دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ظفری:

گازهای گلخانه‌ای منشأ گرمای شدید است

گازهای گلخانه‌ای منشأ گرمای شدید است
سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: با اعلام سازمان هواشناسی احتمالاً امروز شاهد گرم‌ترین روز سال به نسبت روزهای قبل خواهیم بود.
کد خبر : 924386

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: باتوجه به اینکه تغییر اقلیم در فضای جهانی در حال رخ دادن است، ما شاهد گرمای شدیدی هستیم که منشا اصلی آن گازهای گلخانه‌ای است. گازهایی که توسط کشورهای پیشرفته و به واسطه سوزاندن نفت، گاز و ذغال سنگ برای مصارف صنعتی تولید می‌شود.

وی افزود: این تغییر اقلیم باعث شده در تابستان شاهد گرمای بسیار شدید باشیم، در بهار بارش‌های سنگین و سیل آسا داشته باشیم ولی در زمستان بدون بارش برف و باران، با اقلیمی خشک مواجه شویم. کشورهایی که گازهای گلخانه‌ای را به جهان تزریق می‌کنند، هزینه آن را به کشورهای دیگر مثل ایران تحمیل می‌کنند. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در رابطه با موج گرمای موجود در کشور نیز گفت: ما در هفته گذشته و این هفته، چتر سنگینی از موج گرما را در غرب آسیا به ویژه ایران داریم که به دلیل همین فضای تغییرات اقلیمی است و باعث شد ما رکورد مصرف برق هم را هم بزنیم. 

وی افزود: امروز سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که روز بسیار گرمی است و احتمالا شاهد گرم‌ترین روز سال به نسبت روزهای قبل خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته