دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌‎دهد؛

بهترین ابزارهای هوش‌ مصنوعی ادیت عکس را بشناسید

بهترین ابزارهای هوش‌ مصنوعی ادیت عکس را بشناسید
در این گزارش برترین هوش‌های مصنوعی ساخته شده برای ویرایش و تغییر در تصاویر معرفی شده است.
کد خبر : 914276

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ ویرایش عکس همواره یکی از دغدغه‌های عکاسان و یا افرادی است که قصد ایجاد تغییرات در تصاویر خود را دارند. باید گفت در حال حاضر بهترین ابزار برای این کار نرم افزار فوتوشاپ بوده و این نرم افزار تقریبا تمام نیاز‌های یک کاربر برای ایجاد هر نوع تغییراتی در یک عکس را برآورده می‌کند. اما نباید فراموش کرد که کار کردن با این نرم افزار به شدت برای افراد عادی سخت بوده و غالبا افراد در استفاده از این نرم افزار دچار مشکل می‌شوند؛ اما باید گفت اینجا هم هوش مصنوعی به کمک افراد آمده است و در زمینه ادیت یا ویرایش عکس نیزچندین ابزار طراحی شده که هرکدام قابلیت‌های به خصوصی دارند و کافی است کاربر تصویر مورد نظر خود را به یکی از آنها بدهد تا تغییرات مورد نظرش در تصاویر اعمال شود. در ادامه چند هوش مصنوعی برتر در زمینه ویرایش تصاویر را معرفی می‌کنیم.

هوش مصنوعی نرم افزار فوتوشاپ

حدود دو سالی است که شرکت ادوبی به طور رسمی در نسخه‌های جدید فوتوشاپ هوش مصنوعی را اضافه کرده و به کاربرانی که اطلاعات کافی از این نرم افزار ندارند این امکان را می‌دهد که بتوانند به طور کامل تصاویر خود را به بهترین نحو ویرایش کنند.

هوش مصنوعی استفاده شده در فوتوشاپ «فوتوشاپ جنریتیو فیل» (Photoshop Generative Fill) نام دارد که به کاربر امکان حذف یک شی خاص از تصویر، اضافه کردن یک شی به تصویر، تولید یک تصویر خاص و یا حتی ویرایش عکس بر اساس متنی که کاربر به هوش مصنوعی می‌دهد را خواهد داد. علاوه بر این در صورتی که پس از ویرایش تصویر، کاربر از نتیجه کار راضی نباشد، می‌توانند گزینه بعدی یا ویرایش از ابتدا را انتخاب کند و به این ترتیب بهترین ویرایش برای تصویر خود را پیدا کند.

جدا از این در نسخه جدید فوتوشاپ از هوش مصنوعی «فیلتر‌های عصبی» (neural filters) نیزاستفاده شده است که کاربران به کمک آن می‌توانند دقیق‌ترین تغییرات روی چهره خود را انجام دهند.

نرم افزار هوش مصنوعی لومینار (Luminar AI)

این نرم افزار به طور کامل بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است و تصاویر به کمک یادگیری ماشینی و همچنین شبکه‌ها عصبی طراحی شده برای این هوش مصنوعی ویرایش می‌شوند. هوش مصنوعی استفاده شده در لومینار از شبکه‌های عصبی برای انتخاب بهترین نور، وضوح و سایر موار مهم مربوط به تصاویر استفاده می‌کند. هوش مصنوعی استفاده شده در این نرم افزار قابلیت‌هایی نظیر تشخیص و ادیت در لحظه طبیعت، انسان و حیوان را داشته و می‌تواند گزینه‌هایی مرتبط با هر کدام از این وارد برای ادیت بهتر یک تصویر را به کاربر خود ارائه کند. علاوه بر این در هوش مصنوعی امکان ویرایش جزئی اجزای صورت را دارد.

تغییر در نوع آسمان، بازسازی تصویر در فضای سه بعدی برای مشخص کردن تابش نور، تغییر در کادربندی تصاویر از مهم‌ترین قابلیت‌های دیگر موجود در این هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی آزمایشگاه توپاز (Topaz Labs)

این هوش مصنوعی یکی از ابزار‌های تخصصی برای بزرگنمایی تصاویر و از بین بردن نویز تصاویر است. از آنجایی که بزرگنمایی یک عکس پس از ثبت آن توسط دوربین باعث به وجود آمدن نویز و افت کیفیت آن می‌شود، این هوش مصنوعی به کمک الگوریتم‌های خود می‌تواند نویز به وجود آمده را از بین برده و در نهایت تصویر را به گونه‌ای که انگار از ابتدا توسط دوربین در این ابعاد گرفته شده است به نمایش در آورد. گفتنی است که ممکن است در برخی موارد تصاویر خط‌هایی شبیه به نقاشی داشته باشند که نیاز به ادیت توسط کاربر را خواهند داشت.  

هوش مصنوعی دی‌ایکس او فوتو لب (DxO PhotoLab)

این نرم افزار یکی از پیچیده‌ترین ابزار‌های برای ویرایش تصاویر است و مخاطب آن بیشتر عکاسان و گرافیست‌ها هستند. اما این نرم افزار دارای بخش هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی است که می‌تواند تصاویر خام را تا حد بسیار زیادی ویرایش کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در این نرم افزار باید به امکان کاهش نویز، بهبود رنگ‌ها و نمایش محدوده دینامیکی برای تصاویر است که به کمک آن می‌تواند بهترین نوع نور و تابش به تصویر را انتخاب کرد.

از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به امکان برطرف سازی انحرافات رنگی، نمایش دقیق ایرادات عکس و استفاده از فیلتر‌های درجه بندی شده برای دریافت بهترین عکس خروجی اشاره کرد.

هوش مصنوعی کانوا (Canva)

این نرم افزار به طور کامل برپایه هوش مصنوعی ساخته شده است و به طور تخصصی روی ادیت تصاویر تمرکز دارد. کاربران برای استفاده از تمام امکانات این نرم افزار نیاز به اتصال دائمی به اینترنت خواهند داشت چرا که بخش زیادی از فیلتر‌های قرار داده شده در این نرم افزار نیاز به دانلود و گا‌ها آپلود تصویر به سرور نرم افزار کانوا دارند

جدا از امکان ادیت تصاویر به کمک هوش مصنوعی، در این نرم افزار امکان ساخت اسلاید برای ارائه و همچنین طراحی سه بعدی به کمک هوش مصنوعی نیز وجود دارد که به کاربر امکان استفاده از این تولیدات در تصاویر شخصی را نیز می‌دهد.   در نرم افزار کانوا از یک هوش مصنوعی استفاده شده که می‌تواند به طور مستقیم و با دریافت متن از کاربر، تصاویر را ویرایش کند.

هوش مصنوعی درگ گان (DragGan)

این ابزار یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با کشیدن و رها کردن در تصاویر خود تغییرات ایجاد کند. این هوش مصنوعی با اسکن سوژه تحویل داده شده از سوی کاربر، اجزای بدن را تحلیل می‌کند و در صورتی که کاربر هر کدام از این اجزا را بکشد، می‌تواند آن را به طور طبیعی تغییر دهد. برای مثال در صورتی که کاربر پلک را به سمت پایین بکشد، هوش مصنوعی چشم سوژه را خواهد بست.

با وجود استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تغییر در تصاویر، اما هنوز آن طور که باید این فناوری نمی‌تواند به صورت جزئی و همانند افراد متخصص در این زمینه برای کاربران کارآیی داشته باشد و بهتر است افراد از هوش مصنوعی برای موضوعات تخصصی در زمینه عکاسی استفاده نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته