دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست بانوان تحول آفرین مطرح شد؛

سهم بزرگ بانوان در بازار هوش مصنوعی

سهم بزرگ بانوان در بازار هوش مصنوعی
دومین نشست بانوان تحول آفرین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با حضور فعالان عرضه زنان برگزار شد.
کد خبر : 916329

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست بانوان تحول آفرین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با حضور فعالان عرضه زنان برگزار شد.

در این نشست اعظم خضری، معاون اجرایی نشست بانوان تحول آفرین گفت: مهمترین هدف ما از برگزاری جلسات هم اندیشی، استفاده از نخبگان در حوزه زنان و خانواده است. به دنبال قانونی کردن طرح‌ها و لوایح با حمایت نمایندگان بانو در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه به  مشارکت متخصین در تمام حوزه‌های زنان نیازمند هستیم، افزود: حتی زنان خارج از کشور نیز باید مورد حمایت قرار گیرند در این بین نیاز به حمایت نخبگان در همه حوزه‌ها و دستگاه‌های اجرایی داریم.

خضری تصریح کرد: باید نگاه به فعالیت‌های زنان یکپارچه شود و از تمام متخصین و نخبگان استفاده کرد، در حال حاضر به صورت جزیره‌ای در کشور انجام می‌گیرد.

* حضور درصد زیادی از بانوان در بازار هوش مصنوعی

در ادامه نیره ساغری به نقش آفرینی بانوان در عرصه هوش مصنوعی  اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد تکنولوژی حضور حداکثری بانوان می‌تواند تاثیرگذار باشد. بانوان باید بتواند در آینده سهم بزرگی از بازار را در هوش مصنوعی از آن خود کنند.

وی با بیان اینکه علم ریاضی پایه و اساس هوش مصنوعی است، گفت: حل مشکلات در آینده با علم ریاضی و از طریق هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

ساغری تصریح کرد: هوش مصنوعی از انسان الگو برداری می‌کند و با الگوریتم‌هایی که به هوش مصنوعی داده می‌شود، می‌توان دنبال راه حل گشت.

وی با بیان اینکه با ارائه الگوریتم به هوش مصنوعی می‌توان مشکلات راحل کرد، گفت: درصد زیادی از بانوان در عرصه برنامه نویسی فعال هستند، احتمالا در آینده بازار هوش مصنوعی در دست بانوان باشد.

* باید برای زنان شاغل مشوق‌هایی در نظر گرفته شود

همچنین مرجان رشوند، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: درصد زنان تحصیلکرده در جامعه بسیار بالاست؛ اما در برابر تحصیل آنان، درصد اشتغالزایی بانوان در کشور کم است.

وی با بیان اینکه امید به زندگی در جامعه افزایش یافته است، گفت: زنان در کنار نقش مادری به دنبال، نقش های متعدد دیگری هستند که باید از آنان حمایت شود. باید برای زنان شاغل مشوق‌هایی در نظر گرفته شود تا آن ها ضمن اینکه نقش مادری را ایفا می‌کنند بتوانند در جامعه نیز حضور موثر داشته باشند.

این فعال حوزه زنان بیان کرد: گاهی برای زنان نه تنها مشوق قرار نمی‌دهیم؛ بلکه تنبیه هم می‌کنیم. برای مثال زنان در برخی از مشاغل حق اولاد و عایله ندارند و درآمد آنان با مردان فاصله زیادی دارد.

به گفته ساغری جایگاه زنان در خانواده در نسل جدید تغییر کرده است و باید از اشتغال آن ها در پُست های مختلف حمایت شود و مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته