دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1403 - 15:09
المپیک پاریس

اسماعیلی: بعد از دو سال امروز بهترین روز زندگی‌‌ام است/کیانی: برای خوشحال دل مردم، هدفم مدال طلا بود، اما حریفم بهتر بود

اسماعیلی: بعد از دو سال امروز بهترین روز زندگی‌‌ام است کیانی: برای خوشحال دل مردم، هدفم مدال طلا بود، اما حریفم بهتر بود
بانوی تاریخ ساز ورزش ایران در المپیک پاریس گفت: هدفم از حضور در المپیک پاریس کسب مدال طلا بود، اما حریفم امروز بهتر از من بود.
کد خبر : 926512

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا علیپور سنگ نورد کشورمان در رقابت با حریفانش با چند صدم ثانیه اختلاف از رسیدن به مدال بازماند و در رده چهارم قرار گرفت.

علیپور موفق شد رکورد 4 ثانیه و 84 ثبت کند که بهترین رکورد او به شمار می رود. وی در حالی که نمی توانست جلوی اشک هایش را بگیرد، درباره این رقابت اظهار داشت: شرمنده همه مردم هستم، خیلی تلاش کردم، نشد دیگه. تنهایی جنگیدم و نشد.

وی افزود: همه تلاشم را کردم. یک سال، یک شب راحت نخوابیدم. تنهایی،  نه مربی دارم، هیچ کسی را ندارم. تک و تنها. روز آخر هم دچار مصدومیت شدم و تاندون دستم نصفش پاره شد. نه مدال نقره، نه برنز و نه چهارمی برایم هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: این حرف ها را از غرور نمی زنم. من دارنده 21 مدال سنگ نوردی جهان هستم و افتخاراتم و مدال هایم از همه این سنگ نوردان حاضر در  المپیک بیشتر است. می خواهم یک چیزی بگویم. در انتهای عمق وجودم همه تلاشم را کردم و نشد دیگر. می خواستم برای ایران و مردمم افتخار قهرمانی المپیک را بیاورم اما نشد.

وی افزود: 9 صدم ثانیه با رکورد جهان فاصله دارم. من 4 سال رکورددار جهان بودم. شرمنده هستم، هر طور بگویم جمع نمی شود.من قهرمان جهان هستم و قهرمان بازی های آسیایی هستم. چهارمی برای من توجیه نیست. من انتظار طلا داشتم. 

علیپور در شرایطی که با بغض صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: تنهایی جنگیدم. به خاطر یک باخت می گفتند، علیپور تمام شد. خیلی بی معرفت هستند. همه مردم کشورمان ایران را دوست دارم. خاک پای همه مردم ایران هستم. شرمنده هستم و نشد.

پاداش رئیس کمیته ملی المپیک به پاس تلاش جانانه رضا علیپور

 رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به پاس تلاش خستگی‌ناپذیر رضا علیپور و رکورد شکنی اش در دیدار پایانی مسابقات سنگنوردی بازیهای المپیک پاداشی ویژه در نظر گرفت.

محمود خسروی وفا گفت: تلاش این جوان رعنای کشور را در بازدید از اردوی قزوین دیدم و شک ندارم او با غیرت ایرانی توانست جایگاه چهارمی المپیک را برای کشورمان بدست آورد.

وی ادامه داد: ضمن خسته نباشید به مجموعه فدراسیون کوهنوردی ، کادر فنی و شخص رضا علیپور پاداشی در خور برای رکوردشکنی ایران و تلاش خستگی ناپذیرش در نظر خواهیم گرفت.

در پایان این مسابقه رئیس کمیته ملی المپیک ایران طی تماس تلفنی  ضمن تبریک و خدا قوت به علیپور، از پرداخت پاداش ویژه به وی خبر داد.

اميني: پيش بيني ما فينال يزداني و بروكس بود/رمضان اف كشتي گير قدرتمندي است

احسان اميني در گفت و گو با خبرنگاران گفت:  فيناليست شدن حسن يزداني براي همه قابل پيش بيني بود.  پيش بيني ما رقابت حسن يزداني در فينال با  بروكس امريكايي بود كه خريف امريكايي از رسيدن به فينال بازماند.

مربي تيم ملي كشتي آزاد در خصوص رقابت يزداني با رمضان اف در فينال گفت:  قطعا او كشتي گير بسيار توانمندي هست كه توانست باروكس را شكست دهد.

وي تاكيد كرد: بي ترديد همه ما با برد هاي حسن يزداني لذت مي بريم و تلاش خواهيم كرد تا با طلاي او دل مردم را شاد كنيم.
اميني در خصوص اينكه آيا با حذف بروكس، يزداني در فينال استرس كمتري خواهد داشت، گفت: براي حسن فرق نمي كرد با چه كسي در فينال مسابقه دهد و براي حسن ارامش خودش مهم است.

وي در رابطه با اينكه آيا حسن يزداني امروز راحت امتياز از دست ندادع است، اظهار کرد: او در كشتي با حريف يوناني غافلگير شد اما مهمتر از امتياز از دست دادن توان حسن در جبران امتياز از دست رفته بود.

اسماعیلی: بعد از دو سال امروز بهترین روز زندگی‌‌ام است/ طلای المپیک آرزوی بچگی‌ام بود

نشست خبری قهرمانان وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس۲۰۲۴ امشب( پنجشنبه) پس از برگزاری مراسم اهدای مدال با حضور سعید اسماعیلی، پرویز نصیبف از اوکراین، لوئیز آلبرتو اورتا سانچز  از کوبا و حسرت جعفروف از آذربایجان که به تریب به عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و برنز مشترک دست یافتند، برگزار شد. 

در این نشست سعید اسماعیلی در خصوص انگیزه‌های خود پس از پشت سر گذاشتن مسیر سخت زندگی خود برای قهرمانی در المپیک پاریس گفت: خدا را شکر توانستم بهترین نتیجه و مدال طلا را بگیرم. آرزوی هر ورزشکاری طلای المپیک است و خدا را شکر با تمام سختی‌ها به این مهم رسیدم. امروز یکی از بهترین‌ روز‌های زندگی‌ام پس از دو سال است.

وی در مورد پاسخ به این سوال که خیلی‌ها  اعتقاد دارند نابغه جدید کشتی فرنگی جهان خواهد بود، گفت: مردم لطف دارند که با این لقب مرا صدا می‌کنند، اما باید اول تلاش کنم که به مدال‌های بیشتری برسم. کار من از امروز سخت‌تر خواهد شد و باید از این به بعد که حریفان شناخت بیشتری نسبت به من پیدا می‌کنند تلاش بیشتری داشته باشم. باید پس از پایین آمدن از سکوی قهرمانی تمرینات بیشتری داشته باشم و سخت‌تر کار کنم.

قهرمان المپیک در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش به عنوان یکی از جوانترین کشتی‌گیرانی که به مدال طلای المپیک دست یافته است برای آینده چه خواهد بود، گفت: حس خوبی دارم که در این سن توانستم به این مدال برسم. همانطور که کفتم خیلی خوشحالم و امروز یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام است. از اینکه به عنوان یکی از جوانترین کشتی‌گیرها و در این سن و سال به این عنوان دست یافتم خیلی خوشحال هستم. برنامه‌ام این است در رویدادهای بعدی نیز برای مردم ایران مدال کسب کنم و این فقط همین یک مدال نباشد.

در ادامه این نشست سانچز کوبایی در خصوص برتری مقابل اسماعیلی در ثانیه‌های پایانی مقابل اسماعیلی در تورنمت بوداپست و شکست در المپیک پاریس مقابل اسماعیلی گفت: در تورنمنت بوداپست در آخرین تلاشم توانستم اسماعیلی را ببرم ، اما در پاریس سعید از من بهتر بود و توانست مدال طلا را از من بگیرد. 

مهمدی: داوری در نتیجه فینال دخالت داشت/ توقع بیشتری از خودم داشتم

نشست خبری قهرمانان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس۲۰۲۴ امشب( پنجشنبه) پس از برگزاری مراسم اهدای مدال با حضور سمن نویکوف از بلغارستان، علیرضا مهمدی از ایران ، تورپال بیسلطانوف از دانمارک و ژان بلنوک از اوکراین که به تریب به عناوین قهرمانی، نایب قهرمانی و برنز مشترک دست یافتند، برگزار شد. 

در این نشست علیرضا مهمدی در مورد داوری دیدار فینال اظهار داشت: در کشتی فینال جدا از اشتباهاتی که داشتم، در تایم دوم داور اشتباه قضاوت کرد و باعث شد تا ریتم کشتی بهم بخورد. قضاوت داور در نتیجه فینال دخالت داشت. 

وی در مورد اینکه به نظر از کسب مدال نقره المپیک که اولین مدال بین‌المللی‌اش است، خوشحال نیست گفت: یک جورهایی این اولین مسابقه‌ام در وزن ۸۷ کیلوگرم برای من بود، اما انتظار بیشتری از خودم داشتم. تمرینات زیادی برای این مسابقات داشتم، اما امیدوارم در مسابقات آینده مدال‌های خوشرنگ‌تری کسب کنم.

 

کیانی: برای خوشحال دل مردم، هدفم مدال طلا بود، اما حریفم بهتر بود

ناهید کیانی پس از کسب مدال مدال نقره المپیک پاریس اظهار داشت: خیلی خوشحالم بابت این اتفاق مهم، بیشتر از این خوشحال هستم که توانستم مردم کشورم را خوشحال کنم. هدف من از حضور در این مسابقات مدال طلا بود، اما خوب حریف فینالم امروز از من بهتر بود و مغلوب شدم. وی در ادامه افزود:خیلی خوشحالم که این اتفاق برای اولین بار توسط من رخ داد و امیدوارم ادامه داشته باشد. مدالم را تقدیم میکنم به مردم عزیز کشورم که سرمایه‌های من هستند. من همیشه برای خوشحالی آنها می‌جنگم.

کیانی در واکنش به این سوال که آیا از کسی انتظار داری یا خیرگفت: ما سختی در این راه زیاد کشیده ایم انتظار دارم که حمایت شویم ما شب و روز در اردو بودیم. در حال حاضر فقط خوشحالم دوست دارم که مردم هم بخندند. آرزوی من این است که مردم را خوشحال کنم.
وی در واکنش به این سوال که آیا همچنان ادامه خواهی داد یا خیر، گفت: انشاالله که بتوانم ادامه بدهم و مدال‌های بیشتری کسب کنم. هدف گذاری من در لحظه است اجازه بدهید بعد از المپیک تصمیم بگیرم.

دارنده نشان نقره المپیک پاریس در پاسخ به این سوال که آیا از میزبانی المپیک راضی بودی یا خیر، گفت: دهکده خیلی تعریفی نداشت، اما سالن برگزاری مسابقات تکواندو واقعا با شکوه بود و جذابیت‌های خاصی داشت و به هیجان ما اضافه میکرد و در موفقیت ما هم تاثیر داشت.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من از همه کسانی که در این مسیر کمکم کردند، حتی با یک حرف کوچک و تمرین کمکم کردند تشکر میکنم. این موفقیت را من تنها کسب نکردم و یک ملت پشت من بوده است. دست تک تک همه را می‌بوسم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته