دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمادگی ۲ میلیون مهارت‌آموز فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار

آمادگی ۲ میلیون مهارت‌آموز فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار
معاون حوزه پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون نفر به منظور ورود به بازار کار از طریق برنامه‌های آموزشی، مهارت‌های جدید را آموزش دیده‌اند.
کد خبر : 924598

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، سومین جشنواره ملی مهارت با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر آموزش و پرورش و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از نمایندگان مجلس در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما  برگزار شد.

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این همایش گفت: اکنون با توجه به نیاز بخش های تولیدی و صنعتی و خدماتی بیش از ۷۰ درصد کارفرمایان به دنبال استخدام افراد دارای مهارت هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: بیش از ۲ میلیون نفر از طریق برنامه‌های آموزشی،  مهارت‌های جدید برای ورود به بازار کار کسب کرده اند.

شهریور با تاکید بر اینکه خیران بخش بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه گذاری حدود ۱۴۰ میلیارد تومان نقدی و غیرنقدی در پروژه‌های مهارت شرکت داشتند، گفت: اکنون بر اساس برنامه‌ریزی ها ۴ هزار و ۱۰۰ مرکز آموزش مهارت بنگاه‌های اقتصادی به تقویت مهارت‌های نیرو‌های انسانی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته