دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد؛

۱۷۰ مقاله به همایش بین‌‌المللی امام رضا(ع) ارسال شده است

۱۷۰ مقاله به همایش بین‌‌المللی امام رضا(ع) ارسال شده است
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ۱۴۰ مقاله به زبان فارسی و ۳۰ مقاله به زبان انگلیسی و عربی به دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان ارسال شده است.
کد خبر : 891109

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «احد فرامرز قراملکی» امروز در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان در مشهد افزود: میهمانانی از ۱۱ کشور خارجی از جمله ترکیه، اندونزی، چین، عراق و کویت در این همایش حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که نخستین دوره این همایش در سال ۱۳۹۷ برگزار شده است افزود: گفت وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر، تقویت تعامل علمی بین دانشمندان ادیان و مذاهب گوناگون، تقویت تعامل علمی میان مؤسسات دینی ایران و سایر کشورهای جهان، همفکری ادیان و مذاهب در چالش های اجتماعی دوره معاصر، تاکید بر نقش خانواده به عنوان نهادی مقدس از منظر ادیان و مذاهب برخی از اهداف این همایش است.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تاکنون ۱۸ پیش نشست در شهرهای مختلف و هشت پیش نشست در کشورهای عراق و ایتالیا در این زمینه برگزار شده است و تهیه ۱۰ مجموعه سخنرانی با تاکید بر «خانواده و اهمیت تحکیم آن» یکی از امتیازات این پیش نشست‌هاست.

قراملکی افزود: دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان از ۲۷ دی به مدت ۲ روز در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روش شناسی گفت و گوی بین ادیان و بخش خانواده با عناوین راهبردهای الهیاتی در نگهداشت خانواده، همگرایی ادیان در برابر تهدید خانواده، ادیان و انگاره‌های خانواده، الهیات جنسیت، مواجهه ادیان با ساختارهای رقیب خانواده، مواجهه ادیان با نقش های خانواده و مواجهه ادیان با سیاست‌های زبانی جنسیتی از جمله محورهای این همایش است.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این همایش بین‌المللی با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مراکز مختلف دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته