دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران؛

برخی از غرف در میادین تبدیل به انبار ضایعاتی شده است

برخی از غرف در میادین تبدیل به انبار ضایعاتی شده است
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: برخی از غرف در میادین تبدیل به انبار ضایعاتی شده است و این موضوع مورد انتقاد است.
کد خبر : 913477

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران دردویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران ابتدای جلسه ضمن قدردانی از حضور مردم وفادار ایران در مراسم‌های تشییع در استان‌های مختلف اظهار کرد: شاهد حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت بودیم و این حضور باعث شد که هر کسی بر صندلی خدمت تکیه می‌زند، مسئولیت سنگین‌تری داشته باشد.

برخی از غرف در میادین تبدیل به انبار ضایعاتی شده است

وی با بیان اینکه سازمان میادین به عنوان یک مجموعه خدمت‌رسان، تاثیر بسزایی را در خرید شهروندان دارد و بنده طی دفعات فصلی و کاری بازدیدهایی را از این مجموعه داشته‌ام، گفت: برخی از غرف در میادین تبدیل به انبار ضایعاتی شده است و این موضوع مورد انتقاد است.

وی همچنین به زیرساخت‌های حمل و نقلی در میدان مرکزی تره‌بار اشاره کرد و افزود: با توجه به تردد کامیون‌های سنگین در این محل، باید از آسفالت مطلوب استفاده شود. ضمن اینکه ما در برخی از معابر و بزرگراه‌ها شاهد توزیع بی‌کیفیت آسفالت بوده و هستیم.

فضای انتخاباتی موجب ایجاد اختلاف و حاشیه نشود

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به حضور مردم در تشییع شهدای خدمت گفت: یک ماه‌ آینده برای کشور بسیار مهم است چرا که ما شاهد تشکیل دولت جدید و استقرار آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و وحدت در بین آحاد جامعه بویژه مسئولان کشور و سیاسیون گفت: سیاسیون باید به گونه‌ای عمل کنند که فضای انتخاباتی موجب ایجاد اختلاف و حاشیه نشود.

آخوندی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی گفت: باید رفتار و کردار شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان الگو مورد توجه سیاسیون قرار بگیرد.

تذکرات بی‌پاسخ اعضا را پیگیری کنید

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به تذکرات مکرر خود به شهرداری تهران گفت: متاسفانه شهرداری تهران به تذکرات حداقل از سوی این جانب ارائه می‌شود بی‌تفاوت است و پاسخی نمی‌دهد.

وی به تذکر شماره 77 خود اشاره کرد و افزود: در این تذکر بنده به موضوع جذب نیروها در مجموعه شهرداری تهران تذکری دادم، اما تاکنون پاسخی از سوی شهرداری به این تذکر داده نشده است. البته بنده از آقای امانی رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران نیز موضوع را پیگیری کردم و آقای امانی نیز عنوان کرد تاکنون پاسخ نامه ایشان را نیز شهرداری نداده است.

اقراریان گفت: تذکر دیگری را بنده در خصوص پرداخت ودیعه مسکن به برخی از مدیران شهرداری تهران دادم اما به این تذکر نیز تاکنون پاسخی داده نشده و حتی صحبتی راجع به این موضوع نشده است.

وی از ریاست شورای شهر تهران خواست با توجه به قوانین و مقررات موضوع تذکرات بی‌پاسخ اعضا را پیگیری کند.

اقراریان ادامه داد: موضوع دیگر نصب برخی از بنرهای تسلیت در سطح شهر تهران است که متاسفانه شاهد بودیم که در بنرهایی که از سوی شهرداری در پایتخت نصب شده است تصاویر شهدای ارتش (خلبان‌های بالگرد حامل رئیس جمهور) وجود ندارد و این موضوع جای گله‌مندی دارد و باید به شهدای کادر پرواز نیز توجه می‌شد.

وی گفت: ماده 14، 15 و 16 مصوبات شورا در خصوص تعارض منافع است. همچنین در همین مواد بر نظارت شورای شهر تهران بر مصوبات شورا تاکید شده است. یکی از مواردی که مورد نقد قرار دارد عدم شفافیت و ارائه گزارش از سفرهای خارجی برخی از مدیران شهرداری تهران است.

مدیران شهرداری موظف هستند گزارشی را از دستاوردهای سفرهای خارجی خود در اختیار عموم مردم قرار بدهند

اقراریان گفت: مدیران شهرداری موظف هستند بر اساس مصوبات شورا، گزارشی را از دستاوردهای سفرهای خارجی خود در اختیار عموم مردم قرار بدهند اما این موضوع از سوی شهرداری تهران نادیده گرفته شده و این موضوع تخلف محسوب می‌شود و حتی می‌توان این موارد را به تخلفات اداری ارجاع داد.

وی به سفر اخیر برخی از معاونین و مدیران شهرداری تهران به کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: آقایان حق بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و شعبانی معاون امور مناطق شهرداری تهران سفری را به ترکیه داشته‌اند و مدت زمان قانونی گزارشات از دستاوردهای این سفر گذشته است و هیچ گزارشی از این سفر ارائه نشده است و با توجه به تذکرات شورا، باید گزارشی از این سفرها ارائه شود.

اقراریان ادامه داد: بر اساس ماده 83 قانون شورا و شهرداری‌ها، در صورتی که پاسخ مناسب و مطلوبی به تذکرات داده نشود، اعضا می‌توانند موضوع طرح سوال از شهردار را پیگیری کنند و بنده نیز این موضوع را به ریاست شورا ارائه خواهم کرد.

زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز به عدم اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پایتخت اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه این مصوبه در سال 1401 به تصویب رسیده با گذشت 16 ماه این طرح هنوز از سوی شهرداری تهران اجرایی نشده است.

شهردار ورود کند

میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم تشکیل دبیرخانه ماده 38 گفت: کمیسیون ماده 38 باید هر دو هفته یک بار تشکیل و پرونده‌هایی که از سنوات گذشته تاکنون وجود دارد رسیدگی کند. اما متاسفانه دو ماه است که این کمیسیون در هیچ یک از شعبه‌های سه گانه تشکیل داده نشده است.

وی از شهردار تهران خواست نسبت به این موضوع ورود کند.

لزوم اتصال تصفیه خانه شهری به فاضلاب / کارگروه نظارت و پایش طرح آبرسانی اضطراری هر چه سریعتر تشکیل شود

احمد صادقی در دویست و سی و نهمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص عملکرد شرکت مذکور در تذکری گفت: گذر از بحران بی آبی کار بسیاری بزرگی است که نیازمند اقدامات جهادی است و لذا از زحمات مجموعه آب و فاضلاب استان تهران کمال قدردانی و تشکر را دارم و نیز از مجموعه همکاران خود در شورا نیز که پیگیری مجدانه در این مسایل را داشته اند تشکر می کنم.

 
 
صادقی افزود: موضوع تصفیه خانه های شهری و اتصال فاضلاب خانگی به اگو ها یکی از مسایل بسیار مهمی است که عدم توجه به آن در بعضی بخش های شهر تهران فاجعه آمیز خواهد بود. اگر در این زمان که دولت انقلابی بر سر کار است و مدیران انقلابی بر مسند هستند نتوانیم کاری در این خصوص انجام دهیم در آینده به مشکل بزرگی بر خواهیم خورد.
 
این عضو شورا افزود: اخیرا در بازدیدی که از ناحیه 3 منطقه 19 داشتم مشاهده کردیم که سیستم فاضلاب شهری آن به علت نبود تصفیه خانه شهری دچار پس زدگی فاضلاب می شود و سبب ایجاد روان آب ها به ویژه در خیابان سهیل جنوبی و عیسی بیگلو شده است.
 
وی افزود: در شرایطی که کانال های سطح شهر وظیفه هدایت آب های سطحی دارند ما شاهد هستیم در این کانال ها فاضلاب شهری روان بوده و این در حالی است که این آب ها به دشت های پایین دست می روند و موجب آلودگی خاک و محصولات کشاورزی تولیدی می شوند.
 
صادقی ادامه داد: در این منطقه هزینه های زیادی هم بابت لوله کشی فاضلاب انجام شده اما اتصال فاضلاب به تصفیه خانه ها صورت نگرفته است که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.
 
صادقی در بخش دیگری از تذکر خود در خصوص مخازن آب اضطراری گفت: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته بود بحث طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران است که به عنوان یک الگو در خصوص همکاری مجموعه حاکمیتی مدیریت شهری برای سایر کلان شهر ها مطرح است. از کنار این موضوع نباید به سادگی گذر کرد.
 
صادقی افزود: در خصوص تمدید 5 ساله این طرح ابهاماتی وجود دارد که می بایست رفع شود از جمله ؛ برای نظارت، پایش و هماهنگ سازی، تهیه آیین نامه، استاندارد سازی و ضوابط فنی، قرار بود کارگروه نظارت و پایش برای آبرسانی تشکیل شود و ریاست این کارگروه بر عهده ریاست کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا و دبیری آن با شرکت آبفا استان تهران باشد و می بایست در این دوره تشکیل می شد.
 
صادقی اظهار داشت: متاسفانه هیچ ارزیابی در این 5 ساله در مدیریت بحران در این زمینه صورت نگرفته است که علتش عدم تشکیل این کارگروه بوده و یا اینکه تغییر این مخازن از 100 متر مکعب به 50 متر مکعب بایستی یکجا مصوب می شد و یا تجهیزاتی که برای برداشت آب از این مخازن نیاز است و در حال حاضر در کنار این مخازن وجود ندارند.
 
وی افزود: لذا می بایست جایی وجود داشته باشد که بر این موارد نظارت کند . برای این مهم و به واسطه لزوم پاسخگویی پیشنهاد من این است که دبیری این کارگروه با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران باشد . به عنوان مثال این مخازن می بایست در برخی بیمارستان ها ایجاد می شده اند اما در حال حاضر در هیچ بیمارستانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته