دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1402 - 11:00

تصاویر نجومی ۱۸ بهمن (۷ فوریه)

تصاویر نجومی ۱۸ بهمن (۷ فوریه)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 895348

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

رید وایزمن (Reid Wiseman)، فضانورد ناسا، که فرمانده آرتمیس دو است، در یک تمرین آموزشی، خروج از ماکت فضاپیمای اوریون را تمرین کرد. این تصویر در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون ثبت شد. این تمرین در 23 ژانویه انجام شد. هدف از این آموزش، آماده‌سازی خدمه برای ماموریت خود در ماه طی سال آینده بود، که اولین پرواز سرنشین‌دار آرتمیس ناسا خواهد بود. چهار فضانورد به عنوان بخشی از این آموزش، مراحل پس از سقوط در اقیانوس آرام را تمرین کردند.

تصاویر نجومی روز

تصویر روز اَسترونومی

در 29 ژانویه، یک شعله خورشیدی با ظاهری قابل توجه در سطح خورشید زبانه کشید و اشکال پیچ‌خورده‌ای را ایجاد کرد. دانشمندان با استفاده از تلسکوپ و دوربین مخصوص از آن عکس گرفتند. واقعا شگفت انگیز به نظر می‌رسید!

تصاویر نجومی روز

تصویر روز skyandtelescope

عکس در مارینو، در نزدیکی رم، ایتالیا  به تاریخ 2023/07/12 گرفته شده است. تجهیزات مورد استفاده برای عکس شامل ASI 533MC Pro، ZWO OAG & ASI 120MM، Skywatcher 130PDS f5 با اصلاح کننده 1X کما و EQM-35 Pro است.

تصاویر نجومی روز

تصویر عمومی ارث‌اسکای

نمای دقیق و میدان گسترده ای از سحابی جبار که با ترکیب فیلترهای باند باریک و پهن باند ایجاد شده است. تجهیزات مورد استفاده شامل لنز دوربین Yongnuo 35mm f/2،  دوربین ZWO ASI 294mm،  پایه استوایی SkyWatcher EQ6R-Pro،  فیلترهای Antlia و Baader است.

تصاویر نجومی روز

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته