دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کره جنوبی مریخ را کاوش می‌کند

کره جنوبی مریخ را کاوش می‌کند
کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ در سطح مریخ فرود آید و به همین منظور برنامه‌های فضایی خود را توسعه می‌دهد.
کد خبر : 914936

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ در مریخ فرود بیاید و تا آن زمان ۱۰۰ تریلیون وون (۷۲.۶ میلیارد دلار) برای اکتشافات فضایی هزینه می‌کند.

یون شرح داد، سازمان هوافضای کره (KASA) با صد‌ها کسب و کار و شرکت برای رساندن کره جنوبی به صفوف پنج قدرت برتر فضایی جهان همکاری می‌کند و با پرورش متخصصان و در عین حال حمایت جدی و قابل توجه از اکوسیستم صنعت هوافضا و تقویت تحقیق و توسعه چالش برانگیز و نوآورانه، عصر فضایی جدیدی را آغاز خواهد کرد.

نخستین عملیات پرتاب فرودگر ماه این کشور برای سال ۲۰۳۲ برنامه ریزی شده است.

کره جنوبی با پرتاب موشک مجهز خود در ماه مه سال گذشته که یک ماهواره تجاری را در مدار قرار داد به هفتمین کشوری تبدیل شد که دارای یک وسیله پرتاب فضایی بومی و فناوری توسعه ماهواره است.

هدف این سازمان ساده‌سازی سیاست‌ها و وظایف توسعه مشترک میان وزارتخانه‌های مختلف دولتی است و مؤسسه تحقیقات هوافضا را که وسایل پرتاب فضایی پیشرو آن را توسعه داده، تحت ساختار خود قرار می‌دهد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، کره جنوبی حداقل سه پرتاب فضایی دیگر را تا سال ۲۰۲۷ اجرا می‌کند و برنامه‌هایی برای پرتاب ماهواره‌های نظامی در پیش دارد.

بیانیه رئیس جمهور کره جنوبی بر تلاش‌های روزافزون کشور‌های آسیایی در برنامه‌های فضایی به دلایل مهم مانند تقویت فناوری‌های مرتبط با موشک و تقویت غرور ملی تأکید می‌کند.

در راستای رقابت‌های فضایی، پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی که دوشنبه هفته گذشته انجام شد، موفقیت‌آمیز نبود و شکست دیگری در عملیات‌های فضایی این کشور را به ثبت رساند، اما یک کارشناس حوزه فضایی این تلاش را "جهش بزرگ" در رقابت این کشور به شدت تحریم شده دانست. اگرچه کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده پرتاب اخیر کره شمالی را به عنوان ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد ممنوعیت توسعه فناوری موشک‌های بالستیک محکوم کردند.

برنامه جدید سازمان فضایی کره جنوبی شامل توسعه فناوری‌های فضایی، تحقیقات و پروژه‌های مختلف در زمینه فضانوردی و فضایی، ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی و همچنین شناخت و درک بهتر مریخ و انجام تحقیقات علمی متنوع در این سیاره از طریق فرود بر روی سطح آن است.

تصمیم کره جنوبی برای انجام این ماموریت فضایی بزرگ نشانگر تعهد و تلاش برای ارتقای فناوری و علم در زمینه فضا و فضانوردی است. این برنامه قرار است کره جنوبی را به یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه تحقیقات فضایی و فناوری فضایی تبدیل کند تا نقش مهمی در کاوش‌های فضایی بازی کند.

برنامه فضایی کره جنوبی برای فرود بر روی مریخ تا سال ۲۰۴۵ همچنین نشان از توسعه و پیشرفت چشمگیر این کشور در زمینه فضانوردی و تحقیقات فضایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته