دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیست‌و‌نهمین مأموریت باربری اسپیس‌ایکس با موفقیت اجرا شد

بیست‌و‌نهمین مأموریت باربری اسپیس‌ایکس با موفقیت اجرا شد
شرکت اسپیس‌ایکس برای بیست‌و‌نهمین بار مأموریت باربری خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با موفقیت اجرا کرد.
کد خبر : 878145

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس‌ایکس برای بیست‌و‌نهمین بار مأموریت باربری خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را با موفقیت اجرا کرد. 

فضاپیمای باری دراگون شرکت اسپیس‌ایکس شب گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

شرکت اسپیس‌ایکس دراین مأموریت از موشک قدرتمند فالکون‌۹ استفاده کرده که از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد و پس از حدود ۸ دقیقه، بخش اول موشک به صورت عمودی به زمین بازگشت تا بتواند دوباره استفاده شود. در همین حال، بخش دوم موشک که به عنوان قسمت باربری شناخته می‌شود به مسیر خود برای رسیدن به مدار از پیش تعیین شده ادامه داد.

در این مأموریت، فضاپیمای باربری اسپیس‌ایکس برای حمل بار‌های مختلف به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شد. این بار‌ها شامل تجهیزات علمی، لوازم ضروری برای ایستگاه و مواد غذایی برای فضانوردان است. همچنین در این مأموریت، یک سری ماهواره‌های استارلینک نیز برای توسعه شبکه اینترنت فضایی در مدار زمین مستقر شد.

براساس اطلاعات موجود در این ماموریت بیش از شش‌هزار و پانصد پوند (۲ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم) لوازم و سخت افزار علمی به فضا ارسال شد؛ لوازم آزمایشی که به فضا ارسال شده قرار است آزمایش‌های امواج گرانشی را انجام دهد که اختلالات جو زمین شبیه به امواج ایجاد شده در هنگام فرو رفتن یک سنگریزه در حوضچه را بررسی می‌کند. امواج جاذبه زمین بسیار متفاوت از امواج گرانشی هستند و درواقع موج‌هایی در بافت فضا-زمان هستند که در اثر شتاب اجرام عظیمی مانند سیاه‌چاله‌ها و ستاره‌های نوترونی ایجاد می‌شوند.

پیشرفت‌های فناوری همچون امکان استفاده مجدد از بخش اول موشک فالکون‌۹ و ارسال بار‌های مختلف به ایستگاه فضایی توسط شرکت اسپیس‌ایکس به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی این صنعت کمک می‌کند.

مأموریت اخیر که با نام سی‌آر‌اس-۲۹ «CRS-۲۹» شناخته می‌شود برای  توسعه فناوری فضایی بسیار مهم است به این دلیل که نشان می‌دهد شرکت فضایی اسپیس‌ایک همچنان در مسیر توسعه فضاپیما و حمل و نقل بین کره زمین و فضا روند پیشرفت را در پیش گرفته است. همچنین، این مأموریت نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و اکتشاف فضایی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته