دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی توت فرنگی در راه است!

هوش مصنوعی توت فرنگی در راه است!
شرکت اپن‌ای آی با هدف انقلاب در استدلال‌های هوش مصنوعی پروژه جدیدی با نام مستعار «توت فرنگی» را آغاز کرده است.
کد خبر : 922116

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت اپن‌ای آی، سازنده چت جی‌پی‌تی، در حال کار بر روی پروژه‌ای به نام «توت فرنگی» (Strawberry) است که هدف از آن ارتقای مدل‌های هوش مصنوعی با قابلیت‌های استدلال پیشرفته است.

به گفته یک فرد آشنا با این موضوع که اسنادی قابل بررسی در اختیار رویترز قرار داده جزئیات این پروژه همچنان مخفی باقی مانده است. این پروژه به دنبال این است که هوش مصنوعی را قادر سازد تا به صورت مستقل در اینترنت فعالیت کند و آنچه اپن‌ای آی آن را «تحقیق عمیق» می‌نامد، انجام دهد.

این پروژۀ به‌شدت محافظت شده، نشان‌دهندۀ توانایی هوش مصنوعی در پاسخ به سوالات پیچیدۀ علمی و ریاضی است. اپن‌ای آی امیدوار است که نوآوری‌های ارائه‌شده توسط پروژه «توت فرنگی» به طور چشمگیری

توانایی‌های استدلال مدل‌های هوش مصنوعی را بهبود ببخشد، به مشکلات منطقی رسیدگی کند و توانایی برای برنامه‌ریزی و رویارویی با چالش‌ها را افزایش دهد.

اپن‌ای آی با پروژه «توت فرنگی» در آستانه ارائه یک فناوری با قابلیت‌های استدلالی بسیار پیشرفته است. توت فرنگی قرار است بر اساس مدل‌های پایه آموزش ببیند و سپس عملکردی با توانایی بیشتر ارائه دهد. 
پروژه توت فرنگی بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر اپن‌ای آی ا برای بهبود استدلال هوش مصنوعی است که به عنوان گامی حیاتی در جهت دستیابی به هوشی در سطح انسانی یا فوق‌انسانی تلقی می‌شود.

سایر بازیگران این صنعت مانند گوگل، متا و مایکروسافت نیز در حال بررسی تکنیک‌هایی برای تقویت استدلال در مدل‌های هوش مصنوعی خود هستند، با این باور که بهبود استدلال می‌تواند پتانسیل پیشرفت‌های علمی بزرگ و برنامه‌های نرم‌افزاری نوآورانه را بالا ببرد.

مدل هوش مصنوعی توت فرنگی در حالی پیش می‌رود که استارت‌آپ‌های تحت حمایت مایکروسافت پیشتر برای توسعه مدل‌هایی با همین قابلیت (استدلال پیشرفته) فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته