دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 16:23

حرکت جشنواره امامت و مهدویت بر پایه گفتمان‌سازی فرهنگی و امیدآفرینی است

حرکت جشنواره امامت و مهدویت بر پایه گفتمان‌سازی فرهنگی و امیدآفرینی است
مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اصل حرکت جشنواره امامت و مهدویت بر پایه گفتمان‌سازی فرهنگی و امیدآفرینی است.
کد خبر : 927309

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی و توجیهی دبیران تخصصی و رابطان خبری و اطلاع‌رسانی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شکل‌گیری مؤسسه امامت و مهدویت براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است، بر ضرورت اثرگذاری بیش از پیش جریان مهدویت با محور فعالیت‌های این مؤسسه تأکید کرد.

وی با اشاره بر اینکه نخستین گام برای تشکیل ساز و کار اثرگذاری بیشتر جریان مهدویت تصویب طرحی برای برگزاری سالانه برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری مهدویت در هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بود به نگاه عمیق و دوراندیشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکیل مؤسسه امامت و مهدویت این دانشگاه تأکید کرد.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رهنمود‌های ایشان در مقوله هنر و اثرگذاری این حوزه بر سایر موضوعات عنوان کرد: انتخاب زمان برگزاری جشنواره در ماه‌های مبارک رجب و شعبان از این جهت حائز اهمیت است که در این دو ماه دل‌ها آمادگی بیشتری دارند و به فرموده مقام معظم رهبری بهار معنویت است و بالطبع تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان دارد.

جعفری متذکر شد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های امامت و مهدویت صرفاً محدود به زمان برگزاری جشنواره نیست، بلکه در طول سال برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که نتیجه تلاش یک‌ساله آن در آیین اختتامیه جشنواره نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل حرکت جشنواره امامت و مهدویت بر پایه گفتمان‌سازی فرهنگی و امیدآفرینی است، ادامه داد: جامعه منتظر جامعه‌ای است که همواره در حال کار، تلاش و فعالیت برای نهادینه کردن فرهنگ انتظار و امید برای ظهور منجی عالم بشریت است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه جشنواره امامت و مهدویت متشکل از چهار مرحله اساسی است، افزود: سیاست‌گذاری برای تکلیف هر استان با موضوع تخصصی، ساختارسازی برای تعیین مسئولیت‌ها توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحدها، محتواسازی جشنواره و کیفی‌سازی برنامه‌ها توسط دبیران تخصصی جشنواره و در نهایت پیوست رسانه‌ای جشنواره که با مسئولیت رابطان خبری صورت میگیرد، این چهار مرحله را تشکیل می‌دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم و پیوست رسانه‌ای جشنواره باید دقت کنیم که اطلاع‌رسانی‌ها و درج اخبار جشنواره صرفاً محدود به رسانه‌های داخلی دانشگاه نبوده، بلکه باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های محلی برای جلب مشارکت آحاد مختلف جامعه علاوه بر دانشگاهیان نیز بهره ببریم.

وی با تأکید بر توسعه کیفی جشنواره علاوه بر توسعه کمی آن و حرکت بر مبنای ذائقه عموم مردم مطرح کرد: یکی از افتخارات جشنواره امامت و مهدویت برنامه‌های فاخری است که در سه جشنواره گذشته در استان‌های شمالغرب برگزار شده و در زمینه‌های مختلف برگزاری جشنواره و اطلاع رسانی‌های گسترده، عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته