دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 08:04
قائدی مطرح کرد؛

راه‌اندازی مجلات نوین در حوزه بین‌رشته‌ای مرتبط با علوم انسانی

راه‌اندازی مجلات نوین در حوزه بین‌رشته‌ای مرتبط با علوم انسانی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اعلام کرد که مجلات نوینی در حوزه بین‌رشته‌ای تأسیس کردیم که کمک زیادی به پژوهشگران و محققان دوره تحصیلات تکمیلی برای ارائه جدیدترین پژوهش‌ به‌خصوص مرتبط با علوم انسانی خواهد کرد.
کد خبر : 911018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه برگزاری سلسله همایش‌های علمی پژوهشی سالانه با عنوان «جامعه؛ حکمت و حکمرانی» در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی امسال میزبانی برگزاری سومین دوره از این همایش ملی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز سپرده شد که نشست پایانی و اختتامیه این همایش در سالن شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس، معاونان و جمعی از استادان و دانشجویان صاحب‌نظر و شرکت‌کننده مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این همایش به تشریح اهمیت برگزاری این همایش از جنبه‌های گوناگون پرداخت و گفت: در واحد شیراز تعداد ۱۸ عنوان مجله علمی ـ پژوهشی دانشگاهی مصوب و راه‌اندازی شده که با این وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بین تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد در رتبه سوم قرار دارد.

محمدرضا قائدی افزود: مجلات نوینی در حوزه بین‌رشته‌ای تأسیس کردیم که کمک زیادی به پژوهشگران و محققان دوره تحصیلات تکمیلی برای ارائه جدیدترین مطالعات، تحقیقات و پژوهش‌های خود به‌خصوص مرتبط با علوم انسانی خواهد کرد.

راه‌اندازی مجلات نوین در حوزه بین‌رشته‌ای مرتبط با علوم انسانی

وی بیان کرد که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای ۳۶ واحد و مرکز است و این دانشگاه مقام نخست در بین تمامی استان‌ها به‌لحاظ تعداد واحد‌های دانشگاهی است که این موقعیت بستر و ظرفیتی بزرگ در حوزه علوم انسانی و بخش تحصیلات تکمیلی برای فعالان و محققان درراستای توسعه رشته‌های مختلف علوم انسانی در دانشکدگان است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با هدف اسلامی‌شدن دانشگاه و با هدف ایجاد پشتوانه معرفتی برای علوم مختلف مجموعه همایش‌های علوم انسانی را از سوی معاونت علوم انسانی و هنر برنامه ریزی و اجرا کرد؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به همایش علوم و حکمت اشاره کرد.

علیرضا بیابان‌نورد به تشریح جزئیات همایش «جامعه؛ حکمت و حکمرانی» پرداخت و گفت: دوره نخست این همایش‌ در قالب ۱۳ کمیسیون برگزار شد که عنوان اولین دوره آن همایش ملی «علوم انسانی و حکمت اسلامی» بود.

وی تبیین کرد: سال ۱۴۰۰ این همایش به صورت حضوری و مجازی و دومین دوره آن مستقل برگزار شد.

راه‌اندازی مجلات نوین در حوزه بین‌رشته‌ای مرتبط با علوم انسانی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تشریح کرد: سومین دوره همایش هم به صورت هشت همایش ملی که دارای رتبه Isc است ذیل عنوان «جامعه، حکمت و حکمرانی» و در تیرماه سال جاری اختتامیه آن در حوزه علوم مختلف به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

بیابان‌نورد به هدف کلی این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از توان علمی پژوهشگران استادان و دانشجویان در حوزه علوم مختلف با دیدگاه حکمی‌سازی و به‌منظور بررسی آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه علوم و با تأکید بر ترویج گفتمان علوم حکمی، مبانی هستی‌شناختی، معرفت شناختی و انسان‌شناسی صورت می‌گیرد که در زمینه حکمرانی می‌تواند مفید واقع شود.

وی تأکید کرد: طی چند ماه گذشته طیف گسترده‌ای از استادان و دانشجویان در این زمینه فعال بوده و ۳۰۰ خلاصه مقاله و همچنین مقاله علمی ارائه شده و ۱۰۰ عنوان خلاصه مقاله به صورت مجازی منتشر می‌شود.

بیابان‌نورد متذکر شد: ۱۰ عنوان مقاله برتر و مرتبط با موضوع به صورت حضوری در این همایش ارائه شد.

به گزارش آنا؛ در ادامه این همایش سلسله‌نشست‌های تخصصی جمع‌بندی با حضور صاحب‌نظران در این مجموعه دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته