دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 15:47
غلامی:

«رویداد صدرا» بدون پیوند دانشگاه و صنعت نتیجه‌بخش نیست

«رویداد صدرا» بدون پیوند دانشگاه و صنعت نتیجه‌بخش نیست
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان عنوان کرد: هدف «رویداد صدرا» تربیت دانشجویانی است که مهارت‌های لازم برای برآورده ساختن نیاز‌های شغلی جامعه و صنعت را داشته باشند و این امر بدون ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت میسر نیست.
کد خبر : 911397

راهب غلامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در حاشیه برگزاری «رویداد صدرا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نمایشگاه صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با هدف آشنایی دانشجویان با صنایع، مشاغل مختلف و ظرفیت‌های شغلی و از طرفی دیگر آگاهی‌بخشی صنایع با توانمندی‌های دانشگاه از تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با مشارکت بیش از ۵۰ غرفه آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: صنایع مختلف، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و سازمان فنی و حرفه‌ای هم در این رویداد حضور دارند و بازدید برای عموم آزاد است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان متذکر شد: رویداد صدرا با هدف دستیابی به اهداف کشور برای تحول در حوزه‌های اقتصاد، آموزش و صنعت و همچنین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

غلامی افزود: هدف رویداد صدرا تربیت دانشجویانی است که مهارت‌های لازم برای برآورده ساختن نیاز‌های شغلی جامعه و صنعت را داشته باشند و این امر بدون ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دانشگاه و صنعت میسر نیست.

وی تبیین کرد: در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی با برقراری ارتباط با صنایع و درک نیازمندی‌های واقعی آنها، طرح «پویش» را در دست اجرا دارد که دانشجویان همزمان با تحصیل، می‌توانند در صنایع و  شرکت‌ها مشغول به کار شده و مهارت‌های لازم را کسب کنند و در حقیقت رویداد صدرا نخستین گام برای ایجاد این مشارکت و تعامل است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان یادآور شد: براساس بخشنامه‌های موجود، دانشجو می‌تواند در صورت تمایل در سه ترم تحصیلی یا بیشتر در اختیار کارفرما قرار بگیرد و آموزش‌های مرتبط را بیاموزد و در صورت رضایت طرفین در همان بخش جذب بازار کار شود.

غلامی عنوان کرد: پس از برگزاری این رویداد، با تشکیل دبیرخانه رویداد و جمع‌بندی اطلاعات دریافت شده از صاحبان مشاغل و صنایع و همچنین دانشجویان، دوره‌های توانمندسازی کوتاه و بلندمدت تخصصی، کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشکده کارآفرینی و مهارت برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: با ایجاد بانک اطلاعاتی رویداد صدرا و برگزاری مجدد این نمایشگاه به صورت سالیانه تلاش می‌کنیم ارتباط صنایع، حرف با دانشگاه و دانشجویان دائمی باشد و با سوق دادن دانشجویان برای کسب مهارت و اعضای هیئت علمی برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی، اهداف در نظر گرفته شده برآورده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته