دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 16:26
حجت‌الاسلام خوشنویس‌زاده اعلام کرد؛

میزبانی اصفهان از ۷۵۰ زوج دانشجو در طرح «همسفر تا بهشت»

میزبانی اصفهان از ۷۵۰ زوج دانشجو در طرح «همسفر تا بهشت»
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان عنوان کرد: در باغ موزه چهلستون، میزبان ۷۵۰ زوج دانشجو در قالب طرح «همسفر تا بهشت» هستیم، البته این آمار کل ازدواج‌های دانشجویی استان اصفهان نیست.
کد خبر : 911412

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان در نشست خبری جشن «ازدواج دانشجویی» دانشگاه‌های استان اصفهان اظهار کرد: ازدواج دانشجویی از پایدارترین پیوند‌ها بوده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تاکنون بیست و ششمین طرح «همسفر تا بهشت» را با اهدای سفر مشهد مقدس به زوج‌های دانشجو برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث ازدواج دانشجویی، طرح‌های «زوج مانا» و «هم‌رسان» را برگزار کرده‌ایم، افزود: طرح دیگر ما طرح «دردانه» است که برای فرزندآوری زوج‌های دانشجوست و با بضاعت اندک خود، وظیفه‌مان را به پیش می‌بریم؛ هدفمان این است فرهنگ‌سازی شود که با این شرایط اقتصادی هم می‌شود اقدام به ازدواج کرد و امروز دشمن با ترویج مواردی مانند همباشی و ازدواج سفید سعی در بر هم زدن نظم اجتماعی و متزلزل کردن بنیان خانواده دارد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان عنوان کرد: سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان در ابتدای دولت سیزدهم ابلاغ و این ابلاغ با حوادث سال ۱۴۰۱ مصادف و کمتر به آن توجه شد؛ از این رو باید تلاش مضاعف برای ترویج و مطالبه این سند از سوی رسانه‌ها و جراید صورت پذیرد.

میزبانی اصفهان از ۷۵۰ زوج دانشجو در طرح «همسفر تا بهشت»

خوشنویس‌زاده با بیان اینکه در سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان برای امر ازدواج یک ستاد تعریف شده است، ادامه داد: در این ستاد ۶ وزیر و رؤسای دستگاه‌های مختلف عضو هستند؛ بنای این ستاد این است که از مسکن تا اشتغال و تسهیلات برای زوج‌های جوان مهیا کند تا امر ازدواج دانشجویی آسان شود و اگر جامعه دانشجویی به امر ازدواج اهتمام ورزد، این فرهنگ به جامعه نیز سرایت خواهد کرد.

شرکت ۷۸ دانشگاه اصفهان در «همسفر تا بهشت»

وی مطرح کرد: آنچه در ۳۱ اردیبهشت‌ماه قرار است رخ دهد، اینکه در باغ موزه چهلستون، میزبان ۷۵۰ زوج دانشجو باشیم و این آمار کل ازدواج‌های دانشجویی استان اصفهان نیست و این آمار افرادی است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان ۱۴۰۲ ازدواج کرده‌اند و برخی نیز هدیه سفر مشهد را دریافت کرده‌اند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۸ دانشگاه در استان اصفهان در این طرح شرکت کرده‌اند و از این میان، دانشگاه فرهنگیان، جشن ازدواج دانشجویی خود را زودتر از سایرین برگزار کرد و بر این اساس از حضور این دانشجویان محروم هستیم؛ برنامه ما در این جشن این است که ابتدا دانشجویان در دانشگاه خود، بسته هدیه فرهنگی خود را دریافت می‌کنند و سپس مانور دانشگاهی را در پیش دارند و پس از آن از دانشگاه خود به سوی محل جشن حرکت خواهند کرد؛ همچنین در این مراسم برخی مسئولان کشوری نیز حضور خواهند داشت.

خوشنویس‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه چرا برای دانشجویان متأهل، خوابگاه‌های متأهلی تا پایان دوران تحصیل در نظر گرفته نمی‌شود؟ گفت: نهاد رهبری دستگاه اجرایی نیست، اما می‌تواند دستگاه‌های مختلف را هماهنگ کند و بر همین اساس، دنبال‌کننده اصلی سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان بوده و موضوع خوابگاه‌های متأهلی و دیگر موارد را هم در نظر گرفته و ریل‌گذاری‌های درستی صورت گرفته، اما نیاز به مطالبه‌گری برای اجرا دارد.

میزبانی اصفهان از ۷۵۰ زوج دانشجو در طرح «همسفر تا بهشت»

وی افزود: در این جشن بزرگ، تمامی دانشجویانی که تاریخ ازدواج آنها از ۰۱/۰۱/۱۴۰۱ تا ۳۰/۰۸/۱۴۰۲ ثبت شده، به صورت تجمیعی و از ۷۸ دانشگاه استان اصفهان اعم از دانشگاه‌های جامع، صنعتی، پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی، فنی و حرفه‌ای و...، در ایام دهه کرامت در باغ‌ موزه چهلستون کنار هم حضور یافته و جشن مقدس ازدواج خود را برگزار می‌کنند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان مطرح کرد: در این روز، آنها ابتدا در کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌های خود شرکت می‌کنند و سپس کاروان آنها با اتوبوس‌های تزئین شده به سمت چهلستون حرکت می‌کنند و در آنجا با حضور خانواده‌های خود، مسئولان کشوری و هنرمندان برجسته، شاهد اجرای برنامه‌های شاد و مفرحی خواهند بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان تأکید کرد: کارگاه‌هایی که دانشجویان در این روز در آنها شرکت خواهند کرد، از این قرار است: «چالش‌های پیش‌روی زوجین» (دانشگاه صنعتی اصفهان)، «اهمیت و جایگاه فرزندآوری و فرزندپروری» (مجموعه دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان)، «بهبود کیفیت زندگی با رابطه صمیمی» (دانشگاه پیام نور)، «عوامل تحکیم خانواده و مهارت ارتباطی زوجین» (دانشگاه فنی و حرفه‌ای)، «سبک زندگی اسلامی» (دانشگاه هنر)، «رشد و پویایی در زندگی مشترک» (دانشگاه علوم پزشکی)، «ارتباط مؤثر زوجین» (دانشگاه اصفهان) و «بیا عاشقی را رعایت کنیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته