دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1403 - 12:12

ممبینی:انتظار داشتیم کار‌های ورزشگاه آزادی با سرعت بیشتری پیش می‌رفت/پول VAR هنوز به فدراسیون نرسیده است

ممبینی:انتظار داشتیم کار‌های ورزشگاه آزادی با سرعت بیشتری پیش می‌رفت پول VAR هنوز به فدراسیون نرسیده است
دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: انتظار داشتیم با سرعت بیشتری کار‌های ورزشگاه آزادی پیش می‌رفت.
کد خبر : 923331

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هدایت الله ممبینی در خصوص جلسه استاندارد سازی ورزشگاه ها اظهار کرد: امروز هشتمین جلسه جهت استانداردسازی ورزشگاه های لیگ برتر بود. خوشبختانه این انگیزه  در همه باشگاه ها وجود دارد و در این جلسه مدیران کل استان هایی که درگیر مسابقات لیگ برتر هستند حضور داشتند. این نشان می دهد اهمیتی ایجاد شده تا ما بحث استانداردسازی ورزشگاه ها را که از الزامات فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و AFC  است را بتواتیم به نقطه استاندار برسانیم. در یک ماه اخیر رشد خیلی خوبی داشتیم برخی کارها انجام شده و بعضی در حال انجام است.قطعا نسبت به فصل قبل تفاوت ها را احساس خواهیم کرد.

وی در رابطه با وضعیت ورزشگاه آزادی و صحبت های داوود رفعتی مبنی بر برگزاری بازی های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی گفت: ممکن است ورزشگاه هایی که در اختیار ما است در سطح روز دنیا نباشد. در تمام دنیا ورزشگاه های مخصوص فوتبال وجود دارد و امکانات و استاندارد های خوبی دارد که ما با آنها خیلی فاصله داریم. اینکه تمام ورزشگاه های کشور را به سطح بین الملل برسانیم سخت است. ما تلاش می کینم که با همین ورزشگاه ها لیگ امسال را برگزار کنیم و ضعف های ورزشگاه هارا برطرف کنیم. از مسئولین عمرانی وزرات ورزش می خواهیم که اگر می خواهند ورزشگاهی بسازند، با استاندارد به روز دنیا و مخصوص فوتبال بسازند. فاصله 30 متری تماشاگران با زمین بازی دیگر منسوخ شده است. تکنولوژی های روز دنیا به گونه ای است که در مدت کمی یک ورزشگاه ساخته می شود. متأسفانه ما به آن تکنولوژی نرسیده ایم. یک سال و نیم است که درگیر ورزشکاه آزادی هستیم. همه زحمت می کشند اما رضایت بخش نیست. با این همه مسابقات که پیش رو داریم ازجمله لیگ نخبگان و جام جهانی که باید در این ورزشگاه با تمام هوادارن برگزار شود و حساسیت بالایی نیز دارد، انتظار داشتیم با سرعت بیشتری کارهای ورزشگاه آزادی پیش می رفت.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ورزشگاه تختی ظرفیت برگزاری بازی های استقلال و پرسپولیس را دارد گفت: در پایتخت یک ورزشگاه کنار ورزشگاه آزادی باید داشته باشیم. ممکن است اگر در یک هفته که بخواهیم سه مسابقه تیم ملی و استقلال و پرسپولیس را برگزار کنیم، سخت باشد. معایب ورزشگاه تختی را حل می کنیم. این ورزشگاه می تواند در کنار ورزشگاه آزادی کمک کننده باشد.

وی درخصوص اینکه ورزشگاه دستگردی نیز گزینه برگزاری مسابقات است یا خیر گفت: این ورزشگاه به دلیل اینکه نمی تواند بازی ها را با تماشاگر برگزار کند، گزینه ما نیست. برای فوتبال ما زشت خواهد بود که مسابقه ای بدون تماشاگر برگزار شود. تمام شور هیجان مسابقات فوتبال به تماشاگران آن است.

ممبینی درباره اینکه تا نیم فصل لیگ برتر ورزشگاه آزادی آماده برگزاری مسابقات می شود یا خیر گفت: فکر می کنم شرکت تجهیز و توسعه با کار شبانه روزی و افزایش نیروی کار زود تر از نیم فصل ورزشگاه را آماده کند. ما انتظار داریم چند ورزشگاه استاندار و به روز دنیا داشته باشیم. حیف است این همه علاقه مندی و هوادار باشد اما ورزشگاه های ما به شکل دهه نود و هشتاد باشد. ان شاالله دولت تدابیری  ببیند و مشکلات را حل کند و فوتبال دوستان و علاقه مندان از امکانات ورزشگاه های به روز لذت ببرند.

ممبینی درباره اینکه مبلغ عنوان شده برای دستگاه VAR به دست فدراسیون رسیده است یا خیر گفت : همچنان به حساب فدراسیون واریز نشده. مشکلاتی هست که بعدا بازگو خواهیم کرد. دولت 110 میلیارد به VAR اختصاص داد. آن مبلغ باید اول به دست وزارت ورزش سپس به فدراسیون های مربوطه واریز شود. متاسفاته مشکلاتی وجود داشت و علی رغم تمام تلاش های انجام شده و به دلیل بروکراسی اداری همچنان به دست ما نرسیده است. این پول که برای فدراسیون فوتبال است زیر سه هفته تخصیص داده شده اما متأسفانه بعد از ده ماه همچنان آن را دریافت نکرده ایم.

وی درباره اینکه آیا قرار است این مبلغ را در دوره ریاست کیومرث هاشمی دریافت کنند یا باید در وزارت بعدی این مبلغ را به حساب فدراسیون واریز می کنند، گفت: وزارت ورزش آقای هاشمی دوست دارد که این اتفاق بی افتد اما همچنان این اتفاق نیفتاده است. ما از نوع رفتار اداری در ورزش کشور نگران هستیم. جابه جایی که باید زیر یک دقیقه انجام شود، در مدت ده ماه به هر دلیلی انجام نشده است.این مژده را باید به فوتبال دوستان بدهم که فدراسیون فوتبال از منابع درآمدی خود که برای VAR سیو کرده بود استفاده می کند و ان شالله اگر در ورود دستگاه مشکل پیش نیاد نگرانی بابت منابع مالی وجود ندارد. خوشبختانه با تلاش همه جانبه هیئت رئیسه منابع مالی کافی را داریم.

ممبینی درباره اینکه بازی با قرقیزستان در کجا برگزار می شود گفت: در جلسه ای که در 48 ساعت آینده برگزار خواهیم کرد در این باره تصمیم گیری خواهد شد. اگر ورزشگاه آزادی آماده نشد یک ورزشگاه جایگزین انتخاب می کنیم اما بازی قطعا در ایران برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته