توسعه بازیهای دیجیتال آموزشی با هوش مصنوعی ممکن شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر محمودی مدیرعامل شرکت دانشبنیان بازیهای دیجیتالی با اشاره به طراحی و تولید بازیهای مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال عنوان کرد: بازیهای گرافیکی دوبعدی و سه بعدی ماجراجویی در شرکت با استفاده از فناوریهای یونیتی و بلاکچین مبتنی بر جدیدترین ابزارهای روز دنیا تولید شده و از جذابیت گرافیکی فوق العادهای برخوردار هستند.
این فعال حوزه صنعت خلاق با بیان اینکه بازیهای یادشده عمدتاً با موضوع سرگرمی و آموزشی طراحی و تجاری سازی شدهاند، ادامه داد: در طراحی و توسعه این بازیها که ماهیت ماجراجویی و کسب امتیاز دارند از پیشرفتهترین موتورهای بازیسازی استفاده شده است که میتوانند قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی کنند. بازی های ویدیویی با تهیه محیط های مجازی، وسیله خوبی برای تمرین رباتهای قابل استفاده در محیط واقعی فراهم میکنند.
محمودی، عمده مخاطبان بازیهای تولیدی این مجموعه خلاق و فناور را بخش خانگی، آموزشگاهها و کاربران شخصی دانست و گفت: این محصول به تعداد ۱۵ نفر برای طراحان کاراکتر و صدا، نویسنده سناریو، توسعه دهنده های یونیتی، واقعیت افزوده و و تیم بازاریابی فرصت اشتغال ایجاد کرده است.
وی با اشاره به سرمایهگذاری ۱۵ هزار دلاری و همکاری بینالمللی برای توسعه این محصول گفت: این محصول نسبت به نمونههای مشابه با پایینترین قیمت عرضه میشود، این در حالی است که در فروشگاههای نرمافزاری خارجی بازی های مشابه با هزینه های بالا جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر از نرم افزار به فروش میرسد. وجه تمایز محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه خارجی عمق محتوایی و رویکرد آموزشی آثار است.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان به متناسببودن این بازی با فرهنگ ایران، کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: پایینتر بودن قیمت را میتوان از ویژگیهای تولیدات این شرکت دانست. علاوه بر این، بالاتر بودن کیفیت، عمق فنی و پشتیبانی مستمر از کاربران محصولات از دیگر مزایای تولید است. ما در محصولات خود رویکرد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و واقعیت افزوده داشته ایم تا بتوانیم خودمان را به محصولات مشابه خارجی برسانیم .
محمودی اضافه کرد: تیم جاپکو در طراحی بازی، اصول گیمیفیکیشن را لحاظ کرده و سعی در ارتقای کیفیت محصولات جهت جذب تعداد بالاتر کاربران و ورود به بازارهای خارجی داشته اند. گیمیفیکیشن فرآیند استفاده از عناصر بازی، مکانیک بازی و تفکر بازی برای درگیر کردن افراد، ایجاد انگیزه در عمل، ترویج یادگیری یا حل مشکلات است.
وی با اشاره به صادرات این محصول در بازار کشورهای همسایه گفت: شرکت دانش بنیان جاپکو توانسته است محصولات خود را توسط شعبه ثبت شده خود در کشور ارمنستان در پلتفرمهای خارجی همچون اپ استور منتشر کند و به فروش برساند.
محمودی با بیان اینکه صنعت بازی سازی در ایران صنعت رو به رشد و آینده داری است، اضافه کرد: اگر بتوانیم محدودیت ها و مشکلات موجود در این حوزه را بشناسیم و آن ها را حل کنیم، این صنعت در ایران طرفداران بی شماری دارد که این اندوخته مخاطب، میتواند ضمن ایجاد زمینه برای اشتغال و خلق ارزش افزوده، تحول در آموزش عمومی را رقم بزنند.
این فعال صنعت خلاق بازیهای دیجیتال ادامه داد: در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت ایران عضوی از جامعه بازی های ویدیوئی ایران هستند که البته عمدتا هم زیر ۳۵ سال سن دارند که این نشان دهنده استقبال درخور توجه جامعه از این حوزه و ظرفیت بالای این حوزه برای اقتصاد و توسعه این صنعت به خصوص از جانب جوانان و نوجوانان است.
انتهای پیام/