دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1402 - 14:03
سردار غضنفری مطرح کرد؛

نقشه رژیم صهیونیستی برای سرقت منابع گازی نوار غزه/ کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است

نقشه رژیم صهیونیستی برای سرقت منابع گازی نوار غزه  کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است
جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی بدون عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط حماس دنبال نوار غزه بوده و از این طریق قصد داشت به منابع گازی موجود در نزدیکی این ناحیه دست پیدا کند.
کد خبر : 884133

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست جبهه علمی و فرهنگی «سیاست و دانشگاه، آزادی قدس، آرمان اسلامی» به همت دفتر هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست با اشاره به اتفاقات غزه گفت: رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی مصرف‌کننده نفت و گاز است و اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که حتی بدون عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط حماس هم این رژیم دنبال نوار غزه بوده و از این طریق قصد داشت به منابع گازی موجود در نزدیکی این ناحیه دست پیدا کند.

سردار عزیز غضنفری عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بداند که با وجود حماس دستیابی به این هدف ممکن نیست، به همین دلیل است که به این شدت دنبال حذف حماس از عرصه سیاسی است.

وی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی و منفعل بودن مجامع بین‌المللی در این باره گفت: مرور آنچه امروز به مردم فلسطین می‌گذرد به ما می‌گوید که در برهه‌های حساس و بزنگاه‌های مهم نمی‌توان بر روی قدرت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی حساب کرد.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمن از سال‌های گذشته دنبال خالی کردن ظرفیت‌های استراتژیک کشور در بخش‌های مختلف است تا در زمان نیاز بتواند به راحتی به ایران حمله کند.

آمریکایی‌ها دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران بودند

غضنفری متذکر شد: در سال ۹۷ وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد، ترامپ دنبال ایجاد محدودیت‌های نظامی، تسلیحاتی و موشکی علیه ایران بود و ضمن اعمال تحریم‌های قبلی، تحریم‌های جدید و بی‌سابقه‌ای مثل تحریم صنعت ساختمان سازی را برعلیه ایران وضع کرد.

وی افزود: آمریکا با دولت‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی مذاکره کرده و وادارشان می‌کرد از معامله با ایران پرهیز کنند، آن‌ها دنبال این بودند که صادرات نفتی ایران را صفر کنند، در این راستا حتی نفتکش‌های ما را در آب‌های بین‌المللی مورد هدف قرار می‌دادند.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: نظام به این نتیجه رسید که برای مقابله با اقدامات فوق باید مسیر حرکت کشور را تغییر دهد، بر این اساس، ایران بدون خروج از برجام تعهدات هسته‌ای خود را به صورت گام به گام کم کرد و همزمان اقداماتی را در مسائل امنیتی بین‌المللی انجام داد که موفقیت‌هایی را به همراه داشت و توافقات جدیدی نیز با اروپا حاصل شد، اما این توافقات دوباره با کارشکنی آمریکا بی‌نتیجه ماند.

غضنفری در ادامه توضیح داد: وقتی ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا کنار رفت و بایدن جایگزین او شد، آنها دنبال احیای برجام بودند، اما بروز اغتشاشات در ایران، آمریکا را به این فکر واهی انداخت که نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است، به همین دلیل موضوع احیای برجام را از اولویت خارج کردند تا در صورت فروپاشی نظام روش جدیدی را اتخاذ کنند، اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که حاوی پیام وحدت ملی بود، این طرح دشمنان را نقش بر آب کرد و کشور‌های مختلف از جمله عربستان مجدداً پای میز مذاکره آمدند.

وی تشریح کرد: همانطور که کشور‌های قدرتمندی مانند چین اذعان دارند، کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است، بر این اساس با انجام اقدامات متقابل، اکنون برخی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در حال آزاد شدن است.

همدلی و انسجام بهترین نسخه برای کشور است

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان نه با نظام جمهوری اسلامی که با ایران و استقلال آن مشکل داشته و از دهه‌ها قبل به دنبال تجزیه کشور هستند، افزود: تجربه نشان داده که قدرت ما ضامن عمل طرف‌های مقابل به تعهدات است و قسمتی از این قدرت در گرو انسجام و رفتار ملی ماست.

غضنفری تأکید کرد: مهم‌ترین راه مقابله با دشمن این است که براساس فرمایش مقام معظم رهبری از سلایق چشم‌پوشی کنیم و بر اصول خود پافشاری کنیم، همدلی و انسجام بهترین نسخه برای کشور است و فراموش نکنیم که دشمنان در صورت سلطه به ایران به هیچ‌کس اعم از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب رحم نخواهند کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل هم در این نشست گفت: دانشگاه دو وظیفه اساسی دارد، نخست تربیت نیروی متعهد و متخصص تا چرخ‌های صنعت و اقتصادی کشور به حرکت دربیاید، دوم گسترش مرز‌های علم، چراکه دانشگاه محل فرهنگ، ادب و هنر است.

فرشید سلیمی اضافه کرد: اما گاهی مانند پاییز سال گذشته برخی اتفاقات به وقوع می‌پیوندد که به ما یادآوری می‌کند باید به برخی مسائل بیش از پیش توجه شود و با برگزاری چنین نشست‌هایی دنبال تبیین مسائل و پیشگیری از اتفاقات یادشده هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته