دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1403 - 13:35
میرهاشم موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران در تاریخ نظام بانکی کشور کم‌نظیر است

افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران در تاریخ نظام بانکی کشور کم‌نظیر است
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پنجمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی در نشستی خبری، ضمن ارائه گزارشی پیرامون عملکرد این سازمان طی ۳۳ ماه گذشته، حمایت و مساعدت شخص رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی در تحقق دستاورد‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه توسعه خدمات و غلبه بر چالش‌های برجای مانده از دوره‌های پیشین را بسیار مؤثر و مهم ارزیابی کرد
کد خبر : 922339

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، موسوی در این نشست که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و همچنین گرامی‌داشت یاد و نام شهدای خدمت خصوصاً رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی و تبریک هفته تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: یکی از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، توجه به مشکلات مردم خصوصاً در حوزه تأمین‌اجتماعی و ایجاد آسایش و رفاه برای اقشار مختلف مردم است که در دولت سیزدهم شاهد تلاش بی‌وقفه دولت و شخص رئیس‌جمهور شهید در این زمینه بودیم. 

وی با اشاره به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی با حدود ۴۷ میلیون بیمه‌شده، یکی از اثرگذارترین مجموعه‌های کشور در حوزه خدمت‌رسانی و ایجاد امنیت و رفاه برای مردم است، گفت: پس از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم، حل چالش‌های اساسی کشور خصوصاً برخی مشکلات بزرگ مانند ناترازی‌های ایجاد شده در بخش‌های مختلف به‌ویژه در صندوق‌های بازنشستگی، مورد توجه جدی قرار گرفت.

موسوی افزود: در ابتدای دوره مدیریتی جدید، ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان عزیز پرداخت می‌شد که از پیش از این دوره، به دلیل ناترازی منابع و کسری نقدینگی، برای انجام این تعهدات ماهانه بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومان استقراض از نظام بانکی انجام می‌شد که مجموع این استقراض از سال 1392 تا 1400 به حدود 106 هزار میلیارد رسیده بود. اما امروز در پایان دولت مردمی سیزدهم مفتخریم عرض کنیم که علاوه بر تسویه این مبلغ 106 هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای پرداخت مستمری ماهانه ۵۳ هزار میلیارد تومانی به بازنشستگان عزیز، حتی یک ریال از نظام بانکی استقراض نکرده‌ایم.

بحران‌سازی افراطی در صندوق‌ها، سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی مدیریتی بوده است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که امروز از برخی بحران‌سازی‌های افراطی درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی که بخش مهمی از آن در دوره‌های گذشته برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌ها صورت می‌گرفت عبور کرده‌ایم، تصریح کرد: امروز ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به استقراض بی‌رویه، آن هم برای رفع حاجت‌های روزمره که به نظر من نوعی "آینده‌سوزی" و "آینده‌خواری" است، نیازی نداریم. حتی در ماه گذشته، پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومان مستمری به علاوه بخشی از معوقات بازنشستگان عزیز، بدون یک ریال استقراض انجام شد و این اتفاق تاریخی و بی‌سابقه مرهون زحمات همکاران حوزه بیمه‌ای و درآمد سازمان تأمین اجتماعی است که باید استمرار پیدا کند تا سازمان بتواند این ریل‌گذاری را استمرار ببخشد. 

موسوی با اشاره به تأدیه بدهی بی‌سابقه دولت سیزدهم به سازمان تأمین‌اجتماعی با اراده و همت شخص رئیس‌جمهور شهید، گفت: اقدام دیگر دولت سیزدهم تأدیه بدهی انباشته دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی بود که با اراده دولت مردمی سیزدهم رقم خورد؛ اراده بزرگی که این دولت را به یکی از خوش‌حساب‌ترین بدهکاران سازمان تأمین‌اجتماعی تبدیل کرد. از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا امروز، حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته نهاد دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شده و در بودجه سنواتی سال جاری هم پرداخت 130هزار میلیارد تومان دیگر هم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تا آغاز دولت سیزدهم کل بدهی‌های پرداختی همه دولت‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی چیزی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود، اما با مساعدت رئیس‌جمهور شهید و مجلس انقلابی و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در همین دوره کمتر از 3 سال دولت سیزدهم، 3.5 برابر کل این مبلغ یعنی معادل 260 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد. مقایسه این اعداد با حجم ریالی بدهی ایجادی در هر سال نیز نشان می‌دهد در همه دولت‌های قبلی حدود ۲۰ درصد بدهی‌های ایجاد شده سالانه؛ در همان سال تأدیه شده، اما این نسبت در دوره رئیس‌جمهور شهید به ۶۵ درصد رسید. این یعنی اگر نیت و اراده خدمت در کار باشد، کارهای بسیار بزرگ به مدد خداوند متعال ممکن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، به جای پرداخت مطالبات از طریق واگذاری شرکت‌های زیان‌ده که در دولت‌های قبلی صورت می‌گرفت، سهام شرکت‌های بسیار خوب مانند پتروشیمی شازند، کشتیرانی و... به این سازمان منتقل شد، اظهار داشت: با تأدیه بی‌سابقه بدهی دولت در دولت سیزدهم؛ علاوه بر تسویه بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی، بخشی از مبالغ حاصل از تأدیه بدهی دولت، به منظور آینده‌سازی در جهت تقویت یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین‌اجتماعی بکار گرفته شد. افزایش سرمایه‌ بانک رفاه به مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان که در تاریخ نظام بانکی کشور کم‌نظیر بود، شاخص کفایت سرمایه این بانک را که تا قبل از این عدد ۶ را نشان می‌داد، به عدد ۱۱ رساند تا صاحبان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش از منافع این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

توسعه پوشش بیمه‌ای

وی با اشاره به لزوم پوشش بیمه‌ای همگانی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، توسعه پوشش بیمه‌ای را یکی از راهبردهای مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم توصیف کرد و گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی تا امروز، حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید جذب این سازمان شده‌اند که بیش از یک میلیون نفر از این تعداد در قالب بیمه‌شده اجباری شاغل در کارگاه‌ها و مابقی در قالب بیمه‌های اختیاری تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: درآمد حاصل از این پوشش بیمه‌ای جدید بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است که رشد بسیار قابل توجهی در حوزه درآمد‌های بیمه‌ای را نشان می‌دهد که از این بابت باید از یکایک همکاران‌مان در حوزه بیمه‌ای قدردانی کنیم. این اقدامات نشان می‌دهد که با تلاش مضاعف می‌توان آینده روشنی را برای سازمان تأمین‌اجتماعی رقم زد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به کنترل و مدیریت مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم، گفت: 106 هزار میلیارد بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی که از دوره‌های قبل بر جای مانده بود، سالانه حدود 25 هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تحمیل می‌کرد که با تسویه این اَبَربدهی، از آن زیان بزرگ سالانه جلوگیری شد. علاوه بر این پالایش بیمه‌های من‌غیرحق در حوزه‌های مختلف پرداخت مستمری، آثار مثبتی را در پایدارسازی منابع سازمان تأمین‌اجتماعی رقم زد و با استمرار این رویکرد و مراقبت همکاران خدوم سازمان تأمین‌اجتماعی، قطعاً این پایدارسازی با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

توسعه خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی

موسوی با تأکید بر این‌که در کنار احیای صندوق و تسلیم نشدن در برابر روزمرگی‌ها، اقدامات بسیار خوبی در جهت توسعه خدمات سازمان هم صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از این خدمات، خدمات درمانی است که جلوه‌هایی از آن را در جریان مبارزه با بیماری کرونا مشاهده کردید. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی طی 33 ماه گذشته، توسعه درمان مستقیم بود تا بیمه‌شدگان عزیز خصوصاً در مناطق کمتربرخوردار بتوانند به‌صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: در توسعه مراکز ملکی سازمان، بیش از ۴۰ مرکز درمانی تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی در سراسر کشور و عمدتاً در مناطق کمتربرخوردار به بهره‌برداری رسید. تأسیس مرکز درمانگاهی بروجرد، ایجاد بیمارستان تأمین‌اجتماعی دزفول، توسعه بیمارستان آبادان، توسعه بیمارستان شوشتر، تأسیس بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاض‌بخش تهران تنها برخی از مراکزی است که در دوره اخیر در بخش درمان مستقیم و رایگان؛ توسعه یافته یا افتتاح شده یا در شرف افتتاح است تا همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند بیماران غیر از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات غیرمستقیم را یکی دیگر از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر برشمرد و تصریح کرد: در درمان غیرمستقیم اقدماتی که باعث کاهش پرداخت از جیب مردم می‌شد در اولویت قرار گرفت. در این راستا نه تنها حتی یک قلم دارو در دولت سیزدهم از فهرست داروها حذف نشد، بلکه حدود ۲۰۰ قلم داروی جدید هم به فهرست داروهای تحت پوشش بیمه اضافه شد. همچنین پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی در حوزه ناباروری بر اساس تعرفه‌های دولتی، تأسیس صندوق بیماران خاص با همکاری وزارت بهداشت، ارائه خدمات درمانی رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی دولتی و ایجاد ۲۷۷ مرکز تخصصی پایش دیابت و فشارخون در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی از اقداماتی بود که مورد توجه قرار گرفت و به نتیجه رسید.

هیچ دارویی از فهرست بیمه خارج نشده است

موسوی با اشاره به برخی اقدامات سازمان در حوزه توسعه خدمات ویژه بازنشستگان، گفت: در حوزه خدمات رفاهی بازنشستگان، مبلغ تسهیلات ضروری این عزیزان از ۷ میلیون تومان در ابتدای این دوره مدیریتی به ۳۰ میلیون تومان در سال 1403 رسید و در سال گذشته ۲۵۰ هزار فقره از این تسهیلات به بازنشستگان عزیز پرداخت شد. همچنین تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا ۸۰ درصد افزایش یافت و سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت حق بیمه نیز به ۵۰ درصد از کل مبلغ رسید و در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان، مبلغی است که سازمان تأمین‌اجتماعی برای ایفای سهم خود از بیمه تکملی بازنشستگان می‌پردازد.

وی با اشاره به فرایند پرداخت بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت گفت: در این دوره متوسط میزان پرداخت ماهانه ما به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیش از مبلغ ریالی خدمات ارائه شده از سوی مراکز درمانی زیر نظر آنها بوده است و آنچه درباره بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به این مراکز درمانی گفته می‌شود، بدهی انباشته از دوره‌های قبل است. با این حال به لطف خداوند متعال در ماه گذشته بدهی‌های انباشته از دوره‌های قبل نیز به میزان بیش از 23 هزار میلیارد تومان پرداخت شد که رقمی بی‌سابقه است.

تراز مالی سازمان در حال مثبت شدن است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که در حال حاضر درآمد این سازمان به‌طور میانگین حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان در ماه است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در شش ماهه دوم امسال، این رقم روند افزایشی را تجریه خواهد کرد و این ریلی است که "آینده‌سازی" در تأمین‌اجتماعی را رقم خواهد زد. اقدامات این دولت و اهتمام شهید جمهور به این حوزه، نویدبخش این است که به لطف خداوند، سازمان نه تنها به موقع به تعهدات خود عمل خواهد کرد، بلکه در آینده‌ای نزدیک شرایط این صندوق از این بهتر خواهد شد. از این جهت ما امیدواریم که در ادامه مسیر بتوانیم با اضافه درآمد خود، وارد عرصه سرمایه‌گذاری اختیاری شویم که در 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و طی دو دهه گذشته، سرمایه‌گذاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی عمدتاً سرمایه‌گذاری اجباری و در قالب واگذاری شرکت‌های غالباً زیان‌ده در ازای مطالبات این سازمان بوده است. 

وی با تأکید بر این‌که ما تا امروز به هدف خود در حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی دست نیافته‌ایم، تصریح کرد: آینده این صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری رقم می‌خورد. ‌همه صندوق‌ها دوره کودکی، میانسالی و کهنسالی دارند و مهم است که ما در هر برهه چه تصمیماتی می‌گیریم. در سازمان تأمین‌اجتماعی هم اگر مواجهه درست در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشیم، آینده خوبی برای این صندوق که سرمایه ملت ایران است، رقم خواهد خورد.

موسوی در ادامه گفت: در همه کشورها وقتی صندوق بازنشستگی از دوره میانسالی عبور می‌کند، تمرکز راهبردی روی سرمایه‌گذاری معطوف می‌شود. امروز یکی از پیرترین صندوق‌های بازنشستگی، صندوق معلمان بازنشسته در کشور ژاپن است که مجموعه دارایی‌های آن بیش از تولید ناخالص داخلی این کشور است، در حالی که این عدد در سازمان تامین اجتماعی ما در خوشبینانه‌ترین حالت حدود 15 درصد GDP کشور است که باید در ادامه روند رو به رشد سازمان جبران شود.

وی افزود: شاخص دوم این است که داریی‌های صندوق باید معادل ۵ برابر تعهدات یکسال آن صندوق را پوشش دهد، در حالی که امروز دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی حدود دو برابر تعهدات سالانه ما است. به هر حال در 33 ماه گذشته نرخ رشد سود سازمان تامین اجتماعی در بخش سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ درصد بوده که البته برای ما قابل قبول نیست و در حالی که بازدهی این سرمایه‌گذاری باید حدود ۳۰ درصد باشد، در حال حاضر حدود ۱۰ درصد است. با این‌حال، همچنان فرصت بزرگی برای سازمان تامین اجتماعی در حوزه سرمایه‌گذاری فراهم است تا با انجام برخی اقدامات، کیفیت خدمات خود و سرمایه اجتماعی ملت ایران را ارتقا دهد.

حتی یک ریال از دارایی‌های تأمین‌اجتماعی واگذار نشده است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره برخی شایعات و اظهارنظرها درباره فروش بخشی از دارایی‌های این سازمان به‌منظور رفع بحران‌های مالی گفت: برخلاف برخی شایعات مطرح شده در این دوره، غیر از جابجایی درون‌گروهی پتروشیمی دماوند در سال ۱۴۰۰ که در درون گروه به مجموعه شستابا حدود ۵ همت واگذار شد، حتی یک ریال از دارایی‌های صندوق تأمین‌اجتماعی به غیر واگذار یا فروخته نشده است و عمده جبران کسری منابع سازمان به صورت اقدامی تحولی و کم‌نظیر، با درآمد داخلی و استفاده از فرصت‌های سازمان تأمین مالی شد. اساساً فرایند فروش اموال و دارایی در سازمان تأمین‌اجتماعی و همه اقدامات مالی سازمان، تحت نظارت جدی نهادهای نظارتی داخلی و خارج از سازمان است و گزارش‌های مالی و گزارش‌های حسابرسی سازمان هم مؤید کذب بودن چنین ادعاهایی است. فروش اموال و دارایی در سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به برگزاری مزایده و آگهی در روزنامه رسمی است که در این دوره هیچ موردی از مزایده یا آگهی برای فروش اموال نداشته‌ایم و حتی یک آجر هم از اموال و دارایی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره به غیر به فروش گذاشته نشده است و این افتخار ماست. این در حالی است ‌که در دوره‌های قبل فروش دارایی‌ها امری طبیعی بود و حتی موارد متعددی از سوءاستفاده و فساد هم در این مسیر اتفاق افتاد که در این دوره بدون ایجاد هیاهو تلاش کردیم تا اموال به تاراج رفته را به صندوق برگردانیم. تنها در یک مورد در دوره گذشته، در قالب پروژه ایران‌سازه ۲۵ آپارتمان مطلوب با قیمت پایین و به صورت اقساط بلندمدت در ولنجک تهران به ثمن بخس به برخی افراد واگذار شد. حتی برخی محصولات پتروشیمی در دریا به طرف مقابل تحویل و ثمن معامله برنگشت که پرونده تشکیل و درحال پیگیری است، اما ما بنا نداریم با بازگو کردن این موارد کام مردم را تلخ کنیم و با همکاری قوه قضاییه در این زمینه پیگیری خود برای بازگرداندن اموال را ادامه دادیم که همکاری خوبی هم با دستور ریاست محترم قوه قضاییه در این زمینه انجام شد.

متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را مطابق قانون اجرا خواهیم کرد

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت معیشت بازنشستگان و روند متناسب‌سازی حقوق آنها، با اشاره به دغدغه‌های جدی رئیس‌جمهور شهید نسبت به این موضوع، گفت: در همین روزهای اخیر و پس از مصوبه دولت، مبلغ 3 میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب سازی به همه بازنشستگان پرداخت شد که مجموعاً بیش از ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه داشت. از طرفی برنامه هفتم و قانون برنامه بودجه درباره متناسب‌سازی تکالیفی را مشخص کرده که اجرای مر قانون در این مورد وظیفه ما است و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی درخصوص تغییرات نرخ پشتیبانی در سازمان تأمین‌اجتماعی که از شاخص‌های مهم در ارزیابی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی است، گفت: روند نرخ پشتیبانی یعنی نسبت تعداد بیمه‌پردازان به مستمری‌بگیران از سال 1392 به این سو به شدت کاهشی بوده و در سال 1400 به 4.2 رسید. در 33 ماه گذشته با جذب حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه‌شده جدید موفق شدیم این روند نزولی را کنترل کنیم و ان‌شاءالله با افزایش افراد تحت پوشش در قالب طرح‌های مختلف به‌زودی تحت عنوان بیمه اتباع خارجی آغاز خواهد شد، این روند افزایشی شده و ان‌شاءالله طی سال‌های آتی به نرخ پشتیبانی استاندارد نزدیک خواهد شد.

انقلاب هوشمندسازی در تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که در دولت مردمی سیزدهم، انقلابی در حوزه هوشمندسازی در این سازمان صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از اقدامات تحولی سازمان در جهت هوشمندسازی، لیست هوشمند بیمه‌ای است. این یک اقدام انقلابی بود که در سراسر کشور اجرا شد و با کاهش مداخلات انسانی زمینه سوءاستفاده‌های احتمالی را از بین برد. با هوشمند شدن لیست بیمه، تعاملات مالی سازمان و کارفرمایان در این حوزه کاملاً شفاف شده و این یک آغاز بزرگ بر پایان اختلافات میان طرف‌های مختلف در موضوع لیست بیمه و حق بیمه است که در نهایت باید به یک نظام یکپارچه بیمه و مالیات منتهی شود.

همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

وی در پاسخ به سوالی درخصوص انتظارات از رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا رئیس‌جمهور منتخب همان‌طور که خود اشاره کرده‌اند، بتوانند به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه عمل کنند. در همین سیاست‌های کلی حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی که رهبر انقلاب در فروردین 1401 ابلاغ کردند، علاوه بر راهبردهای توسعه این حوزه، هم چالش‌ها این حوزه و هم راهکارهای برون‌رفت از این چالش‌ها به‌صورت نقطه‌زنی ارائه شده و از این جهت انتظار ما این است که در حوزه تأمین‌اجتماعی به همین سیاست‌ها عمل شود؛ چنان‌که ما نیز طی دو سال اخیر تلاش کردیم که به همین سیاست‌ها عمل کنیم.

وی افزود: انتظار ما از اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب هم این است که اجازه بدهند ایشان با توجهی که به سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی دارند، با آرامش در این مسیر حرکت کنند و از ایجاد حواشی برای رییس جمهور منتخب فاصله بگیرند. باید تلاش شود حقایق و وضعیت بخش‌های مختلف کشور همان‌گونه که هست به رئیس‌جمهور منتخب منتقل شود و ایشان تصمیمات درست بگیرند، تا حق و عدالتی که ایشان در فرمایشاتشان اشاره دارند، برای مردم خصوصاً در حوزه تأمین‌اجتماعی که سرمایه اجتماعی مردم است، رقم بخورد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به سوالی دیگر درباره نحوه محاسبه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از دولت، ناشی از 27 تکلیف قانونی است و طبق قانون نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی؛ هم محاسبه بدهی با نرخ سود ساده غلط و غیرقانونی است و هم با نرخ مرکب خلاف قانون و غیرشرعی است، بلکه باید طبق بند "ه" ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی بر اساس ارزش واقعی روز و نرخ مندرج درقانون یعنی اوراق مشارکت، طلب سازمان از دولت به‌روزرسانی شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته