جای ما برای انتقال تجربه به مدیران جوان مثل علیرضا دبیر که در کشور زیاد هستند باشد. من برای تحول آمدم. عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول باشد. به تذکرات و راهنمایی تمام اهالی ورزش نیاز دارم و بیش از آنکه گوینده باشم شنونده هستم. قول می‌دهم با همدلی، رفاقت و محبت یک تحول در ورزش ایران ایجاد کنیم که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ نشان این تحول را ببینم. کشتی با علی دبیر می‌تواند در تحول نقش داشته باشد و دبیر با این رشته آرزوی زیادی دارد و امیدوارم به این آرزوها برسیم.

دنیامالی با تمجید از پیشکسوتان گفت: ما بابت حقوق ناچیز صندوق قهرمانان شرمنده پیشکوتان هستیم. تمام سعی‌ام را می‌کنم حقوق متناسب با پیشکسوتان به آن‌ها بدهیم. این حقوق اصلا در شان آن‌ها نیست و هر چه به آن‌ها بدهیم کم است. ما را بی‌نیاز از تذکر ندانید. سعی می‌کنم خیلی بیش‌تر بشنوم تا این که حرف بزنم. این قول را می‌دهم تحول جدی در ورزش ایران ایجاد کنم. مطمئن باشید فضای بین‌المللی را متاثر می‌کنیم. علیرضا دبیر آرزوهای بلندی دارد و امیدوارم شاهد برآورده شدن آرزوهای او در المپیک بعدی باشیم. واقعا اهالی ورزش باید قدر همدیگر را بدانند. الان در خیلی از فدراسیون‌ها از نظر فنی خیلی آدم داریم. من با عباس جدیدی که اینجاست نیز خاطرات زیادی دارم و از او خیلی چیزها را یاد گرفتم. توفیقی برای من بود که با ورزشی‌ها در شورا کار کردم. امیدوارم روزهای خوبی را برای ورزش ایران رقم بزنیم.

برای اطلاع کامل از صحبت های احمد دنیامالی فیلم را مشاهده کنید:

 

 در پایان این مراسم از ۸ مدال آور المپیک پاریس تجلیل شد.

گفتنی است در این مراسم، دانیال قاسمی پور نویسنده کتاب خاطرات منصور برزگر توضیحاتی در مورد این کتاب ارائه داد.
قاسمی پور در سخنان خود، خبر از ساخت سریال منصور برزگر داد.

 

ارسال نظر
هلدینگ شایسته