دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1395 - 13:19

کنگره آمریکا به صورت مشروط کمک مالی به پاکستان را تصویب کرد

کنگره آمریکا با رد اعتراضات دولت درباره توقف کمک مالی به پاکستان اعلام کرد کمک مالی و نظامی به اسلام‌آباد مشروط خواهد بود.
کد خبر : 87144

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، کنگره آمریکا 450 میلیون دلار کمک مالی به پاکستان را متوقف کرد و مبارزه با شبکه حقانی و تحویل دادن شکیل آفریدی را به عنوان بخشی از پیش‌شرط‌های ادامه این کمک‌ها دانست.


به‌گزارش نوای وقت،‌ اعضای کنگره آمریکا با کمک 602 میلیون دلاری به پاکستان در سال 2017 (1396) موافقت کرده‌اند اما این کمک‌ها مشروط خواهد بود.


مجلس سنای آمریکا با ابراز ناامیدی از پاکستان به دلیل انجام ندادن اقدامات لازم علیه گروه تروریستی شبکه حقانی، مطابق با لایحه اختیارات دفاع ملی واشنگتن برای سال مالی 2016 (1395) کاهش بودجه اسلام آباد به 602 میلیون دلار را تصویب کرد.


از میان 227 عضو کنگره آمریکا، 147 نفر به لایحه توقف کمک مالی و نظامی به پاکستان در صورت عمل نشدن شروط آمریکا توسط این کشور رای مثبت دادند.


ظبق این گزارش 450 میلیون دلار کمک مالی پاکستان به آمریکا تا زمان اقدام جدی این کشور علیه شبکه حقانی متوقف خواهد شد.


در حال حاضر پاکستان باید با پرداخت 700 میلیون دلار 8 جنگنده‌ اف 16 را از آمریکا خریداری کند و واشنگتن حاضر نیست در این زمینه به پاکستان یارانه پرداخت کند.


این خبر در حالی منتشر می‌شود که قائم‌مقام وزارت دفاع پاکستان چندی پیش گفته بود آمریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان را تا پایان سال 2016 (1395) ادامه می‌دهد.


سرتاج‌عزیز، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان چندی پیش در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرده بود: «کمک مالی آمریکا همیشه مشروط بوده با این وجود پرداخت آن همیشه تأیید شده است.»


آمریکا از سال 2001 (1380) برای همکاری در جنگ افغانستان مبلغی را باعنوان سی اس اف به پاکستان پرداخت می‌کند و تاکنون 13 میلیارد دلار تحت همین عنوان به اسلام‌آباد پرداخت داشته است.


در سال 2014 (1393) بعد از خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان قرار بود کمک‌های مالی این کشور به پاکستان متوقف شود اما این کمک‌ها به مدت یک سال تمدید شد.


در همین حال، یک مقام امنیتی پاکستان گفت: «علت علاقمند نبودن آمریکا برای ادامه کمک مالی به پاکستان تغییر سیاست‌های این کشور درباره مبارزه با داعش در منطقه است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته