دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی سامانه سخت افزاری و نرم افزاری آبیاری کشاورزی در روز پایانی آبادیران

رونمایی سامانه سخت افزاری و نرم افزاری آبیاری کشاورزی در روز پایانی آبادیران
سامانه سخت افزاری و نرم افراری آبیاری کشاورزی یکی از شرکت‌های دانش بنیان در روزپایانی نمایشگاه آبادیران رونمایی شد.
کد خبر : 917015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری آنا، در روز پایانی دومین نمایشگاه ملی آبادیران با حضور سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  دکتر حمید رضا شکری دستیار معاون عملی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران،  دکتر عبدالمجید مرشدی میرکل تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی،  فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از سامانه سخت افزاری و نرم افزاری آبیاری کشاورزی شرکت‌های دانش بنیان رایان آروین الگوریتم رونمایی شد.

محمد جواد مطهری شریف، بنیان گذار این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول گفت: این محصول سامانه سخت افزاری و نرم افزاری ویژه آبیاری مزارع کشاورزی است، این سامانه کار یکپارچه سازی منظقی برای کشاورزان انجام می‌دهد و کشاورز می‌تواند همه زمین‌ها را در یک پنل مشاهده کند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه همه نیاز آبیاری گیاه اعم از بهترین زمان آبیاری و مقدار دقیق آب را به کشاورز اعلام می‌کند افزود: این مساله باعث می‌شود مصرف آب و تنش‌های آبی گیاه کاهش یابد.

 وی گفت: همچنین این سامانه باعث می‌شود مصرف کود بهینه سازی شود، معمولا در زمان کوددهی، به علت مصرف آب زیاد، کود از محدوده ریشه خارج می‌شود، اما استفاده از این مصحول باعث می‌شود ۴۰ درصد مصرف آب کمتر و کود به صورت بهینه مصرف شود و با پیشگیری از تنش‌های آبی، عملکرد و کیفیت محصول ارتقا یابد.

وی بیان کرد: تمرکز اصلی مجموعه ما در این طرح به روی قشر کشاورزان خرده مالک با شعار فراگیری کشاورزی دانش بنیان یعنی توانمندسازی کشاورزی با دانش بنیان‌ها است.

وی بیان کرد: افتخارمان این است که تمام برنامه‌ها و سیاست‌های این شرکت مبتنی بر فرمایش رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: بحث توانمندسازی در بند ۴ اقتصاد مقاومتی ذکر شده که بر ارتقای بهره وری با توانمندسازی نیروی کار تاکید داردو ما در این طرح دنبال توانمندسازی کشاورز با عنوان نیروی کار بخش کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته