دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1403 - 11:19

بهسازی آینده علمی؛ بازدید دانش‌آموزان سما از نیروگاه سیکل ترکیبی

بهسازی آینده علمی؛ بازدید دانش‌آموزان سما از نیروگاه سیکل ترکیبی
جمعی از دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما با هدف ایجاد پیوند‌ها به بهسازی آینده علمی و صنعتی کشور، آشنایی با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی و مصرف بهینه انرژی از واحد‌ها و تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بازدید کردند.
کد خبر : 925526

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای شیروان به همراه مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان و هیئت همراه، مدیر دبستان دخترانه سما و همکاران با هدف ایجاد پیوند‌ها به بهسازی آینده علمی و صنعتی کشور، آشنایی با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی و مصرف بهینه انرژی از واحد‌ها و تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بازدید کردند.

ابتدای ورود به نیروگاه به‌منظور آگاهی بیشتر دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ بهینه مصرف انرژی الکتریکی کلیپ‌هایی درباره معرفی نیروگاه و مدیریت صحیح مصرف انرژی الکتریکی در پیک مصرف تابستان برای دانش آموزان به نمایش درآمد. بازدید از اتاق فرمان نیروگاه بخار، برج خنک‌کننده نیروگاه بخار، بخش دیگری از این برنامه آموزشی بود که با توضیحات فنی کارشناسان و متخصصان نیروگاه همراه بود.

ترویج فرهنگ صحیح مصرف انرژی توسط دانش‌آموزان سما

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در جمع دانش‌آموزان سما اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ صحیح مصرف انرژی به‌ویژه در ساعات اوج مصرف سفیران خوبی باشند.

حامد اسماعیلی افزود: وابستگی صنایع به انرژی الکتریکی بیانگر اهمیت این موضوع است و در این میان سختی روند تولید انرژی برق در نیروگاه‌های حرارتی و هزینه‌های بسیار زیاد فرآیند تولید، ایجاب می‌کند در مصرف دقت کنیم.

اهداف بازدید دانش‌آموزان از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

مدیر دبستان دخترانه سمای شیروان نیز مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد و هدف از این بازدید را علاوه بر آشنایی با آخرین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید برق، نقش بسزایی در ترویج الگوی صحیح مصرف انرژی الکتریکی در جامعه ایفا کنند، عنوان کرد.

راضیه احمدزاده اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی و ترویج این فرهنگ مهم در فصل گرما به‌خصوص در ساعت‌های اوج مصرف خانواده‌ها را با موضوع استفاده نکردن از وسایل و تجهیزات برقی پرمصرف در این ساعات آشنا کنند.

به گزارش آنا، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی و در کیلومتر ۱۲ جاده شیروان – فاروج قرار دارد. احداث این نیروگاه از سال ۱۳۸۳ آغاز شده و مدیریت بهره‌برداری آن زیر نظر شرکت مدیریت تولید نیروگاه‌های گازی خراسان بود که اواسط سال ۱۳۹۹ به شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت واگذار شد. این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۳۴ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار بوده و به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه شرق کشور، حدود ۲ درصد از برق کشور را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته