دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کمیسیون انتخابات بریتانیا توبیخ شد/ هک اطلاعات ۴۰ میلیون رأی‌دهنده

کمیسیون انتخابات بریتانیا توبیخ شد  هک اطلاعات ۴۰ میلیون رأی‌دهنده
کمیسیون انتخابات بریتانیا به دلیل عدم کفایت در حفظ امنیت آنلاین از طرف دفتر کمیساریای اطلاعات (ICO) این کشور مورد توبیخ قرار گرفت.
کد خبر : 924958

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، به روزرسانی نکردن سیستم‌های امنیتی انگلیس پیش از انتخابات مجلس در سال ۲۰۲۱ منجر به هک کردن اطلاعات شخصی ۴۰ میلیون رای‌دهنده شد و این اتفاق که در آگوست ۲۰۲۱ رخ داد تا اکتبر ۲۰۲۲ برملا نشده بود.

استفان بونر، معاون دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا اظهار داشت که اقدامات امنیتی اساسی، مانند به‌روزرسانی‌های به‌موقع و مدیریت مؤثر رمز عبور، می‌توانست از این رخنه جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که در حالی که هیچ مدرکی دال بر سوء استفاده از داده‌های هک شده وجود ندارد، اما روشن است که کمیسیون انتخابات بریتانیا در حفاظت از سیستم‌های خود سهل انگاری کرده و آنها را در برابر هکر‌ها آسیب پذیر کرده است.

دولت محافظه کار بریتانیا این حمله را به هکر‌های چینی نسبت داده و سفیر چین را برای رسیدگی به این اتهامات احضار کرده است. این حمله شامل دسترسی به فهرست‌های انتخاباتی حاوی نام و آدرس رأی‌دهندگان بریتانیایی بود که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ ثبت نام کرده بودند.

دولت چین همواره ادعا‌های جاسوسی مرتبط با این حادثه را رد کرده است. این حمله هکری، درخواست‌هایی را از سوی نمایندگان مجلس برای اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر علیه پکن برانگیخته است و حزب کارگر متعهد به انجام ممیزی در روابط بریتانیا و چین و اجرای قوانین جدید امنیت سایبری شده است.

در پاسخ به توبیخ دفتر کمیساریای اطلاعات بریتانیا، سخنگوی کمیسیون انتخابات از ضعف حفاظت در زمان حمله ابراز تاسف کرد و اقدامات اساسی را برای ارتقای امنیت خود با مدرن‌سازی زیرساخت، اجرای سیاست‌های رمز عبور، و معرفی احراز هویت چند عاملی برای همه کاربران آغاز کرده است.

نگرانی‌های مربوط به آسیب‌پذیری بریتانیا در برابر تهدیدات سایبری، با اظهارنظر‌هایی درباره مخاطراتی که دولت‌های قبلی بریتانیا با آن مواجه بوده‌اند، اوج گرفته است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته