دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرخابی: پرسپولیس فوتسالی بازی می‌کند/ استقلال کاملاً نتیجه گرا پیش می‌رود

چرخابی: پرسپولیس فوتسالی بازی می‌کند  استقلال کاملاً نتیجه گرا پیش می‌رود
پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: در استقلال اصول تاکتیکی رعایت می‌شود و کاملاً نتیجه گرا پیش می‌رود.
کد خبر : 876428

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره افت سپاهان پس از کسر ۴ امتیاز و دیدار این تیم با ملوان بندرانزلی در هفته نهم لیگ برتر اظهار کرد: توقف تیم‌های مدعی اتفاقی است که بری همه تیم‌ها رخ می‌دهد و این موضوع پیش‌بینی نتایج بازی‌ها را غیرممکن می‌کند. آن‌هایی که می‌خواهند فوتبال زیبا ببینند با تلاش تیم‌هایی که مدعی نیستند برابر تیم‌های مدعی چنین مسئله‌ای را خواهند دید. ملوان تیمی است که با مهدی تارتار در این فصل خوب بازی می‌کند و در کسب نتیجه موفق بوده، هفته قبل هم پرسپولیس را متوقف کرد و حتی شانس پیروزی داشت. این تیم فصل قبل توانست در ورزشگاه نقش جهان، سپاهان را متوقف کند و قهرمانی به پرسپولیس رسید. این فصل وقت تلافی آن تساوی است و سپاهان باید این بازی را ببرد تا در کورس قهرمانی بماند.

سپاهان مدافعان چابک و چالاک ندارد

وی افزود: سپاهان که ریشه این باشگاه مثل پرسپولیس از شاهین است، به بازی تهاجمی علاقه دارد. در این شکل بازی صددرصد به مشکل می‌خورد و تقویت لازم تیم در امور دفاعی صورت نگرفته است. سپاهان در بخش تهاجمی بازیکنان خوبی گرفته و هافبک‌های این تیم هم رو به جلو خوب بازی می‌کنند، ولی در کار‌های دفاعی دچار ایراد است. عناصر تهاجمی لازم در تیم هستند، ولی به فکر عناصر دفاعی نبوده‌اند. این تیم در دفاع فردی، مشکل دارد. مدافعان چابک و چالاک ندارد. در عمق دفاع مشکل دارد و پیام نیازمند توپ‌های پشت دفاع را جمع می‌کند. نیازمند موظف است چنین کاری را انجام دهید، ولی اولویت با خود بازیکنان خط دفاعی تیم است. دانشگر، قربانی، جونیور و یزدانی به صورت چرخشی بازی می‌کنند؛ در حالی که باید دو مدافع ثابت باشند و دیگر مدافعان وسط تلاش کنند تا جای آن‌ها را بگیرند. دو مدافع همیشگی باعث شناخت آن‌ها از هم می‌شود و استحکام خط دفاعی را بالاتر برد.  

ذوب‌آهن یک هافبک طراح و یک تمام‌کننده نیاز دارد

مربی سابق سپاهان در مورد شرایط ذوب‌آهن و دیدار این تبم با آلومینیوم اراک یادآور شد: در این سال‌ها برای اولین بار است که احساس می‌کنم ذوب‌آهن نیم‌نگاهی به بالای جدول دارد و با احترام به تمامی عوامل تیم باز هم می‌گویم این تیم نیاز به بازیکنان کلیدی و شاخص دارد تا در ادامه لیگ برتر افسوس نخورد. اگر تیمی پنجم شود یا چهاردهم، از این لحاظ  فرقی نمی‌کند که نه سهمیه می‌گیرد نه به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد. ذوب‌آهن به یک هافبک طراح و یک تمام‌کننده که در نوک حمله بازی کند نیاز دارد و اگر چنین اتفاقی بیفتد با تفکرات هوشمندانه محمد ربیعی، می‌تواند سهمیه بگیرد.

شمس آذر یقه مدعیان را می‌گیرد

وی درباره شرایط استقلال و بازی با شمس آذر قزوین گفت: تیم جواد نکونام توازن دارد و در تمام پست‌ها، با حساب و کتاب بازی می‌کند. اصول تاکتیکی رعایت می‌شود و کاملاً نتیجه گرا پیش می‌رود. در برابر این تیم، شمس اذر بازی خواهد کرد که به نظرم مثل تیم‌های آلمانی از دقیقه یک تا پایان بازی حمله می‌کند و اصلاً و ابدا به نتیجه بازی توجهی ندارد. شمس آذر زیبا بازی می‌کند و سعید دقیقی تیم خوبی سخته که می‌تواند این فصل یقه خیلی از مدعیان را بگیرد. در بازی ین این دو تیم هم، مطمئن هستم شمس آذر به دنبال بازی تدافعی نیست، اتفاقاً می‌آید تا تمام امتیازات را بگیرد. دو بازی قبلی مقابل تراکتور و فولاد خوزستان را برده و با برتری مقابل استقلال وضعیت بسیار خوبی در جدول پیدا می‌کند، چون سه مدعی را شکست داده است.

ویسی و تیمش در خواب موفقیت فصل قبل هستند

چرخابی درباره بازی پرسپولیس با صنعت نفت آبادان عنوان کرد: پرسپولیس با مربیگری یحیی گل‌محمدی و استراتژی این مربی در همه لحظات بازی حساب شده بازی می‌کند و الکی سانتر، شوت و دریبل زده نمی‌شود. کاملاً فوتسالی با پاس‌های کوتاه و با حوصله بازی می‌کند. کاری به این ندارند که نتیجه چه است و اصول خود را پیش می‌برند. برابر ملوان هم برنامه خود را تغییر ندادند و از اصولی که دارند تخطی نکردند. شکل بازی این تیم هم جواب داده و به قهرمانی ختم شده است. صنعت نفت و دیگر تیم‌های خوزستانی که به حق ادعای فوتبال دارند دچار اشتباهاتی شده‌اند که الان هر سه تیم انتهای جدول هستند. تیم آبادان فصل پیش با تعصب و غیرت و هنر مربیگری عبدالله ویسی ماندگار شد، ولی هنوز در خواب آن موفقیت هستند که در رده چهاردهم جای دارند. ویسی تیم خوبی نبسته و بازیکنان عراقی شاخصی هم نگرفته، اینکه آن‌ها همزبان بازیکن صنعت نفت هستند که برای انجام بازی خوب کفایت نمی‌کند. برابر پرسپولیس هم بازی خیلی سختی دارند و باید منتظر ماند تا نتیجه مشخص شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب