دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1403 - 09:28

تصاویر نجومی بیستم مرداد (۱۰ اوت)

تصاویر نجومی بیستم مرداد (۱۰ اوت)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 926694

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

«پنجره رو به جهان» ایستگاه فضایی بین المللی از ماژول آزمایشگاهی چند منظوره ناوکا به تصویر کشیده شده است.

تصاویر نجومی بیستم مرداد (10 اوت)

تصویر روز apod

تصویر توسط رابرت ادلمایر (Robert Edelmaier) و گابریل گگنباوئر (Gabriele Gegenbauer) ثبت شده است.

سحابی سه‌تکه (Trifid) که با نام مسیه 20 نیز شناخته می‌شود، حدود 5000 سال نوری از ما فاصله دارد. این سحابی در صورت فلکی قوس واقع شده است. این منطقه محل شکل گیری ستاره‌های جدید است و سه نوع سحابی را نشان می‌دهد.

اول، سحابی‌های انتشاری قرمز وجود دارد که به دلیل اتم‌های هیدروژن می‌درخشند. دومی سحابی بازتابی آبی است که نور گرد و غبار ستاره‌ها منعکس می‌کند. سوم، سحابی‌های تیره ای است که از ابرهای غبار متراکم ساخته شده است.  کل این ابر کیهانی بیش از 40 سال نوری عرض دارد و مساحتی به اندازه یک ماه کامل را در آسمان ما می‌پوشاند. با این حال، سحابی سه گانه بسیار کم نور است و بدون تلسکوپ قابل مشاهده نیست. ایجاد این تصویر زیبا بیش از 75 ساعت طول کشید.

تصاویر نجومی بیستم مرداد (10 اوت)

تصویر روز skyandtelescope

این عکس توسط  مایک ووئله (Mike Woelle) در اتریش  به تاریخ/زمان 27 ژوئیه 2024، ساعت 00:42 ثبت شد. تجهیزات آن شامل تلسکوپ 18 اینچی Obsession UC Dobsonian  است. تصویر بخشی توررفته از دره آلپ ماه را نشان می‌دهد.

تصاویر نجومی بیستم مرداد (10 اوت)

تصویر روز earthsky

IC 1396b در سحابی خرطوم فیل قرار دارد وگروهی از گاز و غبار بین ستاره ای است. این منطقه بخشی از یک منطقه بزرگتر از گاز یونیزه است. در صورت فلکی قیفاووس در فاصله 2400 سال نوری از ما قرار دارد. برای تصویربرداری از تلسکوپ Seestar S50 استفاده کردم. 10 عکس گرفتم که هر کدام 45 دقیقه زمان برد. من عکس را با Galaxy S23 Ultra ویرایش کردم. کنتراست، وضوح و برش را تنظیم کردم.

تصاویر نجومی بیستم مرداد (10 اوت)

تصویر روز astronomy

آندره آ آربیزی (Andrea Arbizzi) عکاس این تصویر اهل مودنا ایتالیا است. WR 134 در Cygnus یکی از اولین ستاره‌های Wolf-Rayet است. نام این ستارگان از دو ستاره شناس فرانسوی به نام‌های چارلز ولف (Charles Wolf ) و ژرژ رایه(Georges Rayet) گرفته شده است. ستارگان WR به دلیل باندهای گسیل گسترده خود منحصر به فرد هستند. محققان بعداً دریافتند که این نوارها توسط بادهای ستاره ای قوی ایجاد می‌شوند. این بادها می‌توانند مانند آنچه در تصویر نشان داده شده است، سحابی ایجاد کنند. این تصویر در مدت 24 ¾ ساعت با استفاده از فیلتر دو باند Ha/OIII و تلسکوپ 8 اینچی f/7.3 گرفته شده است.

تصاویر نجومی بیستم مرداد (10 اوت)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته