دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اتحادیه اروپا:

صحت داده‌های چت جی‌پی‌تی استاندارد نیست

صحت داده‌های چت جی‌پی‌تی استاندارد نیست
نهاد ناظر بر داده‌ها در اتحادیه اروپا اعلام کرد که صحت داده‌های چت جی‌پی‌تی هنوز به حد استاندارد نرسیده است.
کد خبر : 913178

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، هیئت حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا اعلام کرده که چت جی‌پی‌تی همچنان استاندارد‌های استاندارد‌های صحت داده‌ها را رعایت نمی‌کند.

یک کارگروه در بخش ناظر بر حریم خصوصی اتحادیه اروپا گفت که تلاش‌های اپن‌ ای‎آی برای اطمینان‌بخشی در خصوص انطباق با قوانین داده در اتحادیه اروپا کافی نبوده است. صحت و دقت داده‌ها یکی از اصول راهبردی مجموعه قوانین حفاظت از داده در اتحادیه اروپا است.

سال گذشته پس از آن که تنظیم‌کننده‌های ملی در کشور ایتالیا نگرانی‌هایی را درمورد سرویس پرکاربرد هوش مصنوعی مطرح کردند، نهاد ناظر برفعالیت تنظیم‌کنندگان مقررات دیجیتالی در کشور‌های اروپایی کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع راه‌اندازی کرد.

در این گزارش آمده است که تحقیقات مختلفی که توسط ناظران ملی حفظ حریم خصوصی در برخی از کشور‌های عضو راه اندازی شده است، همچنان ادامه دارد و بنابراین، ارائه شرح کامل نتایج هنوز ممکن نیست. این یافته‌ها باید به‌عنوان یک «نتیجه مشترک» برای مقامات ملی قابل درک باشد.

در این گزارش آمده است: «در واقع، به دلیل ماهیت فعلی سیستم هوش مصنوعی، رویکرد آموزشی فعلی به مدلی منتهی می‌شود که ممکن است خروجی‌های مغرضانه یا ساختگی ایجاد کند».

علاوه بر این، کاربران نهایی خروجی‌های چت جی‌پی‌تی، از جمله اطلاعات مربوط به افراد را بدون توجه به دقت  و صحت آنها، واقعی و درست تلقی می‌کنند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته