دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 15:49
المپیک پاریس/ به روز رسانی

هاشمی: در المپیک با مشکلات متعددی رو برو هستیم/ رهبری: سال ها در حسرت این بازی می مانم

هاشمی: در المپیک با مشکلات متعددی رو برو هستیم  رهبری: سال ها در حسرت این بازی می مانم
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: :روحيه ورزشكاران ما بسيار خوب است و سعي مي كنيم همه مشكلات راحل كنيم.
کد خبر : 924295

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم وفناوری آنا،  فاطمه مجلل، اولین قایقران ایران در المپیک پاریس بعد از رقابت در مرحله مقدماتی گفت: از ابتدا برنامه ام این بود که در شانس مجدد برای صعود به مرحله بعد تلاش کنم. در گروه سختی قرار داشتم و می دانستم که کارم برای صعود به مرحله بعد آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که توان اصلی ام را برای مسابقه فردا بگذارم.اگر به نام رقبایم ‌دقت کنید، می بینید که چه کار سختی داشتم. همه آنها سال‌های تجربه حضور در رقابت های جهانی و المپیک را دارند، در حالیکه این مسابقه، اولین حضور من در یک مسابقه بیرون آسیا است.

فاطمه مجلل در پاسخ به این سوال که چه نتیجه‌ای او را راضی می‌کند، گفت: من باید سعی کنم که در هر مسابقه نسبت به آنچه بوده ام، بهتر شوم. البته برای مسابقه فردا و حضور در مرحله بعد همه تلاشم را انجام می‌دهم اما چیزی که در پایان کارم در المپیک پاریس مرا راضی می‌کند، این است که بدانم یک قدم بلند به جلو برداشته‌ام. 

فرزام: نباید انتظار صعود مستقیم داشته باشیم

سرمربی تیم ملی رویینگ ایران در المپیک پاریس نتیجه فاطمه مجللی را قابل پیش بینی دانست ‌و گفت: می دانستیم که فاطمه در رقابت با قایقرانانی که هر کدام رزومه بسیار قوی دارند، کار سختی دارد، به همین خاطر تمرکز اصلی را روی حضور در شانس مجدد گذاشتیم. فاطمه بسیار جوان است و‌ مسابقه‌های بین المللی کمی را پشت سر گذاشته است به همین دلیل نباید از او انتظار صعود مستقیم داشته باشیم. سه نفر از ورزشکارانی که در گروه فاطمه مجلل حضور داشتند، عنوان‌های جهانی دارند و طبیعی است که او‌ باید در شانس مجدد به صعود فکر‌ کند. از ابتدا این شرایط را می دانستیم و برایش برنامه‌ریزی داشتیم. 

افشین فرزام در پاسخ به این سوال که با شروع رقابت‌های رویینگ، عملکرد نمایندگان ایران را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: فردا و بعد از مسابقه شانس مجدد بهتر می‌توانم در این رابطه صحبت کنم. اما در مجموع شرایط ورزشکاران ما خوب است و تلاش می‌کنند که بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

فرزام همچنین درباره میزبانی پاریس ادامه داد: با توجه به مسابقاتی که در روز اول دیدم، باید بگویم که پاریس از نظر فنی رقابت‌های خوبی را برگزار می‌کند. در ارتباط با مسایل دیگر میزبانی مانند غذا و … هم معتقدم که من و ورزشکاران خیلی روی این موضوع تمرکز نداریم‌. به نظرم شرایط به صورتی هست که در کار ما خللی ایجاد نمی‌کند. همه تمرکز ما روی مسابقه است و نباید به چیز دیگری فکر کنیم.

هاشمی: در المپیک با مشکلات متعددی رو برو هستیم/ فرزام: شرایط میزبانی خللی در کار ما ایجاد نمی کند

علیرضا سهرابیان: میزبانی پاریس برای ورزشکارانی که می‌خواهند وزن کم کنند، خوب است

علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی در روز نخست رقابت‌های رویینگ و بعد از مسابقه فاطمه مجلل در مرحله مقدماتی، درباره شرایط تیم ملی قایقرانی ایران صحبت کرد. 
او ابتدا به تیم پنج نفره قایقرانی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که در هر سه رشته رویینگ، کانو و کایاک سهمیه داریم و با تیم پنج نفره در المپیک شرکت کرده‌ایم. چهار سال پیش این موضوع را به عنوان یکی از اهداف‌ اصلی خود تعیین کردیم و خوشحالم که امروز به این هدف رسیده‌ایم.
 
او ادامه داد: دستیابی به این هدف به این معنا نیست که راضی شده‌ایم. حتما ورزشکاران ما به دنبال ثبت بهترین نتیجه ممکن هستند و تلاش‌شان را می‌کنند.‌ کسب موفقیت در کنار بهترین‌های دنیا نیازمند کار بلندمدت است. من باور دارم که اگر مسیری که شروع کرده‌ایم را به همین سرعت ادامه دهیم، می‌توانیم در المپیک لس‌آنجلس به مدال فکر کنیم. چهار سال پیش گفتم به دنبال کسب سهمیه ‌در تمام رشته‌ها و حضور خوب در پاریس هستیم و حالا می‌گویم که در المپیک ۲۰۲۸ می‌توانیم به دنبال مدال باشیم. 

  سهرابیان با اشاره به روند آماده‌سازی تیم‌ ملی قایقرانی گفت: به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی و نه به عنوان عضو هیات اجرایی، می‌گویم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بهترین حمایت را از ورزشکاران داشتند. به طوریکه توانستیم اردوهای خوبی را تدارک ببینیم، مانند اردوی قایقرانان آبهای آرام در ایتالیا که خمین روژها در حال انجام است. 

رییس فدراسیون قایقرانی در ارتباط با میزبانی پاریس نیز گفت: غذای بد دهکده برای ما خوب شد. چون ورزشکاران ما می خواستند وزن کم کنند و این وضعیت برایمان خوب شد! این نحوه میزبانی برای ورزشکارانی که می‌خواهند وزن کم کنند، خوب است. 

او با این توضیح ادامه داد: پیش بینی نمی‌کردیم که پاریس چنین میزبانی ضعیفی به نمایش بگذارد. موضوع غذا در دهکده ورزشکاران و همچنین نظافت، مسایل مهمی هستند که ورزشکاران را آزار می‌دهند.

خیرخواه: اگر داور کمی مهربان بود خیالمان راحت بود

خیرخواه  سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: پرش های مهدی عالی بود فقط یک گام به عقب برداشت که داوری با مهدی سختگیرانه رفتار کرد و او را بیش از اندازه جریمه کرد. با همه این شرایط مهدی تا این لحظه در جایگاه چهارم هست. امیدوارم مهدی در بین ۸ نفر برتر قرار بگیرد و به فینال صعود کند که البته کار دشواری هست. حضور در این مسابقات از هر چیزی مهم تر هست و باید به الفتی بابت همین افتخار تبریک گفت. مطمئن باشید اگر داور با الفتی مهربان تر بود الان خیالمان راحت بود.

الفتی: داوران سخت گیرانه امتیاز دادند

مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در ماده پرش خرک بعد از انجام دو حرکت خود در خصوص سطح رقابت‌ها اظهار داشت: خدا را شکر این اولین تجربه  ژیمناستیک ایران در میدانی به این بزرگی بود و تا به حال چنین تماشاگرانی ندیده بودم و برای من خیلی جذاب بود. خدا را شکر دو ‌پرش خود را جفت زدم و خیلی عالی بود، اما داوران یک مقدار سخت‌گیرانه امتیاز دادند. تا به این لحظه چهارم هستم و شانس صعود به فینال را دارم، اما تا آخر ساعت امروز مشخص خواهد شد جز ۸ نفر برتر فینالست خواهم یود یا نه.

وی در خصوص امیدهای خود برای حضور در فینال مسابقات گفت: ژیمناستیک ورزش لحظه‌ها است، اما داوران واقعا سخت‌گیرانه امتیاز دادند و اصلا انتظارش را نداشتند. امیدوارم به لطف خدا بهترین نتیجه را کسب کنم. در المپیک بهترین‌های دنیا حضور دارند و خیلی مسابقه بزرگی است و از بازی‌های آسیایی سطح بسیار بالاتری دارد. حضور در المپیک تجربه بزرگی بود. امیدوارم فینالیست شوم، اما در غیر این صورت نیز مطمئن باشید المپیک بعدی روی سکو خواهم بود.

هاشمی: در المپیک با مشکلات متعددی رو برو هستیم/ فرزام: شرایط میزبانی خللی در کار ما ایجاد نمی کند

هلشمی: روحیه ورزشکاران ما بسیار خوب است

 سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص نتایج کسب شده تا کنون گفت: به الفتي بابت عملكرد خوبش تبريك مي گوم و اميدوارم راهي فينال شود چرا که اگر اين جايگاه را حفظ كند در بين هشت نفر می تواند راهي فينال شود. 

وی ادامه داد:پاكدامن هم توانست سخت ترين حريفش را شكست دهد و بايد منتظر عملكرد رهبري باشيم در تيراندازي و تنيس روي ميز هم نمایندگان مسابقه دارند كه اميدوارم موفق باشند. 

سرپرست کاروان اعزامی به پاریس خاظر نشان کرد:روحيه ورزشكاران ما بسيار خوب است و سعي مي كنيم همه مشكلات راحل كنيم اينجا مشكلاتي هست كه براي همه ورزشكاران وجود دارد و متاسفانه با مشکلات متعددی روبرو هستیم چرا که در هيچ دوره اي سابقه نداشته كه والنتير ها بي اطلاع از وظايف خود باشند ما 10 نفر والنتير خواستيم كه يك نفر دادند و بعد از اعتراض ما يك نفر ديگر همه اضافه مي شود. به هر حال اميدواریم در رشته های پر اميد بتوانيم مردم را خوشحال كنيم.

 رهبری: نشد که بشود اما بازی مقابل حریفی از میزبان بسیار سخت بود

محمد رهبری پس از شکست مقابل سباستین پاتریک، سابریست فرانسوی و حذف از المپیک ۲۰۲۴، اظهار کرد: متاسفانه نشد که بشود. لزومی ندارد صحبت کنم خیلی برای این مسابقات زحمت کشیده بودم. سال‌ها در حسرت این بازی می‌مانم.

وی افزود: شرایط سالن را دیدید. در چنین سالنی بازی کردن خیلی سخت است‌. با حریفی از میزبان بازی داشتم اما متاسفانه کار از دست من در رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته