حضور پُررنگ شرکتهای خلاق و دانشبنیان در نمایشگاه رسانههای ایران
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسام بهروز، مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در حاشیه بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران اظهار کرد: هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم جزو مفاهیم نوینی هستند که با توجه به ظهور نوآوریها و فناوریهای نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران شاهد آن هستیم.
وی افزود: در سالهای اخیر توجه به توسعه فناوری و کاربردی سازی دانش در صنایع مختلف و سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیانها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است، بر همین اساس در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران به حوزه نوآوری و فناوری توجه ویژهای شده است.
بهروز درباره حضور شرکتهای خلاق در نمایشگاه رسانههای ایران توضیح داد: در این دوره از نمایشگاه رسانهها بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حضور شرکتهای فناور، خلاق و دانشبنیان حوزه رسانه با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی معاونت علمی برگزار می شود.
مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران اضافه کرد: سرای «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در نمایشگاه با حضور ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانشبنیان تشکیل شده و در کنار آن برنامههای ویژهای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویر پردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی به عنوان برنامههای جانبی در همان محل برگزار میشود.
بهروز تصریح کرد: هدف ما آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با این فناوریها و کاربردیسازی ابزارهای فناوری محور و دانش پایه در حوزه رسانه است تا از نظر محتوا و زیرساخت بیشتر با نوآوریها و فناوریهای نوین که در بخشهای مختلف صنعت رسانه شاهد آن هستیم، آشنا شوند.
انتهای پیام/