دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«جویس» نشانه‌های حیات در مشتری را کاوش می‌کند

«جویس» نشانه‌های حیات در مشتری را کاوش می‌کند
مأموریت جدید سازمان فضایی اروپا از زمین و ماه عبور کرده و اکنون تصمیم دارد به سمت سیاره مشتری حرکت کند.
کد خبر : 924583

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیزیکس‌او‌آرجی، ماموریت فضایی جدیدی در حال آماده شدن است که قرار است ابتدا از زمین و ماه عبور و پس از آن به سمت سیاره مشتری حرکت کند. این ماموریت توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و برنامه ریزی شده و هدف اصلی آن مطالعه و بررسی سیاره مشتری و قمر‌های آن است.

جویس، کاوشگر این ماموریت یک فضاپیمای پیشرفته است که با استفاده از فناوری‌های جدید طراحی و ساخته شده است.

برنامه ماموریت به این صورت است که ابتدا فضاپیما از زمین پرتاب شد و پس از پرتاب، فضاپیما مسیر خود را به سمت ماه تنظیم کرد و پس از عبور از آن، به سمت سیاره مشتری حرکت خواهد کرد.

در طول مسیر، فضاپیما به بررسی و مطالعه محیط اطراف خود می‌پردازد. همچنین، این فضاپیما مجهز به دوربین‌های پیشرفته و سایر ابزار‌های علمی است که امکان مشاهده و بررسی دقیق سیاره مشتری و قمر‌های آن را فراهم می‌آورد.

پس از رسیدن به سیاره مشتری، فضاپیما قرار است به بررسی دقیق این سیاره و مطالعه ساختار داخلی، جو و میدان مغناطیسی آن بپردازد. همچنین، بررسی قمر‌های مشتری از دیگر اهداف این ماموریت است.

این فضاپیما که سال گذشته به فضا پرتاب شد، ماه آینده در یک مانور پرمخاطره قرار می‌گیرد که در نوع خود بی‌نظیر است؛ جویس در حالی مسیر خود را از طریق منظومه شمسی به مشتری طی می‌کند که پیش از آن به دور زمین و ماه چرخیده است.

کاوشگر جویس آژانس فضایی اروپا در آوریل ۲۰۲۳ برای کشف اینکه آیا قمر‌های یخی مشتری نظیر گانیمد، کالیستو، و اروپا قادر به میزبانی حیات فرازمینی در اقیانوس‌های وسیع و پنهان خود هستند یا نه، پرتاب شد.

این فضاپیمای شش تنی بدون سرنشین در حال حاضر ۱۰ میلیون کیلومتر (شش میلیون مایل) از زمین فاصله دارد.

دانشمندان توضیح می‌دهند، این ماموریت فضایی در صورت موفقیت، می‌تواند دانش آنها را درباره سیاره مشتری و سایر اجرام منظومه شمسی گسترش دهد و به درک بهتر تکامل و ساختار سیاره‌های گازی بینجامد.

ماموریت فضایی مذکور پیچیده و چالش برانگیز است، اما می‌تواند دستاورد‌های علمی بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته