دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرشماری سلامتِ مردم با «پویش ملی سلامت»

سرشماری سلامتِ مردم با «پویش ملی سلامت»
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پویش ملی سلامت به عنوان یک سرشماری ملی سلامت یاد کرد و گفت: در این پویش علاوه بر دیابت و پرفشاری خون بیماری‌های دیگری نیز در آینده مورد پایش قرار می‌گیرند.
کد خبر : 884027

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در جلسه سیزدهم قرارگاه «سلامت خانواده» گفت: دولت مردمی پرچمدار برنامه سلامت خانواده و این برنامه از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به این که «برنامه سلامت» خانواده باید از طرف سایر دستگاه‌های اجرایی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم به وزارت بهداشت کمک کنند تا این برنامه به نحوی شایسته و جامع در کل کشور اجرایی شود.

وزیر بهداشت با بیان این که برنامه «سلامت خانواده» یک طرح ملی است و از پشتوانه علمی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در دیداری که به تازگی با مقامات کوبایی داشتم، از آنجایی که این کشور مبتکر اصلی برنامه پزشک خانواده در دنیاست، در خصوص اجرای برنامه «سلامت خانواده» در ایران با محوریت نیرو‌های بهداشتی مذاکره کردیم که مورد تمجید آنان قرار گرفت.

عین اللهی هدف از اجرای برنامه سلامت خانواده را تقدم پیشگیری بر درمان در کشور دانست و گفت: برخی از دوستان ما اینگونه استنباط کردند که این برنامه شبکه را زیر سئوال خواهد برد؛ در صورتی که شبکه سخت افزار کار ماست و این برنامه، نرم افزاری است که قرار است بر بستر شبکه بهداشت اجرایی شود؛ بنابراین ساختار شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به قوت خود باقی است.

وزیر بهداشت بر ثبیت نام برنامه «سلامت خانواده» تاکید کرد و اظهار داشت: پویش ملی سلامت، یک سرشماری ملی سلامت است و در این پویش علاوه بر دیابت و پرفشاری خون بیماری‌های دیگری نیز در آینده مورد پایش قرار می‌گیرند.

پوشش ۴۰ درصدی برنامه «سلامت خانواده» شهری در کشور

محسن بارونی؛ سرپرست مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اعلام پوشش ۴۰ درصدی برنامه «سلامت خانواده» در شهر‌های کشور گفت: این برنامه تاکنون در ۱۸۲ شهر کشور اجرایی شده و بیش از ۲۰ میلیون ایرانی تحت پوشش آن قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۵۰۱ نفر تاکنون تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده» قرار گرفته اند که ۴۰ درصد جمعیت هدف در شهر‌ها را تشکیل می‌دهند، افزود: برنامه «سلامت خانواده» در سه فاز؛ ابتدا در ۵۹ شهر، سپس در ۹۳ شهر و اکنون در ۱۸۲ شهر کشور به مرحله اجرا درآمده است.

سرپرست مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به جذب بیش از ۴۳۰۰ مراقب سلامت برای اجرای این برنامه، یادآور شد: برنامه «سلامت خانواده» هنوز در ۶۶ شهر کشور اجرایی نشده است که در فاز‌های بعدی به برنامه اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته