برقراری ارتباط مؤثر با نسل جدید نیازمند یادگیری اصول و تکنیکهای خاص
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از بهشهر، نشست هماندیشی با موضوع «شیوههای ارتباط مؤثر استادان با نسل عصر جدید» از سوی دفتر هماندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با حضور حجتالاسلام احمد اسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و سایر استادان برگزار شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در این نشست با بیان اینکه برای برقراری ارتباط مؤثر با نسل جدید نیازمند یادگیری اصول و تکنیکهای خاصی هستیم تا بتوانیم دیدگاههای خود را به بهترین شیوه انتقال دهیم، به تبیین ماهیت و چیستی ارتباط مؤثر و بررسی انواع مهارتهای لازم برای برقراری ارتباط مؤثر پرداخت.
اسلامی عنوان کرد: شناسایی ویژگیها و خصوصیات هویتی و رفتاری نسل جدید گامی مهم و مؤثر در مسیر تعامل و ارتباط با آنان است که سیاستگذاریها و برنامهریزیها برای این نسل، جز از طریق شناخت دقیق آنها امکانپذیر نیست.
وی یادآور شد: مهمترین ویژگیهای این نسل، اینترنت و دنیای دیجیتال، علاقهمندی و پیگیری سلبریتیها، داشتن هویتی سیال، علاقهمند به اقتصاد دیجیتال، متعهد به آزادی شخصی و فردگرایی، خودسانسوری بسیار اندک، بیان آزادانه احساسات و طرفدار نوآوری و گفتوگوی آزاد است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران یادآور شد: در چنین شرایط و وضعیتی، ضروری است با شناخت ویژگیهای نسل عصر جدید و نقش و جایگاه مهم رسانهها در جامعهپذیری نسبت به عرضه محتواهای آموزشی و فرهنگی و ارائه مبانی تربیتی متناسب با عصر و نسل جدید به جامعه و مخاطبان اقدام و در تدوین و سیاستگذاری مناسب برای استفاده کارآمد از رسانه و انتقال میراث فرهنگی به نسل آینده کوشش کنیم تا شکاف نسلی کاهش یابد و به کمترین میزان برسد.
اسلامی به بیان مبانی مهارتهای ارتباط مؤثر فردی، خانوادگی و اجتماعی جوان در عصر جدید و شناسایی نقاط ضعف و قوت، راههای پیشگیری، رفع ضعفها، تقویت و جهت دادن به قوتها پرداخت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر هم در این نشست با بیان اینکه استادان و نخبگان دانشگاهی فرماندهان جنگ نرم بوده و از جایگاه رفیعی در توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی کشور برخوردار است به بیان توصیههایی به دبیران هماندیشی استادان پرداخت.
جواد بابایی، شکلگیری شورای هماندیشی استادان و تشکیل جلسات منظم، دعوت از مسئولان مختلف استانی برای شرکت در برنامههای هماندیشی، شناسایی چهرههای برتر در زمینههای مختلف و بهرهگیری از تخصص آنها و تشکیل جلسات با موضوع انتقال تجربیات تدریس و اخلاق در تدریس را وظایف دبیران دانست.
انتهای پیام/