دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1395 - 14:05
محصولات عرضه‌شده در چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی/8

هیتر تشعشعی کاتاهیتیک دستگاهی با قابلیت تابش گرمایی یکنواخت

طرح هیتر تشعشعی کاتاهیتیک، از سوی دکتر حسین افشار عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی عرضه شده است.
کد خبر : 88617

حسین افشار، عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «کار اصلی هیتر تشعشعی کاتاهیتیک انجام عملیات گرمایشی است. این دستگاه از نانو کامپوزیت ساخته شده و قابلیت جذب کامل کاغذ دی‌اکسیدکربن را دارد.»


او گفت: «مهمترین مزیت این دستگاه قابلیت تابش گرمایی یکنواخت آن است. در حال حاضر با گاز شهری یا گاز مایع نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و تنظیم آن بر روی هر کدام از انواع سوخت‌ها، بستگی به نوع استفاده ما از آن دارد و میزان گرمایی که تولید می‌کند نسبت به میزان سوخت مصرفی آن بسیار بیشتر است. همچنین این نوع هیتر می‌تواند دی‌اکسیدکربنی را که در محیط وجود دارد، جذب و کم کند.»


افشار با اشاره به کاربردهای این دستگاه گفت: «این دستگاه کابردهای صنعتی زیادی دارد، از جمله برای خشک‌کردن رنگ قطعات خودرو به کار می‌رود. همچنین از این دستگاه در مصارف خانگی و آزمایشگاه‌های مختلف برای اینکه بخواهیم حجم زیادی از فضایی بزرگ را گرم کنیم استفاده می‌شود.»


او افزود: «کاربرد در پوشش پودری، در خشک‌کردن رنگ عایق روی کابل‌های برق، خشک‌کردن رنگ شیشه پیش‌نمایش محصولات، در صنایع غذایی، نساجی و صنایع چوب و در صنایع نفت و گاز نیز می‌توان از هیتر تشعشعی کاتاهیتیک استفاده کرد.»


افشار گفت: «نمونه‌ای خارجی از این دستگاه وجود ندارد و در واقع برای اولین بار است که چنین هیتری با این ویژگی‌ها و کاربردها در دنیا تولید می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته