دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1403 - 17:00

پوتین: غرب برای حفظ سُلطه‌گری خود در جهان به زور و باج خواهی متوسل می‌شود

پوتین: غرب برای حفظ سُلطه‌گری خود در جهان به زور و باج خواهی متوسل می‌شود
رئیس جمهور روسیه گفت: ایجاد یک نظم جهانی که منعکس کننده وضعیت واقعی امور جهان باشد فرآیند پیچیده‌ای است و روسیه این را درک می‌کند. غرب برای حفظ سُلطه‌گری خود در جهان به زور و باج خواهی متوسل می‌شود.
کد خبر : 921881

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مجمع پارلمانی بریکس که امروز پنجشنبه در سن‌پترزبورگ اظهار کرد: توجه به منافع یکدیگر و تکیه بر دموکراسی از اصول تعامل بین کشور‌های بریکس است. اطمینان دارم نمایندگان پارلمان کشور‌های بریکس کمک شایانی به توسعه کشور‌های عضو می‌کنند و برای کاهش تنش در جهان تلاش خواهند کرد.

وی افزود: بریکس علاقه‌مند و آماده تقویت گفت‌وگوها با همه کشور‌ها است و روسیه تمام تلاش خود به کار خواهد گرفت تا اعضای جدید بریکس به طور مؤثر به ساز و کار‌های این گروه ملحق شوند.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه به تقویت و سرعت فعالیت‌های در چارچوب بریکس ادامه خواهیم داد، تأکید کرد: ایجاد یک نظم جهانی که منعکس کننده وضعیت واقعی امور جهان باشد فرآیند پیچیده‌ای است و روسیه این را درک می‌کند.  

پوتین گفت: غرب برای حفظ سلطه‌گری خود در جهان به زور و باج خواهی متوسل می‌شود. سهم ارز‌های ملی در مبادلات بسیار مورد توجه است.

وی در پایان با بیان اینکه احتمال ایجاد پارلمان بریکس در آینده منتفی نیست، اظهارکرد: هدف روسیه در راستای ریاست خود در بریکس ایجاد شرایط و بستر توسعه برای همه اعضای این گروه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته