دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه دفاع رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود؛

توسعه مدل ساختاری تاثیرات پول هوشمند

توسعه مدل ساختاری تاثیرات پول هوشمند
جلسه دفاع از رساله دکتری با موضوع «توسعه مدل ساختاری تاثیرات پول هوشمند و جریانات وجوه بر عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری: رویکرد روانشناختی مدیران» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برپا می‌شود.
کد خبر : 894463

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در تاریخ یکشنبه 1402/11/15 بهاره حیدری مقدم دانشجو مقطع دکتری دانشگاه آزاد از رساله خود با عنوان «توسعه مدل ساختاری تاثیرات پول هوشمند و جریانات وجوه بر عملکرد صندوق های سرمایه گذاری: رویکرد روانشناختی مدیران» در گروه مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دفاع می‌کند.

در چکیده مقاله استخراج شده از این رساله آمده است که:

«هدف از این پژوهش بررسی تاثیر ۵ فاز شخصیتی مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک در سهام و مختلط در برخورد با پول هوشمند با استفاده از مدل معادلات ساختاری است. در این میان هوش مالی مدیران نیز به عنوان متغیر تعدیل گر نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

۵ فاز شخصیتی مورد بررسی عبارتند از: فاز شخصیتی مانیا، افسردگی، پیکاستنی، سایکوتیک و پارانویا. سال مورد بررسی در این تحقیق سال ۱۳۹۹ می‌باشد و جامعه مورد بررسی در این تحقیق تمام صندوق‌های سهامی و مختلط فعال در سال مورد نظر است.

نتایج به دست آمده حاکی از آن است که از میان پنج فاز شخصیتی مورد بررسی، چهار مورد آن (افسردگی، مانیا، سایکوتیک و پارانویا) رابطه معناداری با پول هوشمند دارند و تنها میان یک فاز شخصیتی (فاز شخصیتی پیکاستنی) و پول هوشمند رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین نقش تعدیل گری هوش مالی نیز تنها در رابطه با یک نوع فاز شخصیتی مورد تایید قرار گرفت و در ارتباط با چهار فاز شخصیتی دیگر، تاثیر متغیر تعدیل گر مورد تایید قرار نگرفت.»

 میرفیض فلاح شمس و غلامرضا زمردیان به عنوان استاد راهنما و مشاور، حیدری مقدم را در نگارش این پژوهش همراهی کردند.

پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته