سهم موتورسیکلت در جابهجایی ۱۳ درصد و در آلودگی ۱۳ برابر خودرو یورو پنج است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب به همراه معرفی چهارمین نمایشگاه وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی شهر آفتاب، ظهر امروز دوشنبه با همراهی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد.
بر اساس این گزارش، عباس تقدسینژاد مدیرعامل شهر آفتاب با تسلیت حادثه تروریستی کرمان گفت: چهارمین نمایشگاه را در حالی برگزار میکنیم که سال گذشته این نمایشگاه رکورد بازدید مردمی را شکسته بود، اما امسال صد در صد در این نمایشگاه هم رشد داشتیم و نمایشگاه در فضایی به متراژ سی هزار متر با حضور ۱۲۰ شرکت و ۴۰۰ برند برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: یک شعاری را مطرح کردیم که نمایشگاهها باید مسئله محور باشند تا از این طریق مشکلی را حل کنند
تقدسینژاد با تاکید بر اینکه نقش نمایشگاه را در توسعه کشور مهم میدانیم و هر توسعه به صرف تعداد برگزارکننده و فضای فیزیکی کافی نیست ابراز داشت: سند جامعی نیاز داریم تا تدوین برنامه را متناسب با آن داشته باشیم، از سویی دچار انبوهی از نمایشگاه تکراری هستیم و از سوی دیگر با انبوهی از نمایشگاه برگزار نشده هم مواجهیم از این رو نیازمند سند جامع هستیم تا به سمت نمایشگاههایی برویم که نیاز ماست.
مدیرعامل شهر آفتاب با تاکید بر اینکه با معضل آلودگی هوا مواجهیم که بخشی به حضور موتورسیکلتها برمیگردد، گفت: خانه صنعت نمایشگاهی در داخل و در منطقه با نگاه جامعتر میتواند به شکل بین المللی فکر و برنامه ریزی کند و از این طریق به سمت اهداف جمهوری اسلامی پیش رویم، افق صنعت نمایشگاهی کوتاه مدت است که باید بلند مدت و به سمت صنعتی شدن باشد.
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تفاهمات به مسیر مطلوب بیانجامد گفت: ما در این صنعت بیشتر درگیر حواشی هستیم امیدوارم با رویکرد جدید سازمان توسعه و تجارت و تفاهمی که شکل میگیرد در نهایت به نفع صنعت نمایشگاهی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا برقیسازی حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است به طوری که در سفر اخیر شهردار تهران به چین بر اساس توافقی که صورت گرفته قرار است 100 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی وارد شهر تهران شود و موتورسیکلتهای برقی جایگزین موتورسیکلتهای کاربراتوری و فرسوده شوند.
تقدسینژاد با بیان اینکه برای اینکه نمایشگاه جدید شکل گیرد ناچاریم تنوعی در انتخاب مجری و نوع برگزاری نمایشگاه داشته باشیم تصریح کرد: در موضوع نمایشگاه خودرو که در بهمن برگزار خواهد شد امیدواریم گفتمان سازی جدی در حل مشکل خودرو داشته باشیم، موضوع تفاهم ما با سازمان توسعه نه ضعف طرفین و نه کوتاه امدن است بلکه هردو طرف در پی تحول و تفاهم طرفینی با اقتدار بخشی به صنعت نمایشگاهی هستند.
وی افزود: اعتقاد داریم علاوه بر شهرداریها و سازمان صمت، نخبگان دانشگاهیان و حوزههای مرتبط با فناورانه و دانش بنیان به روند بهبود صنعت باید ورود جدی داشته باشند.
تقدسی نژاد اضافه کرد:گفته میشود از دوازده میلیون دستگاه موتور سیکلت، ۹ میلیون دستگاه شرایط استاندارد ندارند. شاید این نمایشگاه به بهینه سازی ناوگان موتوری کمک کند؛ یکی از ویژگی خاص نمایشگاه ارتباط مشتری با بازار است، در خصوص مباحث دوچرخه، مساله دوچرخه ایمن مدنظر است، که نمونه آن در جزیره کیش شاهدیم و تماماً برقی هستند، شاید اگر از همان روشها در شهرهای دیگر با حفظ ملاحظاتی استفاده کنیم بتوانیم به اهداف برسیم.
بر اساس این گزارش، در این نشست عنوان شد، اقای چمران رییس شورای شهر به واردات دویست هزار موتور برقی خارجی اشاره کرده اند که این خبر متعجب کننده است، با توجه به ظرفیت تولید در داخل بعید است این اتفاق رخ دهد، چون وارد و گواهی و خدمات پس از فروش آن مهم است، چون تولید موتور سیکلت رقابتی است و صاحبان صنایع ترجیح میدهند پاسخگو باشند از این رو در واردات این مباحث دیده نشده و باید نماینده تولیدکنندگان هم در این جلسات باشند چرا در این وضعیت ارزی باید موتور وارد شود پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با حضور نمایندگان تولیدکنندگان موتور سیکلت را میدهیم
در ادامه، میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ موتور سیکلت چه برقی و بنزینی در حال حاضر جز لاینفک سیستم حمل و نقلی شناخته میشود بر اساس مطالعات سهم موتور در جابه جایی سیزده درصد است که قبلا پنج درصد بود که نشان میدهد حتما موتور سیکت یکی از وسایل حمل و نقلی است که باید برای ان برنامه ریزی داشته باشیم اگر جایگاه موتور مشخص نشود در اینده با مشکل مواجه خواهیم داشت
باید بابت توسعه و استفاده موتور سیکلت در بخش تولید و استفاده کنندگان در سطح کلان و شهر برنامه ریزی داشته باشیم
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلتها یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش آلودگی هوا هستند، گفت: بر اساس مطالعات و سیاهه انتشار سال 96، 21.3 درصد از سهم آلایندگی گازی و 10.1 درصد ذرات معلق در حوزه آلودگی هوا مربوط به موتوسیکلتها است و سهم آلایندگی موتورسیکلتها با توجه به تعداد آنها در آینده بیشتر خواهد شد.موتور برقی جایگزین کاربراتوری وفرسوده و قدیمی خواهد شد که در این مسیر مدل اقتصادی را پیش بینی کردیم، طرح سوآپ باطری است. سند اسیب شناسی تهیه شده تا بحث تفاوت فیمت موتور سیکلت برقی و عادی و... بررسی شد که در نهایت رسیدیم به سوآپها تا بستر و زیرساخت ایجاد شود. در سفر اخیر شهردار به چین بحث صدهزار موتور برقی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس برآوردها در صورت واردات موتور برقی عایدی اقتصادی در طول دوره طرح حدود هفتاد همت خواهد بود.
بر اساس این گزارش، در این نشست عنوان شد، شرکتهای دانش بنیان زیادی روی موتور برقی کار کردند بنابراین سرعت حرکت ما در تولید موتور برقی خیلی سریع خواهد بود
انتهای پیام/