دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

رویکرد تحولی و جهشی دانشگاه آزاد به فناوری هوش مصنوعی

رویکرد تحولی و جهشی دانشگاه آزاد به فناوری هوش مصنوعی
قائم‌مقام كارگروه هوش‌مصنوعی ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه آزاد به فناوری هوش مصنوعی از بعد علم و پژوهش و کاربردی سازی و تجاری‌سازی رویکرد تحولی و جهشی دارد.
کد خبر : 873280

مهدی شریعت زاده، قائم‌مقام کارگروه هوش‌مصنوعی ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در حاشیه رویداد عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: هوش مصنوعی پررنگ‌ترین و مهترین بخش از فناوری‌های همگرا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تأسیس دانشکده‌های هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد و بی‌سابقه بودن این اتفاق در کشور، برگزاری‌ چنین رویدادهایی با هدف آشنایی بیشتر با این حوزه و از سوی دیگر افزایش ظرفیت‌های به وجود آمده در تحصیلات تکمیلی نسبت به سال‌های گذشته و برگزاری چنین نشست‌هایی نشان‌دهنده اهمیت ویژه این موضوع برای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

شریعت زاده ادامه داد: از همین رو دانشگاه آزاد رویکرد تحولی و جهشی نسبت به فناوری هوش مصنوعی، چه از بعد علم و پژوهش و چه در کاربردی سازی و تجاری‌سازی آن دارد.

وی افزود: هرچند که ما ازنظر تجاری‌سازی و اقتصاد هوش مصنوعی در جایگاه مناسبی قرار نداریم، اما در ابعاد مختلف زندگی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم از تراکنش‌های بانکی گرفته تا سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند و ثبت تخلفات راهنمایی رانندگی و خیلی از مظاهر،  نمادهایی از هوش مصنوعی هستند که شاید در زندگی روزمره متوجه آن‌ها نباشیم.

قائم‌مقام كارگروه هوش مصنوعی ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدوارم با رویکردی که دانشگاه آزاد در پیش‌گرفته شده و برگزاری همایش‌ها به‌صورت هدفمندتر و تخصصی‌تر پیوند بین حلقه‌های مختلف در تولید علم تا اقتصادی شدن فناوری تولیدشده زودتر صورت بگیرد که درنهایت بتوانیم به مجموعه زیست‌بوم پایدارتر، کارآمد و هدفمند در هوش مصنوعی دست پیدا کنیم .

به گزارش آنا، رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود.

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محوریت چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته