دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بدون استفاده از تلفن همراه؛

کنترل رفت و آمد دانش آموزان با دستگاه ایرانی ممکن شد

کنترل رفت و آمد دانش آموزان با دستگاه ایرانی ممکن شد
محققان با طراحی ردیابی این امکان را برای والدین فراهم آوردند تا رفت‌‌وآمد کودکان و افراد مسن بدون استفاده از تلفن همراه کنترل شود.
کد خبر : 869966

ابوالحسن محمودی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در حوزه کنترل ناوگان فعالیت می‌کنیم، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: بیست سال گذشته ردیاب‌ها با دنیایی از اطلاعات وارد بازار شدند و ما در این شرکت سعی کردیم با بهینه‌سازی، اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان قرار دهیم.

نماینده حوزه دانش‌بنیانی از دستیابی به دانش فنی دستگاه ردیاب خودرو از صفر تا صد خبر داد و اظهار کرد: این محصول با هدف کنترل ناوگان، بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش بازدهی و عملکرد طراحی شده است که همه افراد با داشتن وسیله نقلیه قادر به استفاده از آن هستند.

وی با اشاره به مزیت ردیاب کنترل ناوگان، افزود: استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص هیجانات راننده، واژگونی، تصادف و پیشنهاد کوتاه‌ترین و بهترین مسیر با استفاده از اطلاعات ماهوار‌های جزء ارزش‌افزوده و مزایای مهم این ردیاب محسوب می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: اینترنت دستگاه ردیاب از سیم‌کارت گرفته می‌شود. اطلاعات را از طریق سیم‌کارت و آنتن‌های اپراتور‌ها دریافت و سپس تحلیل می‌کنیم.

به گفته وی، این اطلاعات مستقیم از دستگاه به سمت سرور انتقال پیدا می‌کند و در صورت احراز هویت مالک، اطلاعات را در اختیار وی قرار می‌دهیم. داشبورد‌های اختصاصی برای قسمت‌ها و سازمان‌های مختلف وجود دارد و اطلاعات را بر اساس نیاز کاربران دسته‌بندی می‌کنیم.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه ۳ داشبورد اختصاصی در مرحله آزمایش قرار دارد، مطرح کرد: یکی از ردیاب‌ها همراه با دزدگیر پیشرفته طراحی شده است. یک ردیاب دیگر به همراه دزدگیر پیشرفته در قالب یک دستگاه کوچک و کاربردی قرار می‌گیرد که از فاصله هزار متر می‌تواند ماشین را روشن و خاموش کند. همچنین این ردیاب دارای قطع‌کن برقی است و ماشین را از سرقت محافظت می‌کند.

محمودی اضافه کرد: ردیاب سوم به کامپیوتر ماشین متصل می‌شود و خطا و مشکلات ماشین را از روی کامپیوتر ماشین می‌خواند و به مالک اعلام می‌کند. محصولات جدید با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تا ۳۰ روز دیگر به بازار عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فروش دستگاه ردیاب در بازار ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت تمام‌شده این دستگاه برای ما ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. این هزینه‌ها شامل طراحی، تولید برد، ماژول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به داشبوردی خاص برای خانواده‌ها، مطرح کرد: این داشبورد به‌صورت اپلیکیشن در اختیار والدین قرار می‌گیرد تا دریابند که فرزند آن‌ها به مقصد مدنظر رسیدند یا خیر. والدین با تعریف مکان مدرسه، خانه و ساعت رفت‌وآمد می‌توانند دانش آموز خود را به‌راحتی کنترل کنند.

محمودی یادآور شد: این داشبورد در صورت عدم تطبیق اطلاعات به والدین خبر می‌دهد. همچنین اگر فرزند در ساعت مقرر به مدرسه نرسیده باشد، موقعیت وی را به والدین در اپلیکیشن اعلام می‌کند. داشبورد خانواده برای کودکان و افراد مسن در قالب یک ساعت، بدون استفاده از گوشی و تلفن همراه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته