دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 07:17

نماینده روسیه: طرح بایدن مانع آتش‌بس در غزه می‌شود

نماینده روسیه: طرح بایدن مانع آتش‌بس در غزه می‌شود
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: طرح صلح غزه که توسط رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد شده، مانع از تدوین قطعنامه‌های جدید می‌شود که مستلزم آتش بس فوری است.
کد خبر : 924113

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (جولای / ژوئیه) را برعهده دارد، روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: «همه تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل نیز به دلیل بی‌توجهی به منافع یک طرف درگیری به ثمر نمی‌رسد.»

سفیر روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: «بنابراین، بر روی کاغذ، به اصطلاح «طرح بایدن»، همانطور که در جریان رای‌گیری قطعنامه ۲۷۳۵ هشدار دادیم، به نوعی به یک مانع تبدیل شده است که به اسرائیل و آمریکا اجازه می‌دهد تا از هرگونه تلاش اعضای شورای امنیت برای طرح موضوع جدید درشورای امنیت و درخواست آتش بس فوری و بدون قید و شرط جلوگیری کنند.»

نبنزیا همچنین گفت: اوضاع انسانی نوار غزه همچنان فاجعه بار است و هیچ مکان امنی در این منطقه وجود ندارد و مقامات اسرائیلی همچنان در برابر ورود کمک‌های انسانی به آن مانع تراشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار بمب بر سر ساکنان نوار غزه ریخته شده و منازل و زیرساخت‌های شهری آن ویران شده است. آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد، مجازات جمعی با هدف نابودی کل جمعیت این منطقه است.

نبنزیا اضافه کرد: این خطر وجود دارد که درگیری به لبنان و سوریه نیز سرایت کند. قطعنامه‌های شورای امنیت درباره نوار غزه همچنان در حد جوهر بر روی کاغذ باقی مانده است. مقامات اسرائیلی همچنان مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شوند.

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: ما عمیقاً نگران ادامه کارزار انتشار اطلاعات گمراه کننده علیه آنروا هستیم و معتقدیم که هیچ جایگزینی برای این نهاد بین المللی در نوار غزه وجود ندارد. اسرائیل، آنروا را به تروریسم متهم می‌کند در حالی که خلاف آن ثابت شده است و ما از همه می‌خواهیم با تمام قوا با این کارزار مقابله کنند.

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم که قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کنند و مسئولیت را بر عهده بگیرند.

به گزارش آنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۳۱ می ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارائه شده است و از طرفین خواست این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته