دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1395 - 23:35
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد؛

ایجاد ۱۵۰هزار فرصت شغلی با امضای توافقنامه کمیته امداد و وزارت کار

رئیس کمیته امداد همزمان باسالروز آزاد سازی خرمشهر به منظور شرکت در جشن خودکفایی بیش از چهارهزار خانوار تحت حمایت و امضای توافقنامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خوزستان سفر کرده است.
کد خبر : 87838

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید پرویز فتاح در مراسم جشن خودکفایی چهار هزار و ۳۰۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان خوزستان و امضای توافقنامه همکاری کمیته امداد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی با بیان اینکه این نهاد خود را خدمتگزار فقرا می‌داند به طوری که حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه نیازمند بسیج همگانی است، گفت: تمامی منابع کشور برای رفع فقر و فقرزدایی باید بسیج شوند. منابعی همچون منابع بانکی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، صندوق توسعه اشتغال، کمک‌های مردمی و منابع کمیته امداد باید در راستای اشتغال و خودکفایی و رفع فقر در کشور بسیج شوند.


وی با اشاره به سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر، این شهر را تجلی اقتصاد مقاومتی در کشور خواند و افزود: فتح خرمشهر فتح یک شهر نبود بلکه فتح و آزادسازی یک کشور بود و یکی از دلایلی که خوزستان به عنوان محل انعقاد توافقنامه همکاری میان این نهاد و وزارت کار انتخاب شده شناخت و شناسایی دقیق و مناسب از توانمندی‌های این استان است.


فتاح با تاکید براینکه بهای سنگینی برای امنیت و استقلال این کشور پرداخت شده است و باید در حفظ و توسعه آن کوشش و تلاش کنیم خدشه‌ای به آن وارد نشود، تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته اقتصاد ما فقر آفرین بوده است لذا با توانمندسازی و کارآفرینی خانوارهای تحت حمایت عدالت اقتصادی را در کشور گسترش خواهیم داد. کمیته امداد محلی برای تقویت و حمایت مددجویان در راستای اشتغال و خودکفایی است.


وی با اشاره به اینکه جامعه هدف تحت حمایت این نهاد با دریافت تسهیلات قرض الحسنه کارآفرین شده و طرح‌های اشتغال‌زایی بلند مدتی را رقم زده‌اند، بیان کرد: امضای توافقنامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور نمادین در این شهر منعقد شده ولی اجرای آن در سراسر کشور خواهد بود.


رئیس کمیته امداد با تشریح برنامه‌های بلند مدت این نهاد گفت: شناسایی استعدادها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه تسهیلات بانکی، همکاری بانک‌ها و نظارت مستمر کمیته امداد نسبت به ارائه تسهیلات و کارآفرینی جامعه هدف از جمله برنامه‌های این نهاد در راستای اشتغالزایی مدجویان است. کمیته امداد بعد از پرداخت وام به مددجویان نظارت‌های مستمری را بر نحوه هزینه کرد وام‌های مددجویان دارد و در کنار آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز به مددجویان ارائه می‌شود.


فتاح به همکاری مطلوب دولت و مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح‌های اشتغالزایی اشاره کرد و در خصوص مدل اجرایی کمیته امداد برای توانمند سازی جامعه هدف تحت حمایت افزود: نوع و شیوه طرح‌های اشتغالزایی این نهاد اشتغال‌های خرد شهری و روستایی است و طرح‌های اشتغال این نهاد با سرمایه گذاری‌های کلان دولت ارتباطی ندارند.


وی افزود: اقتصاد ایران طی سال‌های گذشته موجب تولید فقر در کشور و افزایش نیازمندان جامعه شده است. خودکفایی و خود اشتغالی نیازمندان و محرومان راه حلی برای برون رفت و کاهش فقر در کشور است.


وی با بیان اینکه مددجویانی که خودکفا و توانمند شده‌اند بعد از مدتی از چرخه حمایتی امداد خارج می‌شوند، افزود: این نهاد محلی برای اسکان دائمی مددجویان نیست و کمیته امداد فقط به این افراد در مقطع زمانی محدود کمک خواهد کرد. حضور مددجویان در کمیته امداد باید کوتاه مدت باشد این نهاد اورژانس کوتاه مدت است و باید مددجویان پس از توانمندی از آن خارج شوند.


فتاح با اشاره به حمایتهای دولت از جامعه تحت حمایت کمیته امداد یادآور شد: پرداخت وام‌های قرض الحسنه بدون دستور و تایید رئیس جمهوری امری غیرممکن بود که با مساعدت وی امکانپذیر شده است.


همچنین علی ربیعی، وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این مراسم مهمترین رویکرد رفاهی دولت یازدهم را توانمند سازی نیازمندان اعلام کرد و گفت: سیاست این دولت کمک به اقشار نیازمند و توانمند سازی آنان است چرا که با توانمندسازی اقشار نیازمند چهره فقر از جامعه زدوده می‌شود.


وی با تاکید براینکه باید به سمت توانمند سازی اقشار ضعیف جامعه حرکت و برنامه ریزی کنیم، افزود: خودکفایی و توانمند سازی افراد نیازمند در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. طرح درمان سلامت و همچنین طرح حمایت غذایی از جمله اقدامات این وزارتخانه برای کمک به اقشار نیازمند و مبارزه با فقر در جامعه است.


وی با تاکید بر حفظ کرامت اقشار ضعیف جامعه از سوی نهادهای حمایتی تصریح کرد: نهادهای حمایتی باید نسبت به توانمند سازی اقشار ضعیف با حفظ کرامت انسانی و تکیه بر عزت نفس آنان اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار آفرینان را حمایت ویژه می‌کند چرا که فقر زدایی در این وزارتخانه یک وظیفه محسوب می‌شود.


فتاح با تجلیل از برگزاری جشن خودکفایی بیش از چهار هزار مددجوی خوزستانی بیان کرد: جشن خودکفایی مددجویان به نوعی جشن کرامت و عزت است و طرحها و فعالیت‌های فقر زدا را حمایت می‌کنیم.


شایسته ذکر است، در حاشیه برگزاری جشن خودکفایی بیش از چهار هزار خانوار خوزستانی توافقنامه همکاری در توسعه اشتغال بین سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف همکاری‌های متقابل و تسهیل در تحقق توسعه اشتغال در گروه‌های هدف تحت حمایت کمیته امداد در استان خوزستان امضا شد.


این توافقنامه به منظور فراهم کردن امکانات لازم جهت توانمند سازی ، خود اتکایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از طریق توسعه فرصت های شغلی در چارچوب مصوبات شورای عالی اشتغال به امضای طرفین رسید. ایجاد۱۵۰هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در قالب طرح های فراگیر توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع این توافقنامه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته