دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 08:51

لزوم راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بیرجند

لزوم راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بیرجند
استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط موجود و به دلیل اهمیت موضوع، خواسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند درباره راه‌اندازی رشته پزشکی، مطالبه همه حوزه‌هاست و عزم و اراده استان بر راه‌اندازی این رشته در این واحد دانشگاهی است.
کد خبر : 917310

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای کمیته ارزیابی بیرونی استاندارد‌های کالبدی دوره پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استان خراسان جنوبی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی وی بیرجند با رئیس و مسئولان این واحد دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کردند.

نقش دانشگاه آزاد در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی

علیرضا عزیزی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در جلسه مشترک با اعضای این گروه، امکانات و توانمندی‌های علمی، پژوهشی، رفاهی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند را تشریح و با اشاره به چهلمین سال تأسیس این واحد دانشگاهی اظهار کرد: ۴۰ سال حضور ارزشمند این دانشگاه در عرصه آموزش عالی استان نقش بسیار مهمی در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی این خطه داشته است.

وی افزود:‌ قطعاً نتیجه اقدامات و حمایت‌ها در راستای افزایش سطح خدمات درمانی در استان و بالابردن ضریب ماندگاری پزشکان مؤثر خواهد بود. امیدواریم که نتیجه این سفر و بازدید با حمایت‌های مسئولان به ایجاد رشته پزشکی در استان منجر شود.

شهین طاقی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی هم گزارشی از پیشینه علمی شهرستان بیرجند و روند تأسیس، رشد و اعتلای گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند ارائه کرد و اقدامات و توانمندی‌های آموزش پزشکی این واحد دانشگاهی را برشمرد.

لزوم راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بیرجند

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: تأمین تجهیزات، امکانات و فضا‌های مورد نیاز و تعامل بین بخشی صورت گرفته در همه حوزه‌ها نشان می‌دهد که استان برای تحقق این مهم آمادگی لازم را دارد. در شرایط موجود و به دلیل اهمیت موضوع، خواسته دانشگاه آزاد درباره راه‌اندازی رشته پزشکی، مطالبه همه حوزه‌هاست و عزم و اراده استان بر راه‌اندازی این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی است.

محمدجواد قناعت با اشاره به اقدامات قابل تحسین دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان، اضافه کرد: این اقدامات سبب شده به لحاظ سرانه تخت‌های بیمارستانی در مرکز استان، شرایط مطلوبی داشته باشیم. مهم‌ترین دغدغه در حوزه درمان در استان خراسان جنوبی، کمبود پزشک متخصص و در برخی مناطق پزشک عمومی بوده؛ سال گذشته معاون درمان وزیر بهداشت قول داد سهمیه استان در طرح توزیع پزشکان متخصص ویژه دیده شود؛ اما ۶۰ پزشک متخصص به خراسان جنوبی آمدند. بهترین راهکار برای جبران این مشکل، استفاده از ظرفیت بومی در جذب دانشجویان پزشکی است.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی از اقدامات زیربنایی مهم در استان است، عنوان کرد: با راه‌اندازی این رشته، درصد جذب دانشجو به‌ویژه دانشجویان بومی استان بالاتر می‌رود.با فعال شدن این رشته، ما می‌توانیم این امید را داشته باشیم که تا چند سال آینده، مشکل کمبود پزشک استان حل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به زیرساخت‌هایی که در محیط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برای راه‌اندازی رشته پزشکی فراهم شده بیان کرد: راه‌اندازی رشته پزشکی، انتفاع دانشگاه و استان را به همراه دارد.

سیدحسن هاشمی نماینده شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز ضرورت و اهمیت ایجاد رشته پزشکی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برشمرد و با اشاره به پیگیری‌های دوره تصدی مسئولیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و استان مطرح کرد: اکنون نیز در جایگاه نمایندگی مجلس و در حد مقدورات در کنار دانشگاه آزاد اسلامی هستیم تا این امر که ضرورت بسیار مهم و حیاتی برای استان است محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته